Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia  (Luettu 75234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

• Jäsen
Vs: Ajankohtaisuuksia
« Vastaus #90 : 04.03.2004 klo 16:26:35 »
Batman albumeja ei mulla oikein ole, enkä sitä ole paljon lukenutkaan. Korkeintaan katsonut silloin kun tuli tv:stä.
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #91 : 04.03.2004 klo 16:44:41 »
Batman albumeja ei mulla oikein ole, enkä sitä ole paljon lukenutkaan. Korkeintaan katsonut silloin kun tuli tv:stä.

Nyt Ville oikeasti jotain tolkkua touhuihin. Sinun ei todellakaan tarvitse kommentoida jokaista mahdollista threadia. Varsinkaan kun sinulla ei ole mitään sanottavaa.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #92 : 04.03.2004 klo 17:04:35 »
Heh. Ajattelin vain varoittaa että välttelette tätä ketjua perjantaina/maanantaina. Meinaan kun on lukemati Hellboy Tales (vai mikä ihme se nyt oli) 7, Hellblazer-kokooma Rake at the gates of hell, Gotham Central, Coup d'etat 2 (Stormwatch: Team Achillesin näkökulmasta), 1602 ja se Race of the Scorpions, ajattelin nääs hieman niistä kehitellä sitten jotain sanomistakin...Olette karmeasti varoitetut. Huhuuuuu!!!

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #93 : 04.03.2004 klo 18:56:16 »

Nyt Ville oikeasti jotain tolkkua touhuihin. Sinun ei todellakaan tarvitse kommentoida jokaista mahdollista threadia. Varsinkaan kun sinulla ei ole mitään sanottavaa.

Kaltsu sä oot tosi hot kun sä komennat ;D
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #94 : 04.03.2004 klo 21:33:19 »
threadia
Eikös se ollut juuri Kaltsu joka muinoin valitti thread -sanan käytöstä?!? :o
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #95 : 05.03.2004 klo 08:41:52 »
Eli mitäpä kuuluu, sarjakuvahahmot?

Minulla on nuhakuume. Onneksi on sarjakuvia. Brian Bendisin ja Alex Maleevin Daredevilia on tullut luettua se kolmaskin kovakantinen kokoelma. On niin hyvää kuin kehutaankin. Dekompressiokaan ei haittaa, kun kerralla voi lukea 12 numeron edestä tavaraa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #96 : 05.03.2004 klo 10:37:32 »
Viikon aikana tuli luettua vain kaksi sarjakuvaa:
Valerian, Pariisista Kassiopeijaan. On se hieno sarjakuva. Arvoituksellinen juoni, Pariisin oikeat maisemat taustalla, Valerianin ja Laurelinen häiriöinen telepatiayhteys kuvitettu upean näyttävästi. Samaten kohtaamiset monstereiden kanssa. Albumin sivut vain ovat irronneet liimauksesta, mikä haittaa lukemista.

Toinen luetteu sarjis: Blueberry, OK corral. Hyvin piirretty joskaan ei loistavasti, juoni tuntuu jo pitkittämiseltä Spede Pasasen tyyliin. Blueberryn päätä rapaisee luoti kuin Tex Willeriä konsanaan. Mielestäni todella kökköä, tästä dramaturgisesta ratkaisusta pyyhkeitä Giraudille. Plussaa siitä, että ruutuja ja tekstiä on paljon. Albumin lukemiseen menee paljon aikaa(osittain myös heikon ranskankieleni takia), mikä on hyvä asia, mielestäni. Nykyään tuppaavat sarjakuvat sisältämään isoja kuvia ja vähän tekstiä. Lukukokemus näin ollen mitätön, kuten esim. uuden Ankardon kohdalla.

Jään odottelemaan uutta Blueberryä  vesi kielellä. Giraud voisi kyllä lopettaa tämän Tombstone-tarinan seuraavaan, viidenteen albumiin.

Rupesin eilen piirtämään uutta 35-sivuista palkkatappajatarinaa, tänään jatketaan.
Vielä pitäis ideoida yks sarjakuvastrippi ennen iltaa.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #97 : 05.03.2004 klo 11:23:14 »
No niin. Aloitetaan.

Coup d'etat: Stromwatch, Team Achilles

Olen jo pitemmän aikaa ollut utelias tämän Team Achillesin sihteen kuultuani "Suomi-yhteyksistä" (Jukko?). Lehti alkoi aika hassusti siihen nähden että kyse oli nimenomaan Authorityn tekemästä Kuup detaasta koska lehden alussa Achillesin turbaanipäinen jäsen ilmestyy estämään Romaniassa tapahtuvaa Unkarin vallankaappausta (Just, minäkin hieman ihmettelin...?) Kapteeni Kaaoksen (?) toimesta. Jepjep. Loppua kohden päästään asiaan eli sekä Authority että Achilles ovat samaa mieltä: nimittäin siitä että toinen ryhmä on väärässä ja he oikeassa siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Ja kumpikin ryhmä vaikuttaa täysin fasistiselta ja toimintatavoiltaan yhteneväisiltä. Mielenkiintoista. Sen ainakin tiedän tulevasta että jokunen hemmo saa turpaansa  ;D

Hellboy Weird Tales lähinnä ärsyttää: taide on todella hienoa numero 7:ssakin mutta tarinat sitä ainaista samaa Hirviö vs BPRD/Hellboy. Plääh. Siinä jutussa missä se kaasuolio BRPD:stä (en minä mitään nimeä tiedä) ottaa vapaaillan, kun olio ei ilmeisestikään nuku ikinä, oli otetta mutta samaanhan sekin taas päätyi. Plääh.

