Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1023942 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

gros jean

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #2970 : 18.12.2012 klo 16:49:50 »
Vai semmoista. No tässäpä tämmöistä:

1.mikä on lempitarinasi Tex Willerissä? V: Kaipa se se Kalmankalinaa jne. (olikohan se Wyomingissa) on. Ainakin jäänyt mieleen. Myös eräs Alfonso Fontin piirtämä intiaanitarina jäänyt mieleen mutta ei varsinaisesti stoorin nimeä saati käsikirjoittajaa. Huono muisti.
2.kuinka suuri kokoelmasi on? V: olisikohan v. 2000 kaikki Tex Willerit & joitakin kymmeniä aiemmilta vuosilta + kaikki muut paitsi ensimmäinen Tex Suuralbumi + lähes kaikki Maxi Texit paitsi ns. klassikkoja sisältävät (en pidä Galepista, tiedän, tiedän, pyhäinhäväistys). Juu ja muutaman kovakantisen paksumman Texin alpparin.
3.kuka on lempipiirtäjäsi? V: Civitelli, Font & Jordi Bernet
4.mitä harvinaisuuksiä omistat? V: Luultavasti en mitään.
PYHÄINHÄVÄISTYS! ei mulla muuta...
have a nice day!
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

tertsi

• Vieras
« Vastaus #2971 : 18.12.2012 klo 17:34:35 »
PYHÄINHÄVÄISTYS! ei mulla muuta...
have a nice day!
Gros jeanilla 30 viestiä. Tolppiksella 3000.
Suuta soukemmalle. Pliis.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2012 klo 17:37:25 kirjoittanut Tertsi »

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #2972 : 18.12.2012 klo 20:08:47 »
Gros jeanilla 30 viestiä. Tolppiksella 3000.
Suuta soukemmalle. Pliis.
itsehän hän sanoi että pyhäinhäväistys, hei, vähän huumoria guys?
anteeksi hirveesti jos haittas ketään...

-Kit Carson

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #2973 : 18.12.2012 klo 22:51:59 »
Ei kai tuosta kannata kenenkään hernettä nenään vetää. Grosjean on innokas - kaikki kunnia siitä hänelle - joidenkin mielestä turhan innokas (=pitäisi perehtyä paremmin siihen mitä kvaakissa on jo keskusteltu), mutta ei ole mitään asiaankuulumattomuuksia ainakaan minun havaintojeni mukaan ilmaissut. Joten ei ehkä ole paikallaan mitään "suuta soukemmalle" vielä käyttää, vai mitä Tertsi? 
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #2974 : 18.12.2012 klo 23:25:09 »
Minä olen suorastaan haltioissani, että Gros Jean osaa arvostaa wanhaa mestaria Galepia. Olin jo siinä luulossa, että se on yli nelikymppisten yksinoikeus :).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #2975 : 18.12.2012 klo 23:31:05 »
Hyvin sanottu, Tex-tieteen Yli-Morisco!

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #2976 : 19.12.2012 klo 06:50:09 »
Minä olen suorastaan haltioissani, että Gros Jean osaa arvostaa wanhaa mestaria Galepia. Olin jo siinä luulossa, että se on yli nelikymppisten yksinoikeus :).
tottahan toki Galep on suosikkien huipulla, kiitos puolustamisesta,
arvostan sitä :D

-Kit Carson

tertsi

• Vieras
« Vastaus #2977 : 19.12.2012 klo 08:29:37 »
Ei kai tuosta kannata kenenkään hernettä nenään vetää. Grosjean on innokas - kaikki kunnia siitä hänelle - joidenkin mielestä turhan innokas (=pitäisi perehtyä paremmin siihen mitä kvaakissa on jo keskusteltu), mutta ei ole mitään asiaankuulumattomuuksia ainakaan minun havaintojeni mukaan ilmaissut. Joten ei ehkä ole paikallaan mitään "suuta soukemmalle" vielä käyttää, vai mitä Tertsi? 
Nuoret ja innokkaat on mitä tervetulleimpia Kvaakkiin. Totta kai.
Toivottavasti gros jean on tullut tänne jäädäkseen.
Mutta pieni harkitsevaisuus ei ole pahasta.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #2978 : 19.12.2012 klo 13:19:47 »
itsehän hän sanoi että pyhäinhäväistys, hei, vähän huumoria guys?
anteeksi hirveesti jos haittas ketään...

Molemminpuolisena tsoukkailuna otin...mutten silti pidä Kaalepista  :laugh:

hte

• Jäsen
« Vastaus #2979 : 20.12.2012 klo 20:14:06 »
1.mikä on lempitarinasi Tex Willerissä?
2.kuinka suuri kokoelmasi on
3.kuka on lempipiirtäjäsi?
4.mitä harvinaisuuksiä omistat?

