...Ukasin kyky tappaa menee mauttomaksi. Jos sarjaan tuodaan liikaa noinkin maagisia kykyjä omaavia hahmoja, kärsii se väistämättä inflaation.
Uusin Texin tarina on saanut aika lattean vastaanoton kvaakistien parissa. Itse pidän/pidin Ortizin piirrosjäljestä ja ei juonikaan kovin huono ollut.
Mutta aivan kuten Victorio kirjoittikin, Ukasin ääni rikkoo Tex-perinnettä pahasti. Mefisto ja Yama muuttuivat kertaheitolla pikkutekijöiksi ja se jos mikä, on hävytöntä! En ymmärrä, miten tällainen on voinut mennä läpi Italianpään toimitukselta. Veikkaisin, että Ukasi ei yhtä tarinaa pidempää ole käytössä, sillä ei häntä voida millään jättää henkiinkään tuollaisin kyvyin. Mefiston pitäisi tulla paikalle listimään tuollainen hernekeppi. Lisäksi kun otetaan huomioon suuralbumissa esiintynyt Rayado, niin ei ole ihme, että maagisuus kärsii inflaatiota.
Minun mielestäni joka tarinaan ei voi tuoda uutta maagiukkoa tai kovan luokan rikollista, vaan olisi syytä kehittää enemmän useamman tarinan kestäviä "pahiksia". Ai että kun Rakoskin vai Sokar

olisi elänyt parinkin tarinan verran puhumattakaan siitä naispaholaisesta (Mitlako se oli?). Proteus, Mefisto, Tiikeri, Yama, Brennan jne. Eivätkö olekin kunnon vastustajia verrattuna näihin kertakulutustuotteisiin? Toki silloin tällöin Willereitä lukevalle Ukasi-Rayado-name it -kaltainen lukukokemus on varmaan ok, mutta itse kiinnostuin Texistä todenteolla nimenomaan Mefisto-Yama-Proteus -tarinoiden avulla. Joidenkin henkilöiden pysyvyys on tärkeätä ja se koskee myös vastustajia.