Ennen kuin kukaan pelästyy; joka ainoa sivu julkaistaan kyllä omalla paikallaan seikkailujen kronologisessa jatkumossa, mutta kirjojen pituus vaihtelee (toisin kuin alkuperäisissä), koska norskit eivät halua jättää tarinoita kesken opusten välillä.
Ihan ok, (hiton norskit). Taittokannet olisivat minustakin olleet hienot (hiton norskit). Joka tapauksessa, kaikin puolin upea opus, kiitos Askolle että tämä saatiin meillekin. Toivotaan sarjalle pitkää ikää (ja itselle, että mahdollisimman pitkään ehtii näistä nauttia).
Redmanille: Kuten Janne tuossa totesi, jotkut (mm. minä) odottivat 40 vuotta saadakseen lukea Taikakalu-seikkailun loppuun. (Itse asiassa mietin tänään, miltä se olisi silloin 5-vuotiaana tuntunut jos joku olisi tiennyt sanoa että "saat sitten lukea tämän sekkailun loppuun kun olet täyttänyt 45 v.") Mitä silloin 7 vuotta on? Yksi k*****n luikaus, kuten jossain on tapana sanoa. Sitä paitsi, Ticcin, Civitellin ym. piirtäjien Tex-tarinoita voit toki lukea mustavalkoisina, divareista löytyy varmaan kaikki. Ja jos niihin värit haluaa, niin Italiassa republicoissa mennään jo lähellä numeroa 150 eli hulppeesti yli puolet koskaan julkaistuista Texeistä löytyy sieltä värillisinä.
Ymmärrän, jos et pidä Galepin piirrostyylistä; vaikuttaa siltä että monet jotka ovat Texiin tutustuneet vasta 1990- tai 2000 -luvulla, eivät oikein varhaisempaa tuotantoa sulata. Itselläni on päinvastainen näkökulma: minulle Galep on aina ollut se ainoa oikea Texin piirtäjä. Muiden piirtäjien hyväksyminen on ollut pitkä tie, Ticci ja Letteri tuntuivat hyviltä heti kättelyssä, mutta esim. Fusco ja Nicolo vaativat paljon pidemmän nikottelun ennen kuin heidät hyväksyi. On paljon mukavampi lukea Texejä, jos ei ensisijaisesti etsi vikoja piirrosjäljestä vaan suhtautuu niihin eri taiteilijoiden erilaisina tulkintoina. Joka tapauksessa, Galep oli se piirtäjä, joka loi Texin ja sen Tex Willer-maailman, jossa kaikki muut piirtäjät operoivat, joten hänen työnsä ansaitsee kyllä kunnioituksen.
Tulikin mieleen, että mitenkähän kauan Sergio meinaa jatkaa Italiassa tuota huimaa julkaisutahtia? Nythän väri-texit ovat jo ohittaneet Nuova Ristampan, ja parissa vuodessa tulee seinä vastaan; ei ole enää väritettävää.