Kirjoittaja Aihe: Anime -lehti  (Luettu 37781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
Re: Anime -lehti
« Vastaus #90 : 03.06.2005 klo 20:03:34 »
Tennimonhan on aivan loistava, pitäisköhän katsoa se vielä neljännenkin kerran?

Hee, paljonko sitä harmaata massaa on enää jäljellä pään sisällä? ;) Mutta semi-vakavasti puhuen Tennimon on sellainen sarja, jota joko rakastaa tai vihaa. Tai kuten joku konjakistakin on todennut: acquired taste.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #91 : 03.06.2005 klo 20:18:43 »
Miten yhden sivun juttu on helpompi kuin kahden pienikokoisen sivun juttu?

Varmaan aika tekijäkohtaista, mutta yhteen sivuun saa jotenkin kompaktin vitsin, kahteen sivuun saman liian pitkitetyn tuntuisesti. Ei se välttämättä aina edes ole pitkitetty, mutta lukijasta epäilemättä helposti tuntuu siltä, sivumäärä kun roikkuu siinä stripin ja pitkän sarjakuvan välimaastossa... Silti olen henk koht melkein tyytyväinen kahteen sivuun, se antaa kuitenkin mahdollisuuden hieman isompiinkin kuviin. Yhteen sivuun joutuisi helposti tunkemaan.

Yhdyn Shinanain mielipiteeseen: palautetta ei koskaan voi saada liikaa. 8]

Mitään isoa tarinaa en Narullaan ajatellut. Tarkoitus olisi, että olisivat ihan yksittäisiä juttuja. (Itse hahmot ovat tosin osa isompaa kokonaisuutta, josta teen lisää tarinoita...joskus.) Täytyy muistaa palautteet ja yrittää seuraavaan jaksoon jotain vähemmän löysää. :)

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #92 : 03.06.2005 klo 20:26:04 »
Varmaan aika tekijäkohtaista, mutta yhteen sivuun saa jotenkin kompaktