Hellblazer: Rake at the Gates of Hell + Heartland nyt luettu. Piti ihan tarkastaa mitä tuo "Rake" tarkoittaa, aivan outo sana..."irstailija", "elostelija"? Miten tuonkin suomentaisi..."Elostelija Helvetin Porteilla"? Öh.
Itse HB oli yllättävän vaisua kamaa, jotenkin en pitänyt siitä kuinka helposti kaikki ratkesi ja kuinka rankasti porukkaa Constantinen ympäriltä teilattiin. Menetti vaikutustaan tehokeinona tuo ystävien kuoleminen ympäriltä tuossa mittakaavassa esitettynä.
Heartlandin olen lukenut useampaankin kertaan jo aiemmin ja pidän sitä Ennisin tähänastisen uran parhaana teoksena (kyllä, parempana kuin KOKO Preacher-episodia). Mielenkiintoista oli se että sarjakuvan pohjavireenä kulki tarina perheväkivallasta ja samana päivänä (eli eilen, kun olin flunssassa kotona) katsoin videolta Kurt Wallander dekkarisarjan Viides Nainen 2. osan jossa myös oli kyse perheväkivallasta - ja naisesta, joka kosti miehille.
Heartlandin koko piirrosjälkikin näytti huomattavasti siistimmältä ja paneutuneemmalta kuin sitä edeltäneessä Rake at the Gates of Hellissä.