Vastataan galluppiin:

1. Tässä voisi sanoa: Mormoonikopla; satuin ostamaan Italiassa juuri ilmestyessään kaksi Texiä, serie Rossan liuskanippua (149 ja 150). Vuosi taisi olla 68 ja Suomessa siten pientä taukoa julkaisuissa. Mormoonikoplassa suosikkihahmoni Pat on oikeissa mitoissaan, eikä mikään persjalkainen apina kuin joskus myöhemmin.

2. Vanhana keräilijänä minulla on liuskat, ei kuitenkaan noita Reijon mainitsemia ekan vuosikerran jälkisidoksia. Tavallisista pokkareista ostin kioskista vuosikerran 71 ja sitten muutaman vuosikymmenen jälkeen valikoiden muita lehtiä; kaikki Galepin piirtämät löytyvät ja taitaa olla kaikki Letteritkin, Isoja lehtiä ei ole lainkaan ja tuskin ostankaan; niitä voi lueskella kirjastossa tarvittaessa.
Ulkolaisia liuskoja on aika runsaasti, jonkin verran myös näitä tavallisia pokkareita, ei kuitenkaan kaikista maista. Hyvät suhteet muihin keräilijöihin auttavat laajentamaan kokoelmia, eikä aina tarvita rahaakaan.

3. Suosikkipiitäjä on tietysti Galleppini.

4. Mikä nyt sitten on harvinainen lehti. Jotkut lehdistäni ovat täällä Suomessa harvinaisia, mutta ilmestymismaassaan suht. tavallisia.
Liuskat Tanskasta, Ranskasta, Argentiinasta ja Brasiliasta teettivät jonkin varran töitä. Samoin aika kauan sai yrittää, että sai kasaan 9 ensimmäistä alkuperäistä  liuskaa siitä Texin ekasta Kanadan seikkailusta.
Mukava tavoite voisi olla kaikki Espanjassa ilmestyneet Texas Bill liuskat.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #2980 : 20.12.2012 klo 22:52:31 »
1.mikä on lempitarinasi Tex Willerissä?
-Timantti Jimin kosto, 8/74 eka willeri tilattuna kotiin ja siitä lähtien koukussa...

2.kuinka suuri kokoelmasi on
-vuoden 53 eka liuskakooste puuttuu, muuten kaikki löytyy

3.kuka on lempipiirtäjäsi?
-Galep

4.mitä harvinaisuuksiä omistat?
-jokunen taitaa tuohon väliin osua mutta tuo Tex-lautapeli on kyllä niistä vaikein  ;D

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #2981 : 21.12.2012 klo 13:27:07 »
1. Lempitarina: niitä on monta, ehkä kaikkein rakkaimmat ovat sieltä Suomen 1960-luvun liuskakaudelta, eli ajalta jolloin Texiintutustuin.

2. Kokoelman suuruus: eivät meinaa hyllyihin mahtua. Ei toki aivan El Reijon, Hten, Ernon tai Jannen luokkaa, veikkaisin. Kaikki seikkailut suomenkielisenä löytyvät, voi olla että joku liuska puuttuu (ehkä 2 tai 3; joskus kun menin sen ekan vuosikerran myymään). Suuralbumeista puuttuu pari, kun ne normisarjassa tulivat; samoin pulp-versiot puuttuvat (inhoan niitä! Liian pienessä koossa tämänikäiselle). Ulkomaisista Italian erilaisia opuksia on muutamia kymmeniä, lisäksi norjasta, ruotsista, virosta ja kroatiasta joku kpl. Tuosta Tex-lautapelistäkin löytyy hieno puiseen koteloon pakattu versio, ei siis alkuperäinen (taisi olla elreltä siihen kuvat, kiitos siitä!).

3. Lempipiirtäjiäkin on useita; Galep on tietysti ykkönen, koska hänhän koko tämän Texin visuaalisen maailman loi. Uggeri piirsi harmillisen vähän; loistavien vuorten seikkailu on kyllä minusta upea. Ticci, Letteri ja uudemmista Civitelli ja Repetto tulee ensiksi mieleen. Villa kansikuvien tekijänä on aivan loistava.

*Mika*

• Jäsen
« Vastaus #2982 : 22.12.2012 klo 11:58:01 »
Jouluglögiä tässä Willerin porukkakin nautii ihan rauhoittuen http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2010/248/7/e/tex_willer_and_friends__by_fredmacedohq-d2y2757.jpg   ;)

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #2983 : 22.12.2012 klo 13:54:18 »
Jouluglögiä tässä Willerin porukkakin nautii ihan rauhoittuen http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2010/248/7/e/tex_willer_and_friends__by_fredmacedohq-d2y2757.jpg   ;)

kuka piirtäjä? näyttää tutulta, mutta ei tule mieleen.
rauhaisaa joulua muillekkin kvaakin lukijoille!

-Kit Carson

ilmari

• Jäsen
« Vastaus #2984 : 22.12.2012 klo 14:08:02 »
kuka piirtäjä? näyttää tutulta, mutta ei tule mieleen.
No lukeekohan se tuossa alanurkan tynnyrissä, jonka päällä Pat istuu... Ja tuon linkin otsikossa. Fred Macedo.