Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 247221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

norpatti

• Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #360 : 01.11.2006 klo 15:34:56 »
huaa!
mää en oo eres tainnu tänne koskaa kirjoottaa vielä. vai olisinko? noaivasama.

hei, moon milla. (ja ny kaikki yhteen ääneen: "hei, milla!"..)
oon 23-vuotta vanha. tulin tänne suureen kaupunkiin (vantaalle) syksyllä-03 eteläpohojammaalta jalasjärveltä. siis opiskelemaan graahvista suunnittelua evtek muotoiluinstituuttiin. näillä näkymin menos viimeenen vuosi. joskin nyt alkanu viedä tuo sarjispuoli niin kovaa vauhtia mukanaan, että taitaa opitskelutki vähä venähtää.

piirtäny oon niin pienestä kersasta ku oon vaan pystyny. mun jutut on kai aina ollu vähä omituisia. oon aina piirtäny sarjakuvamaisia tarinoita, enkä oikestaan koskaa tykänny tehrä mitää yksittäisiä kuvia, niinku kai lapset yleensä..

joskus olisinko ollu 8v, kävin jalasjärvellä Veikko Savolaisen pitämällä sarjiskurssilla. Joonas ihastu mun vauhdikkaaseen tyyliin piirtää hevossarjiksia ja kannusti jatkamaan. Joonas on edelleenki yksi suurimmista esikuvista. siitä se kai sitte lähti. sillon jo päätin vakaasti, että tuun piirtämään sarjakuvia "isona". se on vaan aina ollu osa mua. piirtelin sitte koko lapsuusajan lukemattoman määrän hevossarjiksia (niin strippejä kuin vakavampiakin tarinoita) ja toimitin omaa hevoshullu-tyyppistä lehteeki hyvän aikaa. + jotain random-elukkasarjiksia piirtelin.

yläasteella lopetin hevossarjat (mua kiusattiin!) ja piirtelin vaan jotain eläinaiheisia juttuja ja yksittäisiä teiniangsti-kuvia päiväkirjoihin :D ya:n lopus ja lukion alus sarjakuvat jäi  ja graafinen puoli alko kiinnostamaan enemmän. lukion jälkeen kävin kauhajoella vuoden kansanopistoa, jonka aikana syntyi myös strippisarjis Pertsa isoveljen käsikirjoittamana Iltasanomien kuukauden kotimaiseksi (marraskuu 02). 03-keväällä loin kissa-ja koirahahmot, jotka myöhemmin julkaisin omaskustanteena (kesä-04) Tassutellen-nimellä. Keksin laittaa tuolloin töitäni esiin nettiin ja sain sitä kautta paljo positiivista palautetta ja innostusta jatkaa juttuja.

Ja sitte tuliki siili. Eli tylsä luento (syksy -03) + mun omituinen huumorintaju + eläinrakkaus = kiroileva siili. Täts it.
Sitte laitoin senki nettiin näytille ja loppu onki historiaa. Tai jotain. :P

Nykyysin siis piirustelut jatkuu edelleen ja piirtelen mielelläni muutaki ku siiliä, kunhan vaan ehdin. Haaveena vielä joskus piirrellä jotain hevosjuttuja.. ;)

Sarjakuvia tulee luettua melkoisen vähän, mutta suurta ihailua herättävät ainakin Lena Furberg (parempia hevossarjakuvia vaan EI OLE!), Veikko Savolainen, Bill Wattersson ja Jii Roikonen (jasso on tuorein innostus, löysin sen vasta festareilla -05).
Kamuista tai Karvisesta en oo koskaan jaksanut erikoisemmin innostua, toisin kuin luullaan. Muhun vetoaa kaikki sopivan omituinen ja persoonallinen.

Huh, tulipa kauhiasti tekstiä.
ja jos joku ei vielä tierä, niin käy sitte http://www.kiroilevasiili.fi :ssä, ja sitä kautta pääsee kurkkaamaan muitaki juttuja.   

Joiku

• Hammajainen
  • Jäsen
« Vastaus #361 : 17.11.2006 klo 16:29:00 »
Ai kappas, tämmöinenkin threadi oleskelee olemassa.

Olen Joiku tai Joe, kumpi vaan kääntyy kielellä sutjakammin. Pidän enemmän Joesta, mutta täällä jo ainakin yksi semmoinen näyttää olevan, joten nimimerkkinä killuu tämä.

