Author Topic: LUKITTU: Näytä kyntesi!  (Read 81359 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanna

• Jäsen
Re:Näytä kyntesi!
« Reply #120 on: 04.02.2004 klo 15:24:16 »
Taidanpa itsekin näyttää hieman töherryksiäni. Nämä ovat sitten vain luonnoksia.
...

Luonnoksia kyllä mutta ei töherryksiä. Sulla on selvästi kykyjä! Kuten joku jo tossa mainitsikin, niin varsin animaatiomainen tyyli. Oletkos koskaan harkinnut sitä alaa? Jos ehdit niin laitahan jotain valmiitakin kuvia, olis kiva nähdä tussattuja ja värillisiä (jos värejä harrastat).

Täytyis itsekin uskaltautua laittamaan omia piirroksia, kun viikonloppuna pääsen skannerin ääreen.
Klik klik --> Sarjisblogini

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #121 on: 04.02.2004 klo 15:25:22 »
Minäkin käytän stripeissä monesti a4 kokoa. Paitsi nykyisin olen siirtynyt välillä a3 kokoonkin. Karikatyyritkin menee yleensä a4 kokoon. Paitsi isommat sanomalehti karikatyyrit tempaan a3 paperille, esim tämä Robbie http://personal.inet.fi/koti/jarkko.vehniainen/RobbieW.htm
Samoin Suosikin julkimosarjista teen a3 kokoon. Melekein pitäis siirtyä siinä peräti tuohon a2 kokoon. On niin paljon tavaraa per ruutu.

Tero M, tykkäsin kovasti pupukuvasi värimaailmasta. Se oli jotenki niin symppis. Ja joo, ruoho on vähän lyhkäsen näköstä. Mutta muuten kelpo kuva kaikin puolin.
Kouvalaisen laittama vaihe-vaiheelta hässäkä oli mukavaa katseltavaa. Tykään kovasti tutkia tuommosia, missä luonnoksesta mennään lopulliseen kuvaan asti. Kovin, kovin kiintoisaa.

tertsi

• Guest
« Reply #122 on: 04.02.2004 klo 17:06:56 »
Tenavat ei todellakaan vaadi A1-koon originaaleja.

Tenavat, ainakin loppuajan tuotanto, on piirretty TODELLA isoon kokoon. Tennispalatsissa oli originaalinäyttely, olen nähnyt omin silmin.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Reply #123 on: 04.02.2004 klo 19:48:13 »
Tää tulee kai Futari lehden mobiili sivulle (kannykka.net) maskotiksi?

Sinnepä kyllä. Trendinä on siirtyä vähitellen lehtien kohderyhmäräätälöityihin mainoksiin, ainakin maskottihahmojen osalta.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #124 on: 04.02.2004 klo 21:07:31 »
Koska tunnetusti tykkään mainostaa itseäni ja pröystäillä rajattomilla taidoillani, niin esitän teille jälleen pari teostani, joita voitte kateellisina katsoa...

Tämän kuvan tein eräille nettisvuille... aika simppeli, mutta jotenkin vain olen siihen silti aika tyytyväinen... ehkä vain tyydyn vähään.

Tästä saa jotain osviittaa siitä, että miltä tuleva sarjakuva(ikuisuus)projektini näyttää...

Piirrosjälki on tosin vähän notkistunut tuon piirtämisen jälkeen.
----------------------------

Oikeastaan hävettää laittaa omia kuvia näytille. Vehnälläkin on niin mageen näköisiä kuvia, että huhhuh.

Zabbon girlie on muuten aikas hyvä. Onko se jokin oma sankarittaresi? Jos ei, niin tee siitä sellainen. Tyttö suorastaan uhkuu seikkailuhenkeä.
« Last Edit: 04.02.2004 klo 21:11:16 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #125 on: 04.02.2004 klo 21:57:51 »
Wilpuri. Pidän tuosta istuvasta pitkätukkaisesta naisesta. Siinä tunnetta ja oikeastaan se ei kuvana vaadi mitään enempää. Taustalla oleva seinä voisi olla simppelimpi. En tiedä

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #126 on: 05.02.2004 klo 21:21:29 »
Taustalla oleva seinä voisi olla simppelimpi.

Niin voisi... tuo kuva ei varsinaisesti ole sarjakuvasta jota teen. Siinä ei seinät ym. ole tällätty noin täyteen yksityiskohtia...

Tuosta kúvast ilmenee myös sellainen asia jota en ollut itsestäni ennen tajunnut. Lähes kaikki kuvat joita teen on jotenkin surullisia. Asia kävi ilmi, kun noin puoli vuotta piirtelin (tein muutakin...). Monet (erityisesti naiset) pitivät piirustuksiani synkkinä tai jopa hurjina...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Reply #127 on: 06.02.2004 klo 12:56:06 »
Viiskybäiset jatkuvat. Ihossa päätin kokeilla pehmeämpää käsinsävytystä, mikä vielä menettelee, mutta sitten innostuin pilaamaan koko kuvan halvannäköisillä Photoshop-blurreilla ja parilla liu'ulla. En tykkää, mutta menköön  :-\ Julkaistaan vesisänkyjen katoamista ja ongelmia käsittelevässä artikkelissa lauantain mullikassa täällä Ylä-Savossa.

