Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia  (Luettu 75227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otto Sinisalo

• Jäsen
Vs: Ajankohtaisuuksia
« Vastaus #135 : 12.03.2004 klo 12:41:04 »
Formerly Known oli ihan hauska muttei vetänyt vertoja parhaille tarinoille joihin asti ei ihan Suomessa päästy. Numerot noin 25-50 olivat parasta huumori-JLA.ssa.

Niistä ei taida olla kokoelmaa, sääli.

Ja missä oli Guy Gardner?

Helvetissä. Ei, kirjaimellisesti. Gardner kuoli jossain järkijättöisessä cross-overissa - Our Worlds at War, muistaakseni. FKAJL-jatko-osassa "I can't believe it's not Justice League" kuulemma matkustetaan manalaan noutamaan Gardneria takaisin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #136 : 12.03.2004 klo 18:19:32 »
Vihdoinkin postissa saapui Gregin ja Hermanin Comanche-albumi Le Prisonnier. Albumissa on 70 luvulla Super pokkarissa ilmestyneet kaksi Red Dust -tarinaa + muutama muu lyhyt stoori.
Pokkari on parempi formaatti, kuin tämä albumiformaatti, mutta on hienoa saada nämä lapsuuden aarteet uutena fiininä versiona, kuitenkin.

Yksi strippi tuli piirrettyä itse sarjakuvaa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #137 : 12.03.2004 klo 18:22:13 »
Akira kutonen... (Hazart sukii hymyillen partaansa ja rehahtaa nauruun). Voi hyvänen aika sentään! Kyllä nyt aika isoiksi meni kuviot. Pilvenpiirtäjää menee lakoon niin maan perusteellisesti ja ydintuhomaista sekasortoa ja kaaosta on kaupungilla laidasta toiseen. Ja päähenkilöt senkun porskuttaa tappaen kaiken mikä liikkuu tai välttäen kaiken mikä tappaa. Hahhahaha! Kait tämä nyt sitten on hyvä. En ole ihan varma...

Sehän on paras! Kerrankin revitellään kunnolla eikä pihistellä sivumäärissä. Viimeistään toi jakso vakuutti mut Akiran ihailijaksi.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #138 : 12.03.2004 klo 19:23:30 »
Eilen ostin Supreme Powerin ensimmäisen TPB:n. Eli Marvelin version "Teriksen" tulosta maapallolle, realistisesti. Eli avaruusalus tipahtaa jonnekkin jenkkilän keski-länteen, ja sisällä on pieni vaavi. Armeja tulee tutkimaan ja tuloksena on, että Yhdysvallat päättää kasvattaa pikku pojan kunnon jenkiksi, ties mitä kaikkea tuollainen jätkä voisi tehdä, jos hän on kunnon patriootti.  
Valtio luo eisenhoweriliaisen kodin, jossa "isä" ja "äiti" hääräilee, samalla kun pihapiirin ulottumattomissa alue on aidattu ja armeja kattoo että kukaan ei tuu sisään. Mutta millainen Mark Milton (kuten vauvaa nyt kutsutaan) kasvaa, kun superaistit tietävät oikein hyvin että hän asuu vartioidulla alueella, ja kuulee kaiken mitä talossa tapahtuu? "Isä" ja "äiti" kun eivät tuppaa tulemaan oikein toimeen keskenään. Kaikki valehtelee, että teriksestä kasvais kunnon patriootti. Mutta mitä, kun tämä tietää että kaikki ei ole oikein?
Ja nii eespäi. Mahtavaa tekstiä, ja kannattaa ostaa jos rahaa löytyy. Markin tarinan ohessa kerrotaan kaikista muista superolennoista, jotka alienivaavin läsnäolo aikaansaa. Tähän mennessä näköjään Marvelin versioita JLA:n ydinhahmoista. The Flash on näköjään nyt iholtaan musta.. mikä on hyvin sopivaa, niinhän ne olympiajuoksiatki o..
« Viimeksi muokattu: 12.03.2004 klo 19:26:21 kirjoittanut Justen »

Osku

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #139 : 12.03.2004 klo 22:58:55 »
Formerly Known oli ihan hauska muttei vetänyt vertoja parhaille tarinoille joihin asti ei ihan Suomessa päästy. Numerot noin 25-50 olivat parasta huumori-JLA.ssa.
Näitä olisi jo pidemmän aikaa tehnyt mieli lukea. Mitkäköhän hakusanat ebay.comissa pitäisi pistää, jotta näitä JLA lehtiä löytyisi? DC:n vol järjestelmä kun on JLA:n suhteen yhtä kiinaa minulle.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #140 : 13.03.2004 klo 00:53:34 »
Akira kutonen... (Hazart sukii hymyillen partaansa ja rehahtaa nauruun). Voi hyvänen aika sentään! Kyllä nyt aika isoiksi meni kuviot. Pilvenpiirtäjää menee lakoon...... ....Kait tämä nyt sitten on hyvä. En ole ihan varma...

Sehän on paras! Kerrankin revitellään kunnolla eikä pihistellä sivumäärissä. Viimeistään toi jakso vakuutti mut Akiran ihailijaksi.

Mulla ei oo mitään ongelmaa noiden tuhojen suhteen, mutta jotenkin noiden päähenkilöiden haavoittumattomuus huvittaa. Kyllähän tämä hieno on. Ei siitä pääse mihinkään.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #141 : 13.03.2004 klo 11:42:17 »
Etusivulta voitte katsoa mitä on Päivälehden museossa. Siellä olivat melkein kaikki, paitsi ei Mauri Kunnasta, joka varmaan on talvilomalla Bahaman-saarellaan tms.

Jaa, ei siellä ollut Jubaakaan. Joka muuten myös talvilomailee, kuten tarkkaavaisimmat Hesarin lukijat ovat ehkä huomanneet - menossa on Viivi&Wagner-strippien uusintakierros vuodelta 2000.

Näyttelyavajaisten jatkoilla ei tapahtunut muuten mitään erikoista. Paitsi Heikki Paakkanen joka tapahtuu aina. Aivan uskomattoman hieno persoona.

Jalavalta Corto Maltesen nuoruus -uusintapainos sekä Hiltusen Väinämöinen 5: "Läpi harmaan kiven". Jälkimmäinen jätti vähän vaisun tunnelman ensilukemalla, teemat tuntuvat kuluneen ohuiksi ja tekstiä on hiivatin paljon useimmissa stripeissä. Katsotaan nyt jos homma aukenisi paremmin uusintaluvulla.

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Leo

• Jäsen
« Vastaus #142 : 13.03.2004 klo 15:41:36 »
Aika hiljaista oli tämä viikko. Silti kävin Minä Aku Ankka -näyttelyssä ja hienohan se oli!

Uusia sarjakuvia ei tullut luettua - tehtyä kyllä.

Nettisivuja tein myös. Ei siis kummempia.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #143 : 13.03.2004 klo 15:46:43 »
Etusivulta voitte katsoa mitä on Päivälehden museossa. Siellä olivat melkein kaikki, paitsi ei Mauri Kunnasta, joka varmaan on talvilomalla Bahaman-saarellaan tms.

Enkä minäkään päässyt, vaikka en millään lomalla ollut - täysin päinvastoin. Sarjakuvaa ja animaatiotakin on pitänyt tehdä lähes aamusta iltaan. Mutta onhan tuolla käytävä! Hyvältä näyttää kuvien perusteella! Ja päivän Hesarissa oli myös juttua.

Timo

Leo

• Jäsen
« Vastaus #144 : 13.03.2004 klo 15:50:17 »
Vesa, olitko Minä Aku Ankka -näyttelyn avajaisissa? Niin tuosta tekstistä saattoi päätellä. Vai käsitinkö väärin?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2004 klo 15:50:43 kirjoittanut Leo Lehtinen »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #145 : 13.03.2004 klo 19:49:02 »
Olinhan minä kyllä Ankkaa avaamassa, jos se jäi epäselkeäksi.