Sarjisten kannalta olen pienestä saakka ollut huomaamattani strippipiirtäjä, vaikka pitempää sarjakuvaa olisi metka tehdä. Se  vain jää mystisesti aina idea-asteelle tai korkeintaan ensimmäisen sivun tussaukseen, kun taas strippejä syntyy ihan luonnostaan. Ensimmäinen pitempään jatkunut strippisarjakuvani oli joskus 8-kesäisenä väsätty puujalkakatsaus lapsen ja hänen kissansa elämään. Kaskelottien, kaveriporukan inside-vitsien ja fiktiivisten hahmojen jälkeen olen palannut juurilleni, ja piirrän pitkälti tosielämään perustuvia strippejä siitä, millaista on olla kahden kissan omistama (vink vink: avatar).

Pääasiassa kuitenkin piirtelen paljon kaikenlaista muuta ihmisistä eläimiin ja keksittyihin elukoihin - maisemakuviakin on mukava väsäillä sillointällöisesti. Piirtämistä en suostu kutsumaan harrastukseksi vaan se luokittuu samaan syssyyn syömisen ja nukkumisen kanssa. Harrastuksiani ovat valokuvaus, kirjoittaminen, säveltäminen/pianonsoitto, hyvät leffat ja kirjojen ahmiminen. Kaikkea tuollaista, mitä voi tehdä yksin, koska en ole kovin sosiaalinen persoona. Koulua käyn amiksessa audiovisuaalisella linjalla, ja viime aikoina olen kiinnostunut suunnattomasti elokuvailmaisusta.

Mitäs muuta. Puhetta tulee yli äyräiden, asia onkin sitten toinen juttu. DeviantART-account on nimellä joiku. Sieltä löytyy ruhtinaalliset kaksi kuvaa, joista toinen on fotograaffi.
Shut up. At least the bunnies are on fire.

alabama

• Vaimo
  • Jäsen
« Vastaus #362 : 17.11.2006 klo 19:20:36 »
Nimi on juu Jenni ja olen18 vuotias abiturientti Pirkanmaalta Äetsästä.Naimisissa olen ollut 17.6.2006 Maziwappin kanssa.En erikoisemmin harrasta sarjakuvien piirtämistä,sillä sitä taitoa minulta ei löydy.Lukemispuoli on enemmän minun juttuni
« Viimeksi muokattu: 17.11.2006 klo 19:23:28 kirjoittanut alabama »
Más vale tarde que nunca

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #363 : 17.11.2006 klo 20:10:36 »
Mitäs Krankalle on tapahtunut?
Eräänä päivänä ovessa oli lappu: Suljettu vesivahingon takia. Se ei enää koskaan avautunut.

Kasvavassa Limingassa on yli 7000 asukasta eikä yhtään ruokaravintolaa, vain neljän pöydän kehno kebab-pitseria ja Assan baari joka on auki kun sattuu. Edes sunnutaikahville ei pääse kuin huoltoasemalle parin kilsan päähän keskustasta. Tätä on markkinatalous, kulutusjuhlat ja valinnanvapaus.

Tirri

• Jäsen
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
« Vastaus #364 : 19.11.2006 klo 17:08:51 »
Siispä Toni Tirri esittäytyy!

Sanovat minun omaavan "ammattimaisen" viivan. Saattavatpa olla oikeassa. Tärkeintä on saada oma ulosanti sille tasolle, että sitä kehtaa lukea. Olen itseni suurin kriitikko!

Heidän jalanjäljissään: Bill Watterson, Jeff Smith, Frank Miller, Robert Grumb, Harvey Bekar, Jay Stephens, Greig Thompson, Ben Snakepit, Baru, Tove Jansson, Ville Ranta ja Mika Lietzen. He ovat avanneet silmäni!

Tähän mennessä olen saanut aikaan seitsemän Leppiz-kalenteria. Leppiz 07 sai myös rinnalleen "Lasten" Leppikzen! Sirpaleina, cd-sarjakuvassa yhdistin musiikin ja sarjakuvan. Sisältää cd-levyn! Uusia julkaisuja on jo odotettavissa...

Tarkasta ulos mun nettisivut!
« Viimeksi muokattu: 19.11.2006 klo 17:11:03 kirjoittanut Tirri »

Wade

• Jäsen
« Vastaus #365 : 25.11.2006 klo 10:55:47 »
Esittäydynpä minäkin:

Nimi: Wade, ne kenen tarvitsee tietää nimeni, tietävät sen.

Ikä. Jokainen on niin nuori, kun tuntee olevansa

Paikkakunta: Henkisesti vielä pääkaupunkiseutulainen, vaikka fyysinen olotila tällä hetkellä kymmeniä kilometrejä sen ulkopuolella.

