Kiitos luottamuksesta Orjan May

En varsinaisesti ole kyllä koskaan mitään käsikirjoituksia mihinkään kirjoitellut, harrastan kyllä omaksi huvikseni willereiden uudelleen "modausta", jossa uhraan tuplakappaleeni maalaamalla kuplat valkoisella ja kirjoittamalla omat stoorini päälle. Tarinat nyt lähinnä lähtee täysin lapasesta ja luonnollisesti rönsyilevät hulvattomasti, eikä jälkipolville jää juurikaan kerrottavaa.
Kolmen vuoden välein jos tapattaa vakio hahmon, niin hmm, 15 vuoden päästä ei oikeastaan enään olisi kenet pelastaa ja ketä joutuisi vaikeuksiin. Kit Willer jos jossain sarjassa kuolee, kuolee samalla myös itse Tex Willer. Pelkästään mustan tiikerin heppoinen kuolema vei "jotakin" sarjasta. Ehkä ennemminkin pitää kehittää lisää kesto julkkiksia, niin hyvälle kuin pahallekin rintamalle, näin näitä "tapatettaviakin" olisi enemmän käytettävissä.
Mun mielestä edelleenkin ja yhä tarinoiden ongelmana on se, että ne kestävät lähes aina vain sen TASAN kaksi pokkaria. Edellisestä tarinastakin olisi vaivan näöllä saanut aikaan juonen perusteella ihan hyvän sarjan, jos kohtauksiin olisi panostettu enemmän ja annettu tarinan edetä omalla painollaan ilman raameja. Mietitään nyt vaikka kirjaa Taru sormusten herrasta, jota itse en tosin ole lukenut, mutta voisi kuvitella, että jos tarinan pohjalta pitäisi tehdä kahden pokkarin willer, ei käteen jäisi juuri mitään.
Todisteet puhuvat puolestaan.Vuoden -97 kolmen viimeisen tarinan jälkeen, ei ole oikeastaan tullut enään mitään todellisen sykähdyttävää tarinaa, lukuun ottamatta; -98 Murhenäytelmä junassa, -01 Siouxien kukkulat, -02 Mefisto ja -03 Athabascajärvi. Nämä ovat yli kahden pokkarin tarinoita, lukuunottamatta tarinaa Murhenäytelmä junassa. 2008 vuoden Meksikon retkikunta tosin oli ihan kovan luokan tarina.
Myöskin koko nelivaljakon järkevä mahduttaminen kahden pokkarin sarjaan on ylipääsemätön haaste. Väistämättä tulee eteen tilanne, että jollekin näistä neljästä pitää "väkisin" keksiä jotakin toimintaa ja ainekset mahalaskulle kasvavat sietämättömiin mittapuihin.
Ongelmana on se että sarjaa tehdään italiassa ja palaute suomesta ei kielimuurin takia koskaan löydä perille

.