Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 263379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Warrio

• Jäsen
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #330 : 19.07.2006 klo 15:31:05 »
Morjn. Tiinaksi sanovat ja joskus Warrioksi. Tie sitte minkä takia...
Nyt on menossa mun 17. kesä ja lusin lukiossa vielä kaks vuotta.

Luin pienenä paljon akkaria (kuten monet muutkin täällä) ja isän lucky lukeja. ainiin ja ahmed ahneita. Silloin en vielä ollut ns. kohdistanut vapaa-aikaani sarjakuvaan, lueskelin vain niitä.

Kun sitten kirjastossa eksyin aikuisten sarjakuva hyllylle, olin myyty.  :D raahasin joka päivä repullisen sarjiksia kotiin ja seuraavana päivänä uus kierros.

Varsinkin tykkään Robert Crumbin sarjiksista, vaikka ne kauhistutti äitiä kun sattui niitä selailemaan. mutta mistäs siittä. 

Kotimaiseen sarjikseen en ole niin perehtynyt vielä,(mitä nyt viivi ja wagner)  kun kiinnostaa tällä hetkellä lähinnä nuo belgian ja ranskan piirtelijät. siis Fraquin, morris, goscinny etc. Herrojen sarjiksia luenkin mielelläni, varsinkin pikku pikoa ja niilo pielistä.  :)

Olen aika 50/50 lukemisessa ja piirtämisessä. on niitä väkerryksiä tullut tehtyä enemmänkin mutta nut tulee "oikeasti" omakustanne kaverin kanssa, Sarjakuvaa vatsahakoisille. (onko tämä nut kiellettyä mainostamista...

t: Warrio

maijavi

• medianomi
  • Jäsen
« Vastaus #331 : 23.07.2006 klo 01:26:53 »
Uusi jäsen, eli virallisesti esittelen itseni threadissa.

Nimi: Maija Viertola
Ikä: 23
Asuinpaikka: Turku, alunperin Porista päin
Koulutus: Medianomi AMK

Valmistuin juuri keväällä Turun Taideakatemian viestinnän Digital Arts-linjalta medianomiksi, ja nyt hillun työttömänä ja etsiskelen sitä työtä.

Sarjakuvanharrastajana olen vielä lukija. Ensimmäiset lukemani sanat olivat Maija Mehiläinen -sarjakuvasta. Tekeminenkin kiinnostaa, mutta tätä nykyä olen vielä piirrellyt ainoastaan kuvituskuvia, en sarjakuvia. Tein pari lukua nettisarjakuvaa jotain kolme vuotta takaperin, mutta en sen enempää. Olen siis täysi aloittelija. Vakaa aikomus olisi kuitenkin muuttaa asia ja ruveta harjoittelemaan.

Nuorempana Petri Hiltusen sarjakuvat olivat kova sana (luen kyllä uudet albumit vieläkin tunnollisesti, vaikka en niin fanitakaan kuin ennen). Vieläkin rakastan musta-valkotyyliä, jossa on kovat kontrastit ja suuret mustat alueet, eikä harmaasävyjä. Niitä paria suomennettua Elfquestia ja Valhallaakin nuorempana luin. Jossain vaiheessa siinä löysin myös Sandmanit ja se oli menoa. Sandman-rakkaus pätee yhä vahvasti. Yläasteen lopulla - lukion alussa tutustuin mangaan Fushigi Yûgin muodossa. Nykyiset suosikit ovat Hellsing ja Fruits Basket.

Joskus vuoden 2001 tienoilla löysin Fantasiapeleistä mielenkiintoisen näköisen Gloom Cookie -nimisen albumin, josta alkoi mielenkiinto amerikkalaisia, DC:ta ja Marvelia pienempien kustantamojen (Slave Labor, Oni Press) tuotoksiin. Gloom Cookien kautta löysin nykyisen suosikkitekijäni Ted Naifeh'n, jonka sarjakuvia rakastan (esim. Courtney Crumrin, How Loathsome). Piirtäjänä ihailen häntä suuresti. Naifeh'n tyyli on, yllätys yllätys, vahvaa mustaa ja valkoista, ihastuttavan selkeitä viivoja.