« Last Edit: 06.02.2004 klo 12:57:13 by Juha Kouvalainen »

Leo

• Jäsen
« Reply #128 on: 06.02.2004 klo 13:00:46 »
Hehheh, Juha :)
Laitat meidät amatöörit koville ;D
Oletko harkinnut karikatyyrien tekemistä? Voisit olla aika haka. Vaan ei Jarkko Vehniäisen voittanutta...
« Last Edit: 06.02.2004 klo 14:18:45 by Leo Lehtinen »

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Reply #129 on: 06.02.2004 klo 13:06:54 »
En ole karikatyyrejä juurikaan tehnyt. Joskus Lahden Muotoiluinstituutin ennakkotehtäviin vuonna nahka ja ruoska tein jotain seuraavia:

Ja joo, nuo Vehniäisen uusimmat julkkiskarikatyyrit alkavat olla kyllä jo jossain "elämää suurempaa" -tasolla. Melkeinpä uskaltaisin väittää, ettei Suomesta taida parempaa karikatyyrikuvittajaa tällä hetkellä löytyä.
« Last Edit: 06.02.2004 klo 13:21:48 by Juha Kouvalainen »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #130 on: 06.02.2004 klo 16:59:49 »
Heips!

Hienoja kuvia ollut esillä täällä. Juhalla on kyllä hyvä tyyli tuollaisiin kuvituskuviin. Erityisesti minä tykkään tuosta vesisängyn paikkokohdasta. Ja lentävistä esineistä. Hehe! Liukuvärisysteemit ei nyt niin iske, mutta eivät ne minua hirveästi häiritsekään. Ellei sitten poskissa vähän. Mutta kokonaisuudessaanhan kuva toimii oikein hyvin. Karikatyyriluonnoksetkin on hyviä ja helposti tunnistettavia.

Wilpurin naiskuvassa on tunnelmaa ja siinä toisessa hyviä ideoita (ropotti :) ). Kun kehityt piirtäjänä niin sinulta tulee varmasti hyviä fiiliskuvia ja omaperäisiä juttuja. Huomasitko jalkaterien perspektiivit? Saattaisi sattua jalkaa, jos kääntyisivät noin. Hehe!

Venhiäinen on kyllä karikatyyrikone. Ei voi muuta kuin nostaa hattua. Hänen kuvissaan tuntuu jotenkin olevan kaikki kohdallaan.

Tässä alla on kuva, jota olen tekemässä yhteen lehteen. Siihen tulee sellainen vitsintapainen, mutta en ole vielä miettinyt sitä loppuun asti ja siksi teksti ei ole näkyvillä. Haluaisin kuulla mielipiteitä siitä miten voisin kehittää mustaustyyliäni. Se on ihan "ok", mutta jotenkin kuitenkin tuntuu, että jotain puuttuu tai joku mättää. Auttakaa! HALUAN KEHITTYÄ!!!

EDIT: Tein pupillit mustemmiksi. Ei näy tässä vielä. Se auttoi vähäsen...
« Last Edit: 06.02.2004 klo 17:54:50 by Hazart »

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #131 on: 06.02.2004 klo 19:56:34 »
Hazard: Olisi yksi kysymys tuosta kuvasta. Mikä tuo musta alue tuolla oikeassa yläkulmassa on? Itse en keksi sille mitään syytä olla kuvassa. Muutoin mainio kuva ja taidokkaasti tussattu.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Reply #132 on: 06.02.2004 klo 19:58:49 »
Hazard: Olisi yksi kysymys tuosta kuvasta. Mikä tuo musta alue tuolla oikeassa yläkulmassa on? Itse en keksi sille mitään syytä olla kuvassa. Muutoin mainio kuva ja taidokkaasti tussattu.

Eikö se ole kattolamppu?

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #133 on: 06.02.2004 klo 20:00:34 »

Se on kattolamppu. Se olisi pitänyt tehdä paremmin, jotta se olisi tajuttavissa. Toisaalta, joku voisi sen matoksikin ajatella ja menisi se niinkin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #134 on: 06.02.2004 klo 21:39:04 »
Mikä tuo musta alue tuolla oikeassa yläkulmassa on?

Mun mielestä se on kattolamppu, joka valaisee... Hei...  :o kun aloin kirjoittamaan tätä, ei tuolla vielä ollut mitään vastauksia. Mutta joo, mulle se oli selkeesti lamppu ihan heti. Se on musta koska se valaisee kaikkea alapuolellaan ja  jää itse varjoon.

Timo
« Last Edit: 06.02.2004 klo 21:39:26 by Timo Ronkainen »