Olisi kyllä kiva tietää onko muissa maissa näin paljon kitisty, vai kuuluuko nillittäminen suomalaisten perusluonteeseen.
Kaikenkaikkiaan minusta tuntuu, että suomalaisista suomalaisin ilmiö on se, että paheksutaan laadun vaatijia. Täällä kun on tapana niellä kaikki paska mikä eteen tulee, ja hakata vaimo ja kakarat sitten siitä hyvästä saunan jälkeen...
Siis faktahan on, että tätä teossarjaa markkinoitiin suunnilleen Täydellisyyden Huipentumana, jonka arvo nousee kuin..ööö, jonkin jonka arvo nousee ihan hirveästi.
Vaikka keräilijä ei ikipäivänä suunnittelisi myyvänsä aarteitaan, niin pitkinä talvi-iltoina se lämmittää kummasti, kun ihastelee kokoelmaansa, josta perilliset voivat sitten verissä päin tapella.
Eli priimaa sen pitää olla, jos semmoista kaupiteltiin!
Nillittäjistä nillittävät saavat minun puolestani vaikka piirtää ankkansa itse, ja väittää niitä Barkseiksi, mutta minä haluan rahalleni vastinetta.
Illodiini
P.S. Eli asian summaten: Menkää siis kaikki ja myös valittakaa SanomaMagazine'sille laadusta. Ei tämä keskustelu niitä jo olemassa olevia kirjoja mihinkään muuta tai huononna. Mutta asian esiin tuominen voi parhaassa tapauksessa parantaa niitä tulevia painoeriä.