Ensi viikolla olen taasen Helsingissä mm. puhumassa Kirjastoväelle sarjakuvista. Toivon mukaan luvassa on myös hyviä uutisia syyskuun sarjakuvafestivaalien ohjelmasta...  Nyt kannattaa ilmoittautua Helsingin festeille vapaaehtoistyöntekijäksi, heille on luvassa extraetuja joita perusvierailijat eivät voi saavuttaa - etujen saaminen edellyttää tietysti ahkeraa työntekoa, mutta ovat varmasti sen arvoisia.  
- Barack Obama

Esa

• Jäsen
« Vastaus #146 : 13.03.2004 klo 20:20:04 »
Tänään ostin ruuhka lukemisto ykkösen eli Kari Sihvosen ja Reima Mäkisen Kevättä ilmassa-syksyä rinnassa. Kiva tarina, tai en tiedä oliko se kiva, mutta hyvä. Kuvitus oli hienoa.
Viikolla tilasin Pledge of Allegiancen ja Megazeen 8. Veli Loposen P.o.A oli tosi hjuva tarinaltaan, kuvitukseltaan ja väritykseltään. Jatkoa ajatellen vaikuttaa mielenkiintoiselta. Megazeen 8 oli aika outoa kamaa. Jotkut jutut oli oikein hienoja ja jotkut sitten eivät olleet.
Yhtään mitään sarjakuvaa en ole piirtänyt. Tänään illalla varmaan vähän piirrän.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #147 : 13.03.2004 klo 20:58:35 »
Ei muuten Vesa, muttakun mäkin olin siellä!
Hitsi kun olisin tiennyt etukäteen :-\ oltaisiin voitu vaikka tavata nopeasti. No, minä olin kai toinen kaksitoistavuotiaista pojista joita siellä oli, joten ehkäpä näit minut...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #148 : 13.03.2004 klo 21:38:17 »
Tänään lueskelin Dragonballit 6 ja 7 sekä Ranma nelosen, kun lainasin pikkuveljiltä. Olivat kyllä kaikki hyviä, mutta Ranmasta tykkään enempi.
Natashaa olen muutaman albumin lukenut ja on ollut hyvää samoin kuin Rubiini. Just äsken luin loppuun MArc-Antoine Mathieun Alun Lopun ja luin myös muut Julius Corentin Aqfaq, unien vanki -albumit. Jänniä ja kaikille suositeltavia!
Comesin pari albumia luin alkuviikosta ja näyttää ikäväkseni siltä, että Comes on yhden idean tekijä. Kuvitus on kyllä komeaa ja tarinoihin sopivaa, mutta tulee koko ajan mieleen, että kun on lukenut yhden tarinan, on lukenut ne kaikki.
Lukemista odottelee Jasonin Hys!, yksi Rubiini, pari Sammya ja pari Comesin albumia sekä muutama Yoko Tsuno.
Tekeminen on tällä viikolla rajoittunut vähäiseen värittämiseen ja tussaukseen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #149 : 14.03.2004 klo 11:05:36 »
Ei muuten Vesa, muttakun mäkin olin siellä!
Hitsi kun olisin tiennyt etukäteen :-\ oltaisiin voitu vaikka tavata nopeasti. No, minä olin kai toinen kaksitoistavuotiaista pojista joita siellä oli, joten ehkäpä näit minut...

Saatoinpa nähdä, itselläni oli yllä se sininen Corto Maltese-villapaita, mutta nuo avajaiset ovat vähän semmoista keskinäisen kehun kerhoa aina. Eli tutut klikkiytyvät puhelemaan keskenään eivätkä huomaa juuri mitn muuta. Pitää kunnon kvaak.fi -tapaaminen organiseerata vaikka Helsingin festien aikaan.
- Barack Obama