Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 158000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pertti jarla

• Jäsen
Re: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #165 : 20.02.2007 klo 20:07:36 »
Mä en osaa piirtää fillaria.

Jos katsot perinteistä miestenpyörän runkoa, niin se on oikeastaan aika simppeli. Kaksi kolmiota. Siihen lisäät satulan, takapyörärinkulan & etupyörärinkulan haarukoineen. Pinnoja, ketjua ja polkimia ei tartte välttämättä ollenkaan piirtää. Riippuu piirrostyylistä.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #166 : 25.02.2007 klo 20:19:01 »
Aloitus: Montana, talvi. Laaksossa lumisten vuorten keskellä kajahtaa laukaus. Yksinäinen reissukauboi siellä lopetti hevosensa, joka oli katkaissut jalkansa ketunkoloon.
Ruudinsavu leijuu tyynessä pakkasilmassa.Matka jatkuu jalkaisin. Butten kaupunkiin on vielä monta mailia.

Tuosta saa alun kaksi sivua, eikö? Nyt tekemään jatkoa. ;)

EDIT/SEURAAVANA PÄIVÄNÄ: Jos hevoset erityisesti ovat vaikeita, voihan tehdä kuin Spede Pasasen elokuvassa Speedy Gonzales, Noin Seitsemän Veljeksen Poika:
"Tuleeks maailmanloppu kun hevoset kutistuu?"
"Ei se ole hevonen, se on poni."

Mutta kuinka kävi tarinamme sankarille, joka hevosetta jatkaa Montanan lumisissa metsissä? Päivän, kaksi matkattuaan hän on joutunut jättämään painavan satulansa, ja nyt on muassaan enää kivääri, revolvieteri ja satulalaukku. Mitä tärkeää se sisältäneekään? Hangessa tarpovaa yksinäistä kulkijaa seuraa utelias katse messinkisen kaukoputken linssien takaa käsin.

Ilta pimenee. Nuotion valossa kulkijamme perkaa jänistä, jonka ampui iltahämärissä. Valopiiriin astuu kaksi muukalaista turkistakeissa ja pitkät metsästyskiväärit käsivarrella...

No? Irtoaako? Vai pitääkö kirjoittaa vielä dialogiakin? Pahimmassa tapauksessa joudun piirtämään tämän itse, ja kiirettä riittää jo muutenkin.

Pitäis... Keskittyä... Keskeneräisiin... Sarjakuviin... Ei aloittaa uusia...

N.Itämäki

• Vieras
« Vastaus #167 : 10.03.2007 klo 19:33:27 »
Jos katsot perinteistä miestenpyörän runkoa, niin se on oikeastaan aika simppeli. Kaksi kolmiota. Siihen lisäät satulan, takapyörärinkulan & etupyörärinkulan haarukoineen. Pinnoja, ketjua ja polkimia ei tartte välttämättä ollenkaan piirtää. Riippuu piirrostyylistä.

Kuulostaa monimutkaiselta...

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #168 : 16.03.2007 klo 09:53:32 »
Välillä tuntuu, että kaikki. :(

pyörylä

• Aktiivi vihannes ja söheltäjä
  • Jäsen
  • Lady example xp
« Vastaus #169 : 02.05.2007 klo 21:56:54 »
Päät ja erikoiset hiukset tuottavat minulle pään vaivaa,sillä en ole kaksinen piirtäjä. :(
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."

Wade

• Jäsen
« Vastaus #170 : 08.05.2007 klo 15:25:25 »
Päät ja erikoiset hiukset tuottavat minulle pään vaivaa,sillä en ole kaksinen piirtäjä. :(
Hiukset ja erikoiset päät tuottavat mulle ongelmia. Ts. luokkatovereista on hankala piirtää.
Wade Koivurinne

Arminen

• Jäsen
« Vastaus #171 : 08.05.2007 klo 17:03:35 »
Yksi asia joka on viimeaikoina ärsyttänyt suunnattomasti on silmät. Tai ylipäätään kasvojen tasapaino. 3/4 perspektiivissä ei ole oikeastaan ongelmia, mutta kohtikatsovissa kasvoissa toinen silmä muljahtaa aina toiseen nähden aivan väärään paikkaan eikä korvakaan asetu aloilleen. En ole ilmeisesti syntynyt  symmetriasilmäiseksi. Apuviivoja olen viimaikoina kokeillut, mutta sitten tulee ongelmaksi silmien muoto joka myös heittelee radikaalisti. Pitäisikö vaan piirtää paljon, paljon, paljon, paljon kasvoja?

J.A. Laivamaa

• Piirtäjä 4 Life
  • Jäsen
  • Rahat vai kolmipyörä? Rahat vai Kolmipyörä?
« Vastaus #172 : 08.05.2007 klo 18:31:10 »
Autoja on vaikeata piirtää. Aika hassua sinänsä, mulla ei
tule mitään propleemeja ihmisen piirtämisessä.
Tämänlainen autosta aina tulee:
           _ _ _ _ _ _ _ _ _
           l                       l
 _ _ _ _l                       l_ _ _ _ _ _
l       ____                       _____      l
l      l       l                      l        l    l
l ___l____l-----------------l_____l----l

Alibi, motiivi, murha.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #173 : 08.05.2007 klo 20:03:59 »
Kunhan ei yritä liikaa, tulee autosta kuitenkin autontapainen, ja kaikki tietävät, mitä olen yrittänyt piirtää. Sen sijaan pikku vinkki: älkää alkako piirtää hahmoja eläimiksi. Tarkoitan ihmisten muuttamista. Kadotin aikoinaan ihmisten piirtämisen taidon, enkä osaa sitä vieläkään. Tai muuten kyllä, mutta kasvoista tulee Rubiikin kuutioita. Tai sitten tinttimäisiä  taikka muuten vain palloja. :-[

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #174 : 09.05.2007 klo 10:36:15 »
Yksi asia joka on viimeaikoina ärsyttänyt suunnattomasti on silmät. Tai ylipäätään kasvojen tasapaino. ...