Suomalaisia sarjakuvia rupesin lukemaan enemmän ammattikorkeaan mennessäni. Kyllähän sitä lukiossa tuli jo luettua esim. Kramppeja ja nyrjähdyksiä. Nyt suomalainen sarjakuvaskene kiinnostaa enemmänkin. Viime aikoina on herännyt kiinnostus myös eurooppalaiseen sarjakuvaan, johon en ole Jysäyksessä ilmestyneitä sekä Asterix - ja Lucky Luke-linjan sarjakuvia enempää tutustunut.

Niin, ja jos jotakuta ne minun piirustukseni kiinnostavat, http://maija.deviantart.com/gallery/ antaa osviittaa. Omatkin kotisivut olisivat, mutta kun serveri meni juuri rikki.

On ehkä aika jo vähän hillitä itseään, eihän tätä kohta enää kukaan jaksa lukea.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #332 : 23.07.2006 klo 09:59:01 »
Uusi jäsen, eli virallisesti esittelen itseni threadissa.

Nimi: Maija Viertola
Ikä: 23
Asuinpaikka: Turku,
Rohkeasti vain Turun sarjakuvatapaamisiin mukaan! Joka toinen torstaihan niitä on.

maijavi

• medianomi
  • Jäsen
« Vastaus #333 : 23.07.2006 klo 13:39:20 »
Rohkeasti vain Turun sarjakuvatapaamisiin mukaan! Joka toinen torstaihan niitä on.

Miksen minä ole tällaisesta kuullut? Muistaisin pari vuotta sitten kuulleeni juttua Turun sarjakuvaseuran elvyttämisestä, mutta luulin myös kuulleeni, ettei siitä tullut mitään. (Saattaa kyllä olla, että vesapai olisi tuollaisesta joskus maininnut - jos olet niin anteeksi, että olen näin unohtanut.) Eli seuraava on elokuun 3?

Sgt.Granite

• Jäsen
  • Vomit
« Vastaus #334 : 01.08.2006 klo 10:06:06 »
Päivää.

Nimi on Sgt.Granite. Saa kutsua Graniitiksi, Granuksi tai miksi haluaa. Saa olla myös kutsumatta. Ikää on vajaat 30, pituutta 181 cm ja painoa 90+ kg (pelkkää lihasta, totta kai). Harrastuksina sarjakuvat (yllätys!), konsoli- & tietokonepelit, elokuvat (kokoelma löytyy täältä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan), musiikki (n. 600 CD:n kokoelma), punttisali ja kaljanjuonti.

Sarjakuvien suhteen kiinnostuksen kohteet ovat melko laajalla alueella, päälimmäisenä taitaa olla kuitenkin Marvelin ja osittain DC:n jutut. Eniten tällä hetkellä odotan (varsin malttamattomana) elokuun lopussa/syyskuun alussa ilmestyvää Grant Morrisonin Doom Patrol-saagan neljättä kokoelmaa.

Vihaan mangaa ja animea. Ainut hyvä puoli moisessa roskassa on se että sarjakuvien erikoisliikkeet ovat saaneet mukavaa lisätuloa arvostelukyvyttömistä teinitytöistä jotka kuluttavat valtavat määrät sokkona käteistä tähän ihq-mangaan. Veikkaan että moni sarjakuvamyymälä on taloudellisesti pelastunut tämän muoti-ilmiön myötä.

Kvaakkia olen selaillut varmaan jo parin vuoden ajan, mutta foorumille päätin rekisteröityä jostain syystä vasta nyt. Töissä on tällä hetkellä niin pirun hiljaista että nyt siihen löytyi ainakin aikaa. Tämä foorumi on aina vaikuttanut mielenkiintoiselta siksikin että käyttäjiä löytyy myös vanhemmasta päästä.

Muuta esittelyä en nyt tähän hätään keksi. Jatketaan muista asioista jauhamista sitten niistä käsittelevissä threadeissa.