Piirtelen ja luen sarjakuvia (lähinnä Tex Willeriä). Sarjakuviin tutustunut jo alkuajoista asti Aku Ankan, Nalle Puhin ja Muailman vahvimman nallen avulla. Myöhemmin kuvioihin tulivat Tex, Lucky Luke, Agentti X9, Modesty, jne. (eihän tätä listaa maailman ääriin asti voi jakaa).

Niin, ja sisällöntuottajan titteliä joku jos ihmettelee, vaikken sisältöä ole vielä tuottanut, niin kohta ilmestyy. Nou hätä
Wade Koivurinne

Wierdo

• Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Hard Duck Halitulihei!
« Vastaus #366 : 14.12.2006 klo 12:00:48 »
Kerron itsestäni vain sen, että kirjoitin nimimerkkini väärin, kun tänne rekisteröidyin. Piti tulla Weirdo mutta tulikin Wierdo. No sellaista sattuu.

Pidän suklaasta, sarjakuvista, elokuvista, kuviksesta, filosofiasta ja X-Files sarjasta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #367 : 16.12.2006 klo 06:25:08 »
Pidän suklaasta, sarjakuvista, elokuvista, kuviksesta, filosofiasta ja X-Files sarjasta.

Ettekä pidä. No hjaa, ittekin pidin joskus melkein kaikista noista. David Duchovny vain on osoittututunut hankalaksi harjattavaksi.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Azzy

• Jäsen
  • Outo olio
« Vastaus #368 : 30.12.2006 klo 22:59:23 »
No hei. Minä kerron siis itsestäni... No nimi on Anna. Lempinimi Azzy. Asun Salossa. Lemmikini ovat: Minea kissa chincilla narkisso. Ikä: Jokainen on niin vanha kuin uskoo olevansa. Teen: Sarjakuvia harvoin, kirjoitan kirjoja joita on nyt eri sarjoja 6-5, maalaan tauluja, keskustelen kvaakissa ammatilaisten keskellä todella nuorena, söhellän ja hösellän. Siinä oli kaikki.  :D
Tyttö aikuisten maailmassa.

Jalomaarain

• Jäsen
« Vastaus #369 : 02.01.2007 klo 22:26:57 »
Jalomaarain
nelikymppinen
nainen
avoliitto
omakotitalo
ei lapsia
kissa
rakennusmestari
kanta-Häme

Olen "vain" lukija. Ikinä en ole yrittänytkään piirtää sarjakuvaa, muutoin kyllä nuorempana pidin kuvaamataidosta ja piirtämisestä. No, pidänhän elokuvistakin enkä ole ikinä niitä halunut ohjata saati lavastaa.

Aku Ankka tuli selailtua ihan pienestä pitäen sekä Kieku ja Kaiku mummolan vintin Kotiliesistä? Kymmenen hujakoilla luin Zoomia, Nonstoppia, Ruutua. Parikymppisenä luin Pahkasikaa ja kolmekymppisenä Tapiiria?

Suosikkeja:
-Pahkeinen ehdottomana ykkösenä
-Yoko Tsuno
-Valerian
-Ankardo
-Paulette
-Kratzy Kat
-Väinämöiset
-Pirunhuuli
-Mämmilä
-.....

Makuni vaihtelee paljon riippuen mielialastani.

Hyllystä löytyy nelisen metriä erilaisia sarjakuvia. Pyrin nykyisin ostamaan ulkolaista ja suomalaista yhtä paljon. Mutta nuoruuden Lucky Lukien ym. takia ulkolainen johtaa 3-1.

Pyrin aivan "sivistystarkoituksessa" ostamaan myös sarjakuvia, jotka eivät ole makuuni. Minulla meni viisi vuotta! opiskella Corto Maltesea tai muita Pratin juttuja ennen kuin aloin siitä pitämään. Mutta sitkeys palkittiin, nyt Pratt on suosikkejani.

En muista lukeneeni yhtään noita täällä hehkutettuja Marveleita. Pitänee tutustua.

Löysin vast´ikään tämän foorumin ja käyn närppien aiheita läpi. Oikeastaan uudelleen innostuin  sarjakuvista laajemminkin, koska veljentyttö (14 v.) on innostunut tekemään sarjakuvaa muun piirtämisen ohella.

