Inhottaa sanoa, että mitäs minä sanoin, mutta - mitäs minä sanoin:
Toinen kritiikki minulta on, että viimeisimmät Disney-kirjat ovat olleet painojäljeltään kamalaa pikselimössöä. Egmont on digitoinut sarjansa liian pienellä resoluutiolla ja ilmeisesti siitä on nyt sitten tullut konsernin vakiintunut käytäntö ja tässä muodossa sarjat sitten tästä lähin nähdään. Inhottaa ajatella, että tämmöisestä deluxe-tuotteeksi tarkoitetusta sarjasta myös tulee samanlaista. Barks ansaitsisi parempaa.
Eli tässä muodossa materiaali sitten nyt on, pikselimössöä mitä pikselimössöä. Selailin tuota näytekirjaa kirjamessuilla ja sain huomata, surullista kyllä, olleeni oikeassa.
Aavistus siitä, että näin tässä kuitenkin käy, oli minulla merkittävä syy jättää sarja tilaamatta.
Monia lukijoista, ehkä jopa suurinta osaa, tämä ei tunnu suuresti haittaavan, mutta minua piirtäjänä nyppii kyllä rajusti, sillä tämä kaikki on TÄYSIN VÄLTETTÄVISSÄ!!
On täysin mahdollista toimittaa sarjakuvia digitaalisesti laadun kärsimättä. Niin että kenelläkään ei pitäisi olla viivan jäljessä mitään nipotettavaa. On ällistyttävää, että monet maailman suurimmista sarjakuvakustantajista eivät ole saaneet haltuunsa sen vertaa atk-tietotaitoa, että ymmärtäisivät tämän.