Ei sitten muuta kuin jepariks!

Mirkku

• Jäsen
« Vastaus #335 : 25.08.2006 klo 01:29:19 »
Mirjami Jurmu. 15 vuotta. Taivalkoski. Peruskoululainen.

Olen pyörinyt täällä foorumeilla jo jonkin aikaa, mutta äsken hoksasin että voisihan tänne rekisteröityäkin. Sarjakuvat ovat kiinnostaneet minua jo pitkään ja olen itsekkin kokeillut niiden piirtämistä, kavereiden kanssa tehdyissä projekteissa lähinnä. Pyrin lukemaan erityyppisiä sarjakuvia aina ns. "taidesarjakuvasta" mangaan ja kaikkea siltä väliltä, ja oppimaan samalla monipuolista sarjakuvakerrontaa.
Yleissivistyksessäni on sarjakuvien saralla vielä petrattavaa, ainakin jos tämän foorumin keskusteluja katsoo. Täällä pikkukylässä sarjakuvien saatavuus on vaan vähän heikko.

Piirtäminen on yksi lempiharrastuksistani (joita ei tosin paljoa ole.) Pyrin kehittämään tyyliäni ja välttämään yksitoikkoisiin poseerauskuviin jämähtämistä. Vahvimmat puoleni löytyvät juuri sieltä piirtämisen saralta. Maalaus ja vastaavat ovatkin sitten eri juttu, mutta niissäkin koitan tulla vähän vähemmän huonoksi.

Muut kiinnostuksenkohteet ovatkin sitten musiikki, pelit, kirjat, leffat, internetin syövereissä vellominen yms. Tulevaisuudensuunnitelmana olisi vetää peruskoulu ja lukio kunnialla läpi, ja sen jälkeen läksiä Limingan kuvataide- ja sarjakuvakouluun, jossa voisi myös suorittaa ylioppilastutkinnon. Tällä hetkellä korkein tavoitteeni on ennen kaikkea saada aika kulumaan.

Siinä oli oleellinen. Jatkakaa.

hannu lipponen

• Vieras
« Vastaus #336 : 03.09.2006 klo 12:46:23 »
Rakas Kvaak, kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa...

Nimi: Hannu Lipponen
Ikä: 38 v
Ammatti: freelancer
Koulutus: graafikko (yo-piirtäjä)

Niin kuin niin monella muullakin, Aku Ankasta se alkoi. Luin toki kaikkea muutakin, lähtemättömästi mieleeni on jäänyt Ruudun Piko ja Fantasio (ja tietysti Zorbul!). Seuraava ekstaattinen lukukokemus oli Marvelin Hulkit, Ihmeneloset sun muut (Kirbyä rakastan vieläkin). Lukiossa hurahdin Tapiiriin ja eurooppalaisen sarjakuvien ylemmyydentunnossa myin kaikki amerikan hapatukset divariin, mitä kadun tänäkin päivänä. Ei niitä enää takaisinkaan ostaa kärsisi.

Sitten löysin Fennica Comicsin ja englanninkielisen sarjakuvan. Ilman tuota 80-luvulle sijoittuvaa sattumaa tuskin enää tohkeilisin sarjakuvista. Oikeastaan tauti on vain pahentunut. Nykyään ostan enimmäkseen Vertigon tuotteita, uusin ihastus lienee Fables. Olen kyllä lukenut kaikkea mainstreamista independenteihin, mutta vain englanninkielisenä, koska aikoinaan tein sen kardinaalimokan, että valitsin toiseksi vieraaksi kieleksi saksan. Aion tosin ryhtyä aikuisopiskelijaksi ja mennä Vanajaveden opistoon opettelemaan ranskan alkeita tänä syksynä.

Alan Moore on ehkä eniten arvostamani heppu tämän taiteenmuodon saralla. Jos muuten käsikirjoittaminen kiinnostaa, kannattaa lukea Alan Moore´s Writing for Comics. Muita mielikkejä ovat Yves Chaland, Franquin, Warren Ellis, Grant Morrison, Neil Gaiman, Kirby, Herge, Chris Ware, Matti Hagelberg, Jukka Tilsa, Krazy Kat, Hellblazer, 100 Bullets, Fables, Hellboy.

Ikäni olen piirustellut, enkä ole vieläkään lopettanut, lukuisista pyynnöistä huolimatta. Sarjakuvaakin olen saanut myöhemmällä iällä valmiiksi asti n. 60 sivua ameriikan ihmemaan pien(oma)kustantajille. Kunnianhimo ja nälkä kasvaa syödessä, mulla on parikin albumimittaista tarinaa karkeasti käsikirjoitettuna (tarkoittaa ns. plot scriptiä).

Kvaakin löysin vasta tänä kesänä, kun muistin kaverini siitä joskus puhuneen. Mulla tulee aikaa myöten kysyttävää, joten varmaankin tulee pari säiettä aloitettua, lähinnä tuolla julkaisu/markkinointifoorumilla.

Kiitos ja kumarrus.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #337 : 03.09.2006 klo 13:50:38 »
valitsin toiseksi vieraaksi kieleksi saksan. Aion tosin ryhtyä aikuisopiskelijaksi ja mennä Vanajaveden opistoon opettelemaan ranskan alkeita tänä syksynä.

Saksaksi on ilmestynyt paljon ranskankielisen kielialueen huippusarjiksia. Ihan turhaan opettelet ranskaa. Saksa riittää ihan hyvin, uskon ma.

Kävin pari vuotta sitten Wienissä. Paikallisessa sarjakuvakaupassa oli kaikki keskeiset francobelgosuuruudet hyvin edustettuina, ja muutama tuntemattomampikin.

hannu lipponen

• Vieras
« Vastaus #338 : 03.09.2006 klo 14:26:46 »
Mulla on tässä kylläkin hieman taka-ajatusta, eli mahd. sarjakuvan markkinoiminen Ranskaan...saksankielistä sarjakuvaa ei mahda muuten saada Suomesta kuin netin kautta tilaamalla, vai?

Mikko A

• Jäsen
  • ostan omakustanteita - uudet & vanhat - tarjoa!
« Vastaus #339 : 03.09.2006 klo 14:32:47 »
nimi: Mikko A
asuinpaikka: 97 asti Imatralla, sen jälkeen Lahdessa.
koulutus: Yo '97

Sarjakuvien lukeminen alkoi Asterixilla, jotka isä keräsi niiden historiallisten & maantieteellisten viitteiden takia jota piti kiinnostavana. Pakollinen Aku tuli joskus pentuna pari vuotta. 80 luvun lopussa roolipelit rantautui suomeen vähän näkyvämmin ja muutaman vuoden sisään Seikkailija/Sininen Lohikäärme/Magus lehtien kautta tutustuin Tähtivaeltajaan ja siitä Sarjainfoon. Luin Sarjainfon katkeria pienlehtiarvioita naureskellen että jopas ihmiset voi julkaista paskaa sarjakuvaa kun noin paljon haukutaan ja päädyin ideaan julkaista myös oma lehti, koska (sarja-)kuvaa oli tullut piirreltyä siitä lähtien kun kynä pysyi kädessä. Imaran kirjastosta löytyneet Kannus lehdet rohkaisi vielä enemmän ja siihen aikaan en enää mitään mainstream sarjakuvaa enää lukenutkaan. 92 julkaisin ekat lehdet ja Sarjainfon mainosten tms perusteella tilasin postitse ekat pienlehdet, Muusa #1 ja Zippo... mikä lie numero olikan uusi.. #4? Keräily keskittynyt tuon jälkeen lähes yksinomaan pienlehtiin/omakustanteisiin/pienkustanteisiin tms ja vuosien varrella varsin mittava kokoelma kasaantunut, vaikka en ole "skenessä" juuri mukana ollut, niin foorumeilla kuin muutenkaan.
Aikanaan suuren vaikutuksen teki mm. Nalle V., Läjä Äijälä, S.A.Hynninen, Kaltsu, Jii Roikonen, Nuutinen, Manninen, Toivonen, Tilsa,....   Crumb, Shelton, Mike Diana, onhan noita..
En vieläkään lue juuri mitään "mainstream sarjakuvaa", paitsi silloin tällöin yleissivistykseksi koitan hampaat irvessä kahlata läpi jotain lehtiä / albumeita joita ihmiset tuntuu kehuvan.
Pitkään karsastamani "uusi sarjakuva" a'la Asema kustannus, Napa yms, alkaa nyt useamman vuoden viivellä toimimaan. Parasta uutta suomalaista sarjakuvaa nyt lienee kuitenkin Happy Horse crewin tuotanto. Jeesus/Lutka ja Miesjuna tt loi uskoa nuorison terveisiin arvoihin joka inspiroi suuresti.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #340 : 03.09.2006 klo 14:34:48 »
saksankielistä sarjakuvaa ei mahda muuten saada Suomesta kuin netin kautta tilaamalla, vai?
Näin se taitaa olla. Tosin eipä noita sarjakuvia ranskankielelläkään saa juuri muualta kuin Akateemisesta ja Good Fellowsista. Ja valikoima on suppea.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #341 : 03.09.2006 klo 17:57:19 »
Näin se taitaa olla. Tosin eipä noita sarjakuvia ranskankielelläkään saa juuri muualta kuin Akateemisesta ja Good Fellowsista. Ja valikoima on suppea.

Jos Akateemisen hyllyistä löytyisi enemmän englanninkielisiä ranskasta yms. käännettyjä sarjakuvia ja sitä jenkki vaihtoehtoa, niin ne sais sillä osastolla, jopa jotain myytyä.
Joskus tahtoo unohtua myös tämä vaihtoehto.

Marianne

• Jäsen
« Vastaus #342 : 24.09.2006 klo 11:51:00 »
Heippa!

Kiva tää esittelyketju...

Olen 21-vuotias sipoolainen ylioppilas, opiskellut myös vuoden ajan kuvallista viestintää Järvenpään Luther-opistossa. En päässy Taikkiin, ja Evtekiinkin pääsin vain pääsykokeisiin... Graafisen suunnittelun linjalle siis pyrin. Nyt pitäis siis keksiä vaikka työharjoittelupaikka jostakin painotalosta... ::)

Koko ikäni olen piirrellyt, maalaillut ja tehnyt kaikenlaista käsillä. (Juuri nyt on tekeillä lumileopardi-dvd-tuki ilmassa kovettuvasta massasta.) Haluaisin - yllätys yllätys - sarjakuvapiirtäjäksi. ;D Oma sarjakuva on ollu kehitteillä noin puoltoista vuotta, mutta suurin osa siitä on vasta päässä. On se alku hankala...

En mä edes muista, koska innostuin sarjakuvista. Se tapahtui varmaan joskus 80-luvun lopulla Aku Ankan myötä. Pidän itseäni barksistina, ja mulla on siitä 14 kovakantista todisteena. Lisäksi kun tilaan sen Carl Barksin kootut -sarjan, niin ei lukeminen lopu ihan heti. Rosaakin löytyy paljon. Tykkään myös eurooppalaisista sarjakuvista, etenkin Lucky Lukesta ja Asterixista. Luen aina Hesarin stripit, ja Rip Kirbyyn olen jäänyt suorastaan koukkuun.

"Tavallisista" kirjoista en ole koskaan juuri innostunut... Tai no, Stephen King tulee ainakin mieleen. Mulla on ollu pitkään kesken Peter Guralnickin kirjoittaman Elvis-elämäkerran ensimmäinen osa, Viimeinen juna Memphisiin. Viimeks luin sitä joskus huhtikuussa 2004... Ups!   Ei sillä, etteikö kiinnostais, mutta mulla on lieviä keskittymisvaikeuksia; koko ajan pitäis tehdä käsillä jotain... Tuo on varmaan tuttua monelle muullekin näpertelijälle. Ja Elvis-kirjaa luen tietysti siksi, että Elviksen musiikki on mulle tärkeämpää kuin mikään muu musiikki. Täydellistä koukussa oloa on kestänyt nyt reilut neljä vuotta, eikä loppua näy. 8]

Olen myös erittäin eläinrakas, ja olen kissaihminen enemmän kuin mikään muu vastaava "eläinihminen"... Heh! Hauska termi. Omia suloisia kissoja on kolme... En tosin tiedä miten pitkään, kun yksi on vakavasti sairas. Ei pärjää ilman kortisonia. :'(

Tulipahan tarinoitua...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2006 klo 11:03:34 kirjoittanut Marianne »
"Before the evening is up, I will have made a complete and total fool of myself, and I hope you get a kick out of watching it." - EP

ala

• Sáiva gärbmas
  • Jäsen
  • I will
« Vastaus #343 : 27.09.2006 klo 23:34:30 »
Rikotaas tällä nyt sit se jää, vaikuttaa hyvältä paikalta kirjoittaa Se Ensimmäinen viesti....
Elikkäs-elikkäs, olen pohojosesta Turkuun muuttanut n170 sentin varren ja lupaavan näköisen kaljamahan omaava nuorehko, musiikkia paljon kuunteleva mieshenkilö :D

Syyni tänne tuloon oli toki sarjakuvat ;D
Pienessä paikassa lapsuuden viettäneenä on niihin tullut jo nuorna poikana tutustuttua. Kaikki taisi alkaa kolmion muotoisen kuonon omaavan Pasi-koiran merkeissä ::) siitä sitten siiryin erinäisten pienten lapsille sunnattujen sarjakuvien kautta Asterixin, propganda-Akun (Ankka),Lucky Luken ja Um-Pah-Pahin tielle. Pidin sarjakuvaa vain hyvänä ja leppoisana tapana kuluttaa aikaa (esim vessassa asioidessa) aina siihen asti, kunnes yläasteella kemian tms tunnilta pinnatessa löysin kirjastosta Luutnantti Blueberryn seikkailuja. Maailmani muuttui silmänräpäyksessä! Epähuomiossa pinnasin pari kiintoisaakin ainetta Giraudin, Bilalin ja Manaran (vain Lumimies löytyi tuosta pienestä kirjastosta, joten muut kaverin tuotokset tulivat pienenä yllätyksenä jälkeenpäin :D) merkeissä, ymmärsin että sarjakuvilla voidaan luoda täysin uusia ja omia maailmoja, kiintoisia sellaisia....* Aluksi keskityin vain lukemis-puoleen, mutta jossain määrin siskoni houkuttelemana ryhdyin piirtämään omia ajatuksia papreille. Siskoni kanssa teimmekin pari pätkää yhdessä, jotka ovat kaikki menneet yksityisomistuksiin (äidille, toiselle siskolle jne)  :D
*jälkeenpäin ajateltuna moni muukin asia muuttui samalla kertaa, mm muusiikkimakuni

Nyt vaikutan, enemmän ja vähemmän, Lecturessa. Tarkoitus ja (ehkä enemmän) unelma olisi tulla "isona" sarjakuva-taiteilijaksi, oikeasti....

Ùraken

• Figuttaja
  • Uusi jäsen
« Vastaus #344 : 08.10.2006 klo 11:55:29 »
Hellurei!

Tässä se  Ùraken on.
No, minut löytää tältä nimi merkeiltä melkein kaikista mahdollista parhaista foorumeista.

Olen 13 vuotias miehen alku ja asun rovaniemen Entisen maalais kunnan alueilla...

Harrastan hieman painon-nostoa (siis en nosta omaa painoani vaan maasta painoja!) ja vielä figutus juttuja tämä poika kerräilee...

Eipäs tässä nyt oikein yksityis kohtiin mennä mutta minä olen kasper ek...
Kaverit sanoo kossuks tai kassuks...

Et silleest...

-Ùraken/kassu
Vain täältä voin löytää mielen rauhan...