Gotham Central oli yllättävänkin supersankariton tällä kertaa. Ihan ehtaa tv:n peruspoliisisarjaa muistutti, lähinnä NYPD Blueta, jopa asenteiltaan. Ihan ok mutta ei mitään kovin kiehtovaa tarinaa näytä nyt tulevan. Tämäkin sarja menettänyt hohtoaan.

1602:kin kääntynyt aika silkoiseksi ja venytetyksi sarjaksi. Alkaa muistuttaa ihan normaalia Marvel-vaihtoehtotodellisuuskamaa. Ainoa piristävä pointti oli bongata "baskit Newfoundlandissa (tai jossain siellä päin)"-idea joka on tuttu jo American Gods kirjasta herra Ibiksen esittämänä. Heh.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #98 : 05.03.2004 klo 11:26:45 »
Ai niin. Hupaisaa: Team Achillesin todellisuudessa Suomi on supersankarivapaa alue jonka rajoilla vartioi joku ihme suomalainen erikoisjoukko joka ilmeisesti antaa lättyyn kaikille suupöhiiroille jotka tulevat urputtamaan. Heh. Kornia mutta ihastuttavaa.

Pitäisiköhän huvikseen lukea se Stormwatch: Team Achilles vol. 1...

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #99 : 05.03.2004 klo 12:21:32 »
Rosan uutta jatkista Aku Ankasta olen seurannut, ihan viihtyisää vaikka ei todellakaan Rosan huippujuttuja.
Luin myös muinoin ostamani Dale Keownin Pitt- lehdet, kaikki 20 sekä Pitt/Hulk- spesiaalin. Mielettömän pöhköä, juoni koostuu siitä että Pitt kävelee jossain, joku tulee vastaan ja sitten Pitt lyö tätä! Hänellä on lihaksia. Ja verisuonet jotka kulkevat lihaksista välittämättä ties minne pitkin massiivisia käsivarsia. Epämääräistä puhetta teknisistä laitteista lyhennemuodoissa on myös aivan tolkuttomasti. T.C.U tai jotain vastaavaa, ja joka kerran kun tämä termi esiintyy (noin kolme kertaa yhdessä numerossa), on ruudun alaosassa avulias laatikko jossa lyhenne selitetään. Peter Davidin kirjoittama Hulk- juttu ei sekään ole maailman omaperäisin.
Hauskaa silti, kaikesta minäkin olen joskus tykännyt.
Ai niin ja Alan Mooren ja Eddie Campbellin Snakes and Ladders, joka perustuu Mooren oraaliseen performanssiin jossa käsitellään ihmisiä, historiaa, taidetta, magiaa jne. Hyvin mielenkiintoista mutta vaatii vielä pari lukukertaa että siitä saisi tolkkua.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #100 : 05.03.2004 klo 12:23:43 »
Yoko Tsunojen lisäksi olen lukenut DC Spesiaalin. Oli ihan kiva. Valtakunta ja voima oli paras, kuten olin odottanutkin. Synnyinoikeus taas huonoin. Kuvituksesta en tykännyt ja tarinakin oli aika hepponen... Hush jatkui samaan tahtiin kuin Megassa. Ei mitenkään loistokas, mutta ihan hyvää perusjuttua. Ehkä eniten pistää silmään Leen hahmojen ajoittainen jäykkyys ja Batmanin Millerin Dark Knight -näköisyys. Yllättäen parhaiten Leeltä on onnistunut taustat, joita jäin useammasakin kohdassa ihailemaan...
Valtakunta ja voima oli tuttu jo ennestään muutaman vuoden takaa, mutta hyvä se oli näin uudelleen luettunakin. Erityisesti tykkäsin tuosta Teriksen maatilakaudesta ja lopusta. Se toiseksi vika sivu olisi kiva juliste (ja kai siitä on jo tehtykin).

Ai niin. Luin mä Laikku02:sta sen ulkolaisen tyypin tarinankin, joka oli muuten melkoisen hyvä...
Muuten on ollut hiljaisempaa...Sarjakuvia piirrelty ja sellaista...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #101 : 05.03.2004 klo 12:36:28 »
Hyvinkäällä?!? Jes! Pakko lukea  ;D

• Jäsen
« Vastaus #102 : 05.03.2004 klo 12:54:29 »
Mää oon lukenu Asterixin: Opeliksin orjalaeva, eli savon murteella. Tuli sitä aku ankkoja ja Harald Hirmuisia luettua. Lisäksi jo sadannen kerran Asterix Gallialainen...
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Leo

• Jäsen
« Vastaus #103 : 05.03.2004 klo 12:59:02 »
threadia
Eikös se ollut juuri Kaltsu joka muinoin valitti thread -sanan käytöstä?!? :o
Kaltsu valitti threat -sanan käytöstä. Threadista en tiedä...

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #104 : 05.03.2004 klo 13:56:18 »
Mä olen samaa mieltä Kaltsun ja muiden kanssa siitä, että nuorempien (ja vanhempienkin) tulisi hiukan miettiä, että tarvitseeko aina kirjoittaa jotain, jos ei ole mitenkään olennaista sanottavana. Silti haluaisin vastapainoksi sanoa, että emme saisi mielestäni ajaa uusia nuorukaisia pois sillä, että koko ajan sätimme heitä kaikesta. Jotain rajaa siihenkin. Toivoisin, että ohjaisitte viesteissänne, että miten tulee toimia, sen sijaan että vaan toteatte, että olipa turha viesti.

T: Juuri isäksi tuleva puupää

Piis änd lööv 8)