Mulla on sama ongelma kasvojen suoraan edestä (tai vähemmän kuin 3/4 kulmassa) piirtämisen kanssa. Johtuu siitä että katseeni "vetää" todella voimakkaasti oikealle -- aiheuttaa kaikeanlaista muutakin kivaa. Olen oppinut piirtämään aikalailla valopöydän avulla. Piirrän aluksi vain apuviivoja ja ääriviivoja ja flippaan paperia valopöydällä toistuvasti nähdäkseni meneekö massat ja avainpiirteet oikeaan paikkaan. Täysin symmetristähän ihmisen piirtämisen ei tarvitse olla mutta monesti oma katseeni näkee esim. ilmeen täysin eri tavalla kuin se oikeasti on. Peiliäkin käytän tarvittaessa.

Ongelma on vähitellen lieventynyt, kun olen oppinut luottamaan tietyissä asioissa enemmän apuviivoihin kuin silmääni. Ja kehittyyhän se silmäkin kai. Tarkistan siltä kuitenkin edelleen käytännössä aina kaiken piirtämäni jo alkuvaiheessa valopöydällä tai peilistä. Joskus kaikki on ok ja joskus tulee ylläreitä, jotka on mukava havaita kun piirrokseen on käyttänyt 5 eikä 50 minuuttia.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #175 : 09.05.2007 klo 10:49:39 »
Peili on kyllä tosi hyvä, kuten Ökpö mainitsi. Itselläni se on ihan piirustuspöydän vieressä ja katson kuvia peilattuna pitkin tekoprosessia. Karkeat virheet huomaa helposti, vaikka niille olisi muuten sokeutunut. Suosittelen.

8]

Wade

• Jäsen
« Vastaus #176 : 10.05.2007 klo 15:36:06 »
Joskus käytin peiliä apunani, mutta sarjakuvastani tuli k-18 kamaa (kammottavia örkkejä, vampyyrejä, dinosauruksia ja muita metsän petoja).
Wade Koivurinne

MJ

• Jäsen
Re:Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #177 : 13.05.2007 klo 17:02:48 »
Naiset. Naamasta. Tahtoo aina mennä mieheksi.

Ihan neuvoks tähän, että kannattaa pirtää ekaks naiselle hiukset ni ei mene mieheks. :)

Neuvoisin piirtämään ensin kasvot, mutta tyylinsä kullakin.

Naisillahan on ylensä pyöreämmät kasvot, mutta itselläni tuppaavat nykyisin menemään niin, että jotkut mies-hahmon kasvot perustuvat nais-hahmon kasvonmuotoihin. 
Ja nykyisin (oikeastaan aina) minulle on ollut vaikeaa piirtää nättiä naista, kun nuo nätit ja ei niin nätit miehet ovat paljon mielekkäämpiä piirtää (köhöm).
Söpöjä kissoja on vaikea piirtää, mutta "kuka nyt söpöistä kissoista edes pitää"?
Kaikki muu käy kokeilun kautta.
Paitsi pikku-pojat,niitä en osaa tehdä, enkä kyllä vauvojakaan, koska niillä on niin yksinkertaiset kasvot, että pitää tietää, miltä vauva oikeasti näyttää

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #178 : 13.05.2007 klo 17:57:57 »
...Söpöjä kissoja on vaikea piirtää, mutta "kuka nyt söpöistä kissoista edes pitää"?

Ohoh. Heitettiinkö tuossa haaste?... Eihän söpöistä kissoista voi olla pitämättä! Puolustuksen todistuskappaleiksi pyydetään merkitsemään ainakin (A) Kivi Larmolan Saippuaa ja (B) Auran Narulla, ja tietysti (C)Marin Kissa Pienen Pieni!

Vaikka totta on, että ne mokomat ovat vaikeita piirtää.

(EDIT: Unohtui tuo hymiö:  :) )
« Viimeksi muokattu: 13.05.2007 klo 21:16:15 kirjoittanut Anssi Rauhala »
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

MJ

• Jäsen
« Vastaus #179 : 13.05.2007 klo 18:31:00 »
Ohoh. Heitettiinkö tuossa haaste?... Eihän söpöistä kissoista voi olla pitämättä! Puolustuksen todistuskappaleiksi pyydetään merkitsemään ainakin (A) Kivi Larmolan Saippuaa ja (B) Auran Narulla, ja tietysti (C)Marin Kissa Pienen Pieni!

Vaikka totta on, että ne mokomat ovat vaikeita piirtää.

Se oli lainausmerekissä,  daa. 
Ei ei, on ne kissat ihan söpöjä, kawaii, jne jne.
Minulla on vain jokin fiksaatio tavassani käyttää kissoja sarjiksissani (Rama varmaan muistanee  :D)   Ja tulee olemaan.
Ja minun piirtäminäni niistä ei tule söpöjä, vaan pikemminkin urpoja.   Aura Ijäksen kissat ovat todella söpöjä.
minun, vannoutuneen kissan-kiduttajankin sydän lämpenee.