Yritän päästä perille mangoista, animesta ja muusta mistä nuoriso on kiinostunut. Ja yritän löytää täältä uusia tapoja tukea lapsosta harrastuksessaan. Hyllyni on tosin ollut käytettävissään aina, mutta sieltä on tähän mennessä kelvannut vain ne helpommat (Yakari, Yoko Tsuno, Lucky Luke...) enkä ole viitsinyt ruveta painostamaan muiden suhteen.

Tulen viihtymään pitkään foorumillanne, aiheita on piisakkaasti ja keskustelu välillä kiivastakin. Mielenkiintoiset sivut, sano.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #370 : 05.01.2007 klo 00:51:59 »
Yritän päästä perille mangoista, animesta ja muusta mistä nuoriso on kiinostunut. Ja yritän löytää täältä uusia tapoja tukea lapsosta harrastuksessaan.
Todella kunnioitettavaa ja avarakatseista! Et selvästi kuulu ahdasmieliseen "anime lähtee lapsista hakkaamalla" -kuppikuntaan. Toivotan lämpimästi tervetulleeksi Kvaakin foorumille!
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

matti

• Lukiolainen
  • Jäsen
« Vastaus #371 : 12.01.2007 klo 19:32:48 »
Ehkä se pitää vihdoin sanoa jotain itsestään. (puolen vuoden jälkeen)
Iältä 17 vuotias. Minun elämäni: Lukio, lukion "korttipeli rinki" ja sen turhan päiväiset jutut ja huumori, joka päiväiset bussimatkat, omat tunarointini, joskus onnistumiset, Nirvana, Maj karma ja mm.Leevi and the leevings, vanhan aikainen maihari takki, ärsyttävä sisko ja ärsyttävä mutsi, faijan kanssa tulee hyvin toimeen. Mitä nyt sen ohjeita töitä tehdessä: Huudan katolta faijalle "Voinko auttaa mitenkään"
"Ota siitä kiinni ja suorista!"
"Mikä?!"
"No suorista tuo!"
"Niin mikä?"
"No no ota tosta"
"mikä???"
"No tuo letku! siinä maassa"
"ai se. ok."
Netistä tulee paljon katseltua amatöörien elokuvia ja muutenkin elokuvia. En kovin vaativa tasosta. Lempi kirjailia on Tove Jansson niin muumit kuin aikuisten novellit/romaanitkin.

Sarjakuvaan suhteeni: Pienenä luin Nalle puhta ja Spider mannia. Myöhemmin tuli pitkä tauko... Kunnes tuli Jysäys ja samalla löysin Kati Kovacsin. Suosittelen:

Tarkastaja Ankardoa
Kati Kovacsia
Toven ja Lars Janssonin Muumipeikko
Luupäät
Tai oikeastaan antaa olla liikaa hyviä yksittäisiä sarjakuvia.
Hyvää sarjakuvaa etsimässä...

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #372 : 12.01.2007 klo 20:35:42 »
lukion "korttipeli rinki" ja sen turhan päiväiset jutut ja huumori
Tunneilla pelaamista? Me pelattiin aikanaan venttiä. Se kenellä oli pienin käsi, joutui punnertamaan 3 kertaa ja kaikista yli menevistä rankaistiin viidellä punnerruksella. Jouduin kerran bilsan tunnilla punnertamaan ventillä kolme suoritusta. Erään mantsan tunnin saldo oli yli 80 punnerrusta. Ainoastaan uskonnon ope kysyi asiasta kesken "toimituksen"  ;D

matti

• Lukiolainen
  • Jäsen
« Vastaus #373 : 12.01.2007 klo 20:42:19 »
Mielenkiintoista ;D Vain uskonnon opettaja? muuten se oli vai normaalia? :D Tuttu lukiossa kertoi pelanneensa ala-asteella peliä jossa jostain luvusta ylimennessä lyötiin näpeille niin monta kertaa kuin lukuja meni yli. Väkivaltaista. Kortit oli pitänyt heittää pois kun oli liikaa veri tahroja parin vuoden jäljiltä.

Juu ei vakavammin otan lukion. Välitunneilla ja vpaa tunneilla sun muilla odotus ajoilla leppoisaa tekemistä.
Hyvää sarjakuvaa etsimässä...

Irene

• Jäsen
« Vastaus #374 : 13.01.2007 klo 08:34:19 »
Minun elämäni: Lukio, lukion "korttipeli rinki" ja Leevi and the leevings.

Jotkut asiat ei näköjään muutu. :) Koko lukioaika mäiskittiin neljän tuppea ja ristiseiskaa ja kuunneltiin (siihen muinaishistorian aikaan C-kasetilta) Leevit puhki.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com