Kysäisepäs nanna mitä sarjakuvia sinun äitisi, isoäitisi ja mahdolliset tätisi lukevat, voi olla että yllätyt.... 
ei, en ole Nannan sivupersoona,tartuin vain tähän kun itsellä on yhä elossa...7 tätiä.
Sukupuoli ei ole se määrittävä tekijä vaan ihan muut asiat. Ei, ei ikä.
osa ei lue, mitään, piste. Osalla rajautuu tiukasti vain uskonnoliseen materiaaliin ja sitten on näitä mustanaamiosta fingerporiin tapauksia.
paras esimerkki lienee edesmenneet isoäidit, toinen isoäitini luki lähinnä eurosarjakuvaa silloinkin lähinnä koska niitä tuli ahmittua itse vino pino ja isoäiti asui meillä terveytensä takia.
Toisen luona oli itse kirjaksi sidottuja aku ankkoja vuodet 1951-1958, nuo olivat enimmäkseen lapsille ja lapsenlapsille, isoäiti itse luki mm Tex willereitä.
äitini lukee paljon, sarjakuvia vähemmän, mutta makuskaala kulkee tintistä ja asterixista joihinkin hyvin harvoihin kotimaisiin(mm Leppiz) ja näihin "luin Sin cityn 1" (joka on kuulemma enemmän kuin Chandlerit kun on niin paljon paremmin kirjoitettu kuin Spillanet) jotka tulevat yhä puskan takaa.
tämä ja useampi eri neitokainen on vaan vahvistanut omaa käsitystä siitä ettei sukupuoli vaan yksilö itse ole se ratkaiseva tekijä mitä lukemiseen tulee.