Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 157934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iletys

• What the hell... I'm feeling lucky!
  • Jäsen
  • Pyhät palapelit!
Re: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #60 : 27.01.2006 klo 16:15:19 »
Kasvot ja kädet... Jalat joissain tilanteissa (esim. ilman kenkää). Nämä ovat ne vaikeimmat... Mutta on muitakin.
I'd hit it, two times!

mikki

• Vieras
« Vastaus #61 : 27.01.2006 klo 21:55:36 »
Kasvot ja kädet... Jalat joissain tilanteissa (esim. ilman kenkää). Nämä ovat ne vaikeimmat... Mutta on muitakin.

sama mullakin, mutta minusta myös isot tilat ja ikkunat tuntuvat aina menevän pieleen. jotenkin se perspektiivi ei toimi   >:(

Iletys

• Jäsen
  • Pyhät palapelit!
« Vastaus #62 : 28.01.2006 klo 14:27:48 »
sama mullakin, mutta minusta myös isot tilat ja ikkunat tuntuvat aina menevän pieleen. jotenkin se perspektiivi ei toimi   >:(

Tilojen piirtämisessä olen itse huomannut sen että ei edes kannata yrittää piirtää pikkutarkan realistisesti.... Hieman liioitellut perspektiivit ja yksinkertaisuus toimivat parhaiten.
I'd hit it, two times!

zakura

• Jäsen
« Vastaus #63 : 12.02.2006 klo 16:03:06 »
Itselleni vaikeinta ovat kädet ja jalat. Ja muutenkin koko vartalon piirto tuottaa ongelmia, kun tuppaa menemään luonnottomaksi. Kyse varmaanki kokemukset puutteesta, muta koko ajan treenataan.

Cremi

• Uusi jäsen
« Vastaus #64 : 18.03.2006 klo 00:17:44 »
Kädet ja jalat. Ihmisten anatomia on muutenkin vaikeaa, enkä osaa piirtää mokomia kuin vain silmätasolta. Olisi kiva opetella alaprofiilista mutta tietysti se tuntuu vastenmieliseltä ^^' Älkää kysykö miksi.
 Anatomia yleensäkin kauhistuttaa..
Hieman hupsahtanut japani-friikki suomen karuimmasta kolkasta. Pelätkää.

Hans

• Jäsen
  • Nothing to declare.
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #65 : 18.03.2006 klo 00:30:45 »

Naiset. Naamasta. Tahtoo aina mennä mieheksi.

Mulle taas tuottaa miehet enemmän vaikeuksia, tuppaa tulemaan pyöreäreisisiä ja -peppusia söpöliinejä. Kaikilla kursseilla kun on aina alastonmalleina naisia.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #66 : 18.03.2006 klo 16:32:43 »
No kun on tullut hiukkan suttailtua niin myös oon huomioinut mitä on ollut vaikeinta piirtää .. kengät!
Tai .. jonkin sortin jalkineet joista tosiaan tuntee/näkee että jalassahan ne on, jalka on normaalimuotoinen ja kokoinen (suhteessa henkilöön) ja että hahmo seisoo tukevasti permannolla. Hiton vaikeeta .. ja jos pistelee vielä kuulloksia jalkimiin .. örgh.

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #67 : 18.03.2006 klo 16:35:21 »
No kun on tullut hiukkan suttailtua niin myös oon huomioinut mitä on ollut vaikeinta piirtää .. kengät!

Puhut asiaa. Kävelykengät ja maiharit vielä jotenkuten sujuvat, mutta lenkkitossut ovat aivan mahdottomia! Näyttää aina siltä kuin henkilö olisi teurastanut pari barbababaa ja tehnyt niistä jalkineet...
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Iletys

• Jäsen
  • Pyhät palapelit!
« Vastaus #68 : 18.03.2006 klo 16:50:25 »

-- j --

Kengät on kyllä vaikeat piirtää, itse en ikinä saa niistä uskottavan näköisiä... Siksi yleensä hahmot kuvataan minun sarjakuvissa vain polvista ylöspäin. -_-"
I'd hit it, two times!

Jessi

• Uusi jäsen
« Vastaus #69 : 18.03.2006 klo 19:53:58 »
Yleensä ei löydy mitään joka voisi olla erityisen vaikeaa, ei ainakaan minulla. Riippuu hyvin tietty millaista tekniikkaa ja tyyliä sarjiksisa käyttää.
Jätin vanhan hahmoni ja aloin suunnittelemaan uutta, vaikeata se oli..ainakin piikkien kanssa  :D

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #70 : 19.03.2006 klo 11:47:01 »
Ihmisen piirtäminen on minun infernoni. Erityisesti kasvot. Sitten käsien ja jalkojen asennot monimutkaisemmista perspektiiveistä.

Siksi en ole juuri pätkääkään ihmisiä piirtänyt vuosien saatossa. Sarjakuvissanikin ilmeentyy vain avaruusolioita ja eläimiä. Ihmiset korkeintaan vain viuhahtavat ruudussa.

Yleisesti ottaen piirrän vain mielikuvitusolentoja, tällöin minä saan  määrätä fysiikan lait ja anatomian.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #71 : 19.03.2006 klo 14:53:59 »
Ihmisen piirtäminen on minun infernoni. Erityisesti kasvot. Sitten käsien ja jalkojen asennot monimutkaisemmista perspektiiveistä.

Siksi en ole juuri pätkääkään ihmisiä piirtänyt vuosien saatossa.
Mielenkiintoinen asenne olla harjoittelematta sitä mitä ei osaa. Suosittelen päinvastaista asennetta: on kivaa piirtää ihmisiä koska siinä on eniten edistymistä.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #72 : 19.03.2006 klo 19:02:14 »
Mielenkiintoinen asenne olla harjoittelematta sitä mitä ei osaa. Suosittelen päinvastaista asennetta: on kivaa piirtää ihmisiä koska siinä on eniten edistymistä.

Mielikuvitusolentoja on silti kivempi piirtää. En oikein tykkää ihmisten piirtämisestä niin paljon, että haluaisin harjoitella sitä enempää. Piirrän humanoideja, se riittäköön. :)

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #73 : 19.03.2006 klo 19:08:46 »
Autoja en osaa piirtää. Näyttävät joltain viisivuotiaan pojan piirtämiltä minun tekeleeni, paitsi että viisivuotiaat pojat piirtävät teknisesti oikeaoppisempia autoja kuin minä. :D

Silmiä on myös hankala tehdä. Siksi tyydynkin yleensä jonkinlaisiin rinkuloihin vaan.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2006 klo 19:11:17 kirjoittanut Grezen »

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Vastaus #74 : 19.03.2006 klo 19:18:55 »
Mistä aloittelevan sarjakuva piirtäjän kannattaisi aloittaa?

Pitäisikö hankkia joitakin tiettyjä välineitä tai vastaavia.