Kirjoittaja Aihe: Piko ja Fantasio  (Luettu 406415 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Piko ja Fantasio
« Vastaus #720 : 20.04.2011 klo 21:59:01 »
Eikös tässä olisi jo hyvä syy painostaa Bravo syksyllä Helsinkiin festivaaleille. ;D

Tänne kylmään peräpohjolaan? :P
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #721 : 21.04.2011 klo 00:44:32 »
Minä olen tässä päivällä varonut zorgoneita. Tämähän on mainio albumi. Tuo Yoannin kuvitus on näin suurikokoisessa albumissa aivan upean yksityiskohtaista. Pisteet erityisesti hyvin onnistuneesta oravan piirtämisestä ja ovathan nuo itse zorkonitkin vauhdikkaan apinamaisesti toteutettuja. Tinajalka vain floppasi hahmoista.

Ilmeisestikin albumin tarina on saamassa jatkoa. Tai sitten tuo viimeinen Zorbulin lausahdus Ruotsin neideille kyydissään oli minulta väärin ymmärretty.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #722 : 27.04.2011 klo 22:05:44 »
Zorkonit ei yltänyt edellisten "uusien seikkailujen" tasolle.
Ihan mukavaa perushuttua, ei siinä mitään. Aika saman oloista kuin Tempo-lehdessä ilmestyneet kaksi seikkailua.

Muutamassa kohdassa tekstit oli ladottu vääriin puhekupliin.

Loppu meni minulta ihan ohi. Tarinan alun reilut 10 sivua toimivat parhaiten.

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #723 : 27.04.2011 klo 22:51:08 »
Kai nämä saa pienemmästäkin kaupungista? No, ilmeisesti kirjakaupat suostuvat tilaamaan, jos ei omassa varastossa ole.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #724 : 08.05.2011 klo 12:39:41 »
Expressbd.com -sivustolta löytyi näytesivu Yannin ja Schwartzin uusimmasta ja vielä keskeneräisestä projektista: Franquin, Morris ja  Jijé Amerikan mantereella (kommunismia paossa)! Tarina on tosi, miten lienee kyseisen sarjakuva-albumin laita.

Lukisihan tämän mielellään suomeksikin, sitten aikanaan.

off topic:
Pikkulinnut laulelevat että Yannin ja Conradin vanhat L'Oncle Paul -tarinat julkaistaisiin lähiaikoina (ranskaksi). Odotan erityisesti Mireille Mathieun paluuta sekä Jack The Ripperiä!!
edit: Eipä mitään julkaista. Koko touhu oli pilaa, sairasta pilaa.

« Viimeksi muokattu: 02.07.2011 klo 15:31:47 kirjoittanut Tertsi »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #725 : 10.05.2011 klo 13:37:31 »
Eipäs ole Egmont mitenkään palannut tiedusteluihini (soitin puhelimella, neiti otti kyllä yhteystiedot ylös) korvata aikaisemmat painokset virheettömillä...

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #726 : 10.05.2011 klo 16:56:03 »
Otetaan isommalla ryhmällä yhteyttä kuluttajaviranomaisiin...

tertsi

• Vieras
« Vastaus #727 : 11.05.2011 klo 11:56:43 »
Jos joku viitsii ruveta ajamaan tätä haamuviiva-asiaa, pistän kyllä nimeni adressiin.

Roomalainen kynttilä

• Vieras
« Vastaus #728 : 11.05.2011 klo 18:17:18 »
Tarkkailen nyt ensin, miten asia etenee.  ::)
Jos tästä tulee isokin juttu, niin osallistun varmaan minäkin.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011 klo 18:22:42 kirjoittanut Kehub »

Mara

• Jäsen
« Vastaus #729 : 16.05.2011 klo 19:06:35 »
No niin, sainpahan tämän nyt minäkin.

Minusta albumi oli sopiva fuusio Franquinia ja Tome/Janrya elokuvamaisesti esitettynä. Yoannin piirrostyylistä olen aina tykännyt, ja se on vain parantunut Kivijättiläisistä.

Käsikirjoituksesta pidin, mutta lähes kaikkien vitsien kohdalla tuli mieleen, että tämä on varmasti kuulostanut paremmalta alkukielellä.

Ja nyt typografian rakastaja ärähtää: Leipätekstifontti on kamala. Liian ohutta. Olisivat saaneet tehdä fontin alkuperäisalbumin tekstauksesta. Sekin olisi ollut parempi kuin tämä. Mielestäni albumin fontti sopisi parhaiten korkeintaan lyhyisiin mainoksiin, muttei sarjakuvaan, jossa tekstiä on paljon. Kun olisi saanut käsintekstatun laitoksen... :(

Eli, hyvä juttu, mutta suomalaisesta laitoksesta jäi huono maku. Kovista kansista kylläkin plussaa.

EDIT: Yksi kysymys jäi vaivaamaan, kuka on tämä Reima-setä, jonka luona sankarimme vierailevat?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #730 : 30.05.2011 klo 12:17:49 »
Mä en kiinnittänyt fonttiin mitään huomiota joten se kelpasi kyllä.

Itse tarina oli aika heppoinen tai siis olematon, piirrosjäljestä sen sijaan tykkäsin kovastikin. Ihan mielellään tuon läpi luki.

Zorkonit ei yltänyt edellisten "uusien seikkailujen" tasolle.

Tämä ei näemmä oikeasti edes ole "uusia seikkailuita", vaan pääsarjan julkaisu, jatkoa albumille Zorbulin lähteillä.

http://koti.welho.com/z14/sarjakuvat/piko_ja_fantasio.html

tertsi

• Vieras
« Vastaus #731 : 30.05.2011 klo 14:52:14 »

Tämä ei näemmä oikeasti edes ole "uusia seikkailuita", vaan pääsarjan julkaisu, jatkoa albumille Zorbulin lähteillä.
Näinpäs onkin!
Miksi ihmeessä Egmont sekoittelee vanhoja seikkailuja uusiin?

No, pitää olla jatkossa tarkkana tämänkin asian suhteen.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #732 : 30.05.2011 klo 15:43:14 »
Miksi ihmeessä Egmont sekoittelee vanhoja seikkailuja uusiin?

Itse veikkaisin että pehmeäkantista formaattia ei enää julkaista. "Huijaus" kyllä toimi ainakin minun osaltani, en ole jaksanut pääsarjan albumeita lukea aikoihin mutta tämä tuli hankittua kun luulin sen olevan uusien seikkailujen sarjaa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #733 : 30.05.2011 klo 16:07:19 »
tämä tuli hankittua kun luulin sen olevan uusien seikkailujen sarjaa.
Niinpä. Sapelin pihkat!

OP

• Vieras
« Vastaus #734 : 15.06.2011 klo 10:16:05 »
Luin tuossa yöllä kaikki Pikon ja Fantasion uudet seikkailut -sarjan kolme kirjaa. Tuli jokaisen kohdalla mukava tunne, viimeksi kun olen lukenut paljon, paljon pienempänä näitäkin seikkailuja. Pitää etsiä kirjastosta käsiin myös ne, joita en ole lukenut välistä, kun jostain syystä lopetin lukemisen aikoinaan.

Nuoren sankarin päiväkirja ja Tummanvihreä pikkolopoika olivat kyllä upeita teoksia. Toivottavasti samanlaista menoa tulee jatkossakin vastaan. Luulin, että Varokaa Zorkoneita olisi samaa sarjaa, kuten näkyy täällä muillekin käyneen. Se ei ollut niin hyvä kuin kaksi edellistä, mutta oli sitä silti oikein kiva lukea.