Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 158158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #210 : 30.06.2007 klo 19:44:23 »
Mutta eikö siinä tule ongelmia, jos pöydän reunat eivät olekaan suoria tai pöytä on muuten sellainen, että sen reunaa vasten ei pysty viivaa vetämään?
Taisit ymmärtää väärin, Veli, tai minä ymmärsin.

Käsitin kuitenkin että kysymys on tästä:

Karranman

• Karman vartija
  • Jäsen
  • Oma teksti...
« Vastaus #211 : 30.06.2007 klo 19:52:19 »

Käsitin kuitenkin että kysymys on tästä:
[....]

Näinpä tässä tarkoitin juuri.
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #212 : 30.06.2007 klo 21:01:38 »
Just noin sen ymmärsin. Kysymys kuuluikin, että mitä sitten, jos pöytä on vaikka pyöreä? Tai pöytä on sen mallinen/sellaisessa paikassa/asennossa, että tuo ei onnistu?
Äh, kunhan saivartelen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Phenom

• Jäsen
  • Tule mukaan rentoon,mutta ihmisläheiseen svengiin!
« Vastaus #213 : 30.06.2007 klo 21:47:51 »
Suurta kasaa ihmisiä. Vierekkäin, lomittain, miten vaan(Ei, en ole tekemässä mitään pervoa sarjakuvaa ;D)
Et kadu
ja rahat takaisin jos et kadu

Karranman

• Karman vartija
  • Jäsen
  • Oma teksti...
« Vastaus #214 : 30.06.2007 klo 21:59:59 »
Just noin sen ymmärsin. Kysymys kuuluikin, että mitä sitten, jos pöytä on vaikka pyöreä? Tai pöytä on sen mallinen/sellaisessa paikassa/asennossa, että tuo ei onnistu?
Äh, kunhan saivartelen.

No sitten on voi voi... mitä tuohon nyt voi sanoa :D
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.

Slummimarsu

• Jäsen
« Vastaus #215 : 01.07.2007 klo 20:13:00 »
Luontevat asennot, aargh, ne on pahimpia. Yleensä realistisista piirroshahmoista tulee semmosia että ne seisoo selkä täysin suorassa, jalat tönkkönä ja kädet vaan roikkuu suorina. Se käy hermoon. Sen takia tykkäänkin aina välillä piirrellä enemmän tai vähemmän kumiraajaisia tyyppejä joiden kanssa ei moisia ongelmia tule. :) Ja kaikenlaiset koneet, autot, lentokoneet yms. näyttävät typeriltä jälkeenpäin. Ja auton moottorin tapaisten härveleiden piirtäminen on myös yhtä painajaista.

Tape

• Jäsen
  • There is no justice... There is only a revenge.
« Vastaus #216 : 15.07.2007 klo 12:55:44 »
Vielä viime kesänä piirsin aivan omaa sarjakuvaani. Silloin homma sujui erinomaisen hyvin, ja tulosta syntyi todella tiuhaan tahtiin vitsisarjoista toimintaan.   Silloin minua pidettiin kavereiden kesken todella hyvänä piirtäjänä, mutta näin ei ole enää.  Yksinkertaisesti en enää osaa piirtää juuri ollenkaan, eikä inspiraatiota tunnu löytyvän sitten millään.   

Vastaan siis, että kaikkea mahdollista tuntuu olevan vaikea piirtää nykyään, vaikka vielä vain noin vuosi sitten olin elämäni vedossa.  Mikään ei enää onnistu, vaikka kuinka yrittäisi.  Aina ennen pidin kolmiulotteisten kuvien piirtämistä haasteellisena, mutta enää minun ei edes kannatakkaan koettaa niiden piirtämistä.

Mikä neuvoksi, kun inspiraatiota ei tunnu löytyvän, enkä enää osaa piirtää niin selvää jälkeä?
Marvel- ja DC-sarjisten suuri fani.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #217 : 15.07.2007 klo 13:47:42 »
Vielä viime kesänä piirsin aivan omaa sarjakuvaani. Silloin homma sujui erinomaisen hyvin, ja tulosta syntyi todella tiuhaan tahtiin vitsisarjoista toimintaan.   Silloin minua pidettiin kavereiden kesken todella hyvänä piirtäjänä, mutta näin ei ole enää.  Yksinkertaisesti en enää osaa piirtää juuri ollenkaan, eikä inspiraatiota tunnu löytyvän sitten millään.   

Vastaan siis, että kaikkea mahdollista tuntuu olevan vaikea piirtää nykyään, vaikka vielä vain noin vuosi sitten olin elämäni vedossa.  Mikään ei enää onnistu, vaikka kuinka yrittäisi.  Aina ennen pidin kolmiulotteisten kuvien piirtämistä haasteellisena, mutta enää minun ei edes kannatakkaan koettaa niiden piirtämistä.

Mikä neuvoksi, kun inspiraatiota ei tunnu löytyvän, enkä enää osaa piirtää niin selvää jälkeä?
Yksinkertaista. Kehumiskramppi. Ennen piirsit huviksesi, nyt pitäisi tuottaa hyvää, ja käsi menee maitohapoille.

Korjautuu hyvin yksinkertaisesti: lakkaa välittämästä jäljestä, piirrä menemään. Ihanuus palautuu rentouden myötä.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #218 : 15.07.2007 klo 20:27:36 »
Tuohan selittikin miksen osaa piirtää mitään käsikirjoitettua, vaikka yksittäisiä töherryksiä on vaikka millä mitalla. Kiitos.

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
« Vastaus #219 : 10.08.2007 klo 17:15:39 »
 Naiset ovat vaikeita. Yritän tehdä söpöä naista, mutta siitä tulee aina huoran näköinen.
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

Sakura^^

• Jäsen
« Vastaus #220 : 10.08.2007 klo 21:06:17 »
ArGGH!
Iglu niin monesta kulmasta aina samaan sarjakuvaan... :(
Muita:
katu, sadepisarat osuu maahan, sekä lumisade... mutta 10  kerran jälkeen onnistuu.  :o ;D
Do'h!

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #221 : 19.08.2007 klo 10:52:45 »
Eläimet on vaikeita. En tiedä miten osaan piirtää ihmisen ja kaikkea muuta mutta en eläintä  ???
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Lemoncurry

• Vieras
« Vastaus #222 : 20.08.2007 klo 12:26:29 »
pittää vaan harjotella. ja harjotella. ei niitä opi ku opettelemalla. vaikiat elikot!

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #223 : 20.08.2007 klo 17:32:35 »
Onko joku jo maininnut sarjakuvan? Se on vaikea. Tosi vaikea. On.

Andrew

• outo teini
  • Uusi jäsen
  • Hulluilla on hauskempaa. Harmi etten ole hullu.
Vs: Mitä on vaikea piirtää?
« Vastaus #224 : 04.09.2007 klo 17:31:45 »
On vaikeaa piirtä hyvin, mutta piirrän kuten osaan, piirtämällä oppii piirtämään  :laugh:
Vaikea piirtää autoja, junia yms. pyssyjä myös hankala piirtää mallista olen koettanu opetella... vaikeinta on oikeastaan piirtää toiminta kohtauksia, tappeluja yms.  :-\
Hulluilla on hauskempaa. Harmi etten ole hullu.