Kirjoittaja Aihe: Uusin Tex Willer *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*  (Luettu 727019 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Uusin Willeri *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*
« Vastaus #1875 : 05.02.2014 klo 19:29:32 »
Onko kuviteltujen virheiden ja huolimattomuusvirheiden bongaus näin tärkeää Willer-faneille? Miksi? Rikkooko se kuvitellun illuusion tapahtumien todellisuudesta...?

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1876 : 05.02.2014 klo 20:21:53 »
Onko kuviteltujen virheiden ja huolimattomuusvirheiden bongaus näin tärkeää Willer-faneille? Miksi? Rikkooko se kuvitellun illuusion tapahtumien todellisuudesta...?

Odotukset menevät pilalle väärästä kannesta. Sitä alkaa ihmetellä, että tuliko missattua jotain, ehkä kaksi sivua kääntyi kerrallaan jossain välissä. Suuri pettymys, jos kannen tilanne johtaa ostopäätökseen ja sellaista ei olekaan itse jutussa.
Virheitä bongailemalla saa levennellä huomiokyvyllään tai asiantuntemuksellaan. Se voi olla myös samanlaista kuin tuttujen sivuhenkilöiden bongailu, ilmaistaan, että sarja on tärkeä ja siihen perehdytään ja jaetaan samanmielisille ylimääräisiä elämyksiä. Se voi olla keino aloittaa keskustelu jos ei ole syvällistä sanottavaa, mutta haluaa, että keskustelua syntyy.

Tai jotain...

Itse olen jo pienestä saakka alleviivannut kaikki kirjoitusvirheet  >:D

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1877 : 05.02.2014 klo 21:20:05 »
Odotukset menevät pilalle väärästä kannesta. Sitä alkaa ihmetellä, että tuliko missattua jotain, ehkä kaksi sivua kääntyi kerrallaan jossain välissä. Suuri pettymys, jos kannen tilanne johtaa ostopäätökseen ja sellaista ei olekaan itse jutussa.
Virheitä bongailemalla saa levennellä huomiokyvyllään tai asiantuntemuksellaan. Se voi olla myös samanlaista kuin tuttujen sivuhenkilöiden bongailu, ilmaistaan, että sarja on tärkeä ja siihen perehdytään ja jaetaan samanmielisille ylimääräisiä elämyksiä. Se voi olla keino aloittaa keskustelu jos ei ole syvällistä sanottavaa, mutta haluaa, että keskustelua syntyy.

Tai jotain...

Joo, ei tämä ollenkaan harvinaista ole. Elokuvaharrastuksen yksi osa-alue on klaffivirheiden ja epäjohdonmukaisuuksien etsiminen elokuvista, sille on omistettu kokonaisia sivustoja: https://www.moviemistakes.com/

Itsekin tulee siihen välillä sorruttua, viimeksi Nick Raiderin kohdalla.

Ehkä se on myös yksi tapaa ottaa fanituksen kohde haltuun, ottaa se väkisin itselleen tekijältä pois: hei, MINÄ huomasin virheen jota TEKIJÄ itse ei huomannut.

Itse olen jo pienestä saakka alleviivannut kaikki kirjoitusvirheet  >:D

Joku Tex-fani taisi täällä joskus tunnustaa kirjoittavansa Texien puhekuplat itse uudelleen, paremmiksi. Se on todellista haltuunottamista.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1878 : 05.02.2014 klo 23:40:09 »
Jos minä olisin suuri ja suurenmoinen taiteilija, niin ihan huvikseni piirtäisin pari tarinaa uusiksi. Se se vasta olisi jotakin.
"Tex-tieteen yli-morisco"

ilmari

• Jäsen
« Vastaus #1879 : 06.02.2014 klo 09:38:12 »
Kyllä ne kuvat tulee melko tarkasti katseltua, vaikkakin myös aika nopeasti. Mutta ei minulla ainakaan tarkoituksena ole etsimällä etsiä virheitä kuvituksesta tai tekstistä. "Suuremmat" virheet kuitenkin osuu aika herkästi silmiin, kuten henkilön hiusten lähtö kesken kuvituksen... Tavallaan noita on kuitenkin ihan hauska bongailla ja toisinaan tännekin kirjoitella... Mitä tarkoitat "kuvitelluilla virheellä"?

Muuten minä en korkeintaan amatööritason piirtäjänä ole mikään moittimaan liiaksi ammattilaisten kuvitusta. Joistakin toki tykkää enemmän kuin toisista. Esimerkiksi Roy Bean -tarinan kuvittanut Frisenda on ihan ykköskorin piirtäjiä.

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #1880 : 21.02.2014 klo 14:28:51 »
Nyt kun uusin normi-Tex on vihdoin luettu, on todettava, että Boselli on ehkä lopullisesti menettänyt luovuutensa. Bosellin strategia lienee se, että juonen ohuutta voidaan korvata alati kasvavilla ruumisröykkiöillä. Tex ja Kit tappavat dynamiiteilla ja aseillaan noin 20 comanche-intiaania, mikä onkin enemmän kaatuneita, mitä comanchet menettivät vuonna 1874 käydyssä kuuluisassa Adobe Wallshin taistelussa biisoninmetsästäjiä vastaan. Onhan Tex fiktiota ja päähenkilöt supersankareita, mutta jotain tolkkua sentään. Voin jo mielessäni nähdä, että kun luovuus tästä vielä ehtyy niin Boselli laittaa parin vuoden päästä 200 intiaania väijymään sankareitamme, joilla onneksi on mukana kuularuiskut dynamiittien ja tykkien lisäksi.
Kaksiosaisessa tarinassa Tex ja Kit tekevät noin 40-50 vainajaa, mikä on noin kolme kertaa enemmän mitä Wild Bill Hickoc surmasi koko elämänsä aikana.
Ehdin jo tarinan pääätteeksi luulla, että tuomari Bean sentään kuolisi traagisesti, mutta tarinan vesitti lopullisesti siirappinen loppuratkaisu.
Onneksi länkkärifaneja lohduttaa se, että ensi kuussa ilmestyy apollokustannuksen uusin Comanche ja mainio Hell on Wheels on ilmestynyt dvd:lle ja bd:lle. Ja ehkä seuraava Texikin on tasoltaan hieman edellisiä parempi. Olenhan tex-keräilijänä tässä suhteessa optimisti.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1881 : 21.02.2014 klo 14:52:04 »
Adobe Walls.
Ilmeisesti rakennusten seinät tai alueen muuri oli tehty adobesta. Veikkaisin.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1882 : 21.02.2014 klo 21:57:19 »
Ehdin jo tarinan pääätteeksi luulla, että tuomari Bean sentään kuolisi traagisesti, mutta tarinan vesitti lopullisesti siirappinen loppuratkaisu.

Minusta tämä taas olisi ollut vielä pahempaa todellisten henkilöiden väärinkäyttöä ( Roy Bean kuoli sänkyynsä liki 80-vuotiaana ). Itseäni kyseinen kohtaus suorastaan harmitti ennen kuin totuus selvisi. Vaikka oli tuokin lopetus hiukan tökerö...

Jotenkin luulisi, että nyt netin aikana todellisia henkilöitä vältettäisiin, kun virheet voi todentaa niin helposti. Sitä en vastusta, että todellisia tapahtumia muokataan tekaistuille henkilöille tai nimiä vaihdetaan ( Lännentiehän toimi siinä loistavasti ).

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1883 : 22.02.2014 klo 20:16:27 »
Minä jotenkin osasin luovia noiden ruumisröykkiöiden ohi tällä kertaa, ja todella nautin tarinasta. Italiassakin Bosellia kohtaan kritiikki on lisääntynyt. Toivottavasti mies ottaa onkeensa.

Punapila

• Jäsen
« Vastaus #1884 : 25.02.2014 klo 13:14:10 »
Olipas hieno kansi(värityksen osalta)uusimmassa Texissä, myös hyvä piirtäjä.
En ole vielä lukenut,pitää säästää illaksi.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1885 : 25.02.2014 klo 18:15:31 »
Kansi tosi upea, samaa ei voi sanoa Cossun kuvituksesta, mutta se menettelee.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1886 : 25.02.2014 klo 18:44:20 »
Jaha, se on siis näitä color-tex -tarinoita. En vielä ole nähnyt, kun en enää ole tilaaja.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #1887 : 25.02.2014 klo 20:20:06 »
Cossun kuvitus on hentoa ja sen verran erilaista, että vaimoni, joka ei yleensä niin perusta Tex Willeristä, tuumasi, että mitä sinä luet? Vastasin, että Tex Willeriä, johon hän tuumasi, että eihän tuo ole Tex Willerin näköistä.

Niinpä.

Mutta tarina oli kyllä kelpo. Toivottavasti se julkaistaan joskus kokonaisena värillisenä pakettina.
kehittyvä willeristi

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1888 : 25.02.2014 klo 20:52:40 »
Minulla ei ole pahaa sanaa sanottavana Cossusta ja vielä vähemmän Rujusta. Aivan mahtava aloitus. Palaan vielä siihen kuvitukseen, että Cossu on kehittynyt aivan julmetusti. Nostan hänet omien suosikkieni joukkoon. Persoonallista jälkeä, mutta ei niin paljon, että häiritsisi. Ja Rujun tarinoita luen tällä hetkellä suurimmalla mielihalulla nykyisistä kirjoittajista.

Jännä nähdä, mitä kaikkea seuraavaan numeroon on kasattu. Tämä tarinahan on käsittääkseni 160 sivuinen, joten 60 sivua on täytetty jollain muulla matskulla. Voi olla, että siinäkin on (Ticcin) Color Texiä, jolloin se jatkuisi taas seuraavassa numerossa.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014 klo 21:59:12 kirjoittanut Janne »

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1889 : 25.02.2014 klo 22:07:10 »
Kossuhan olisi ehdottomasti pitänyt nähdä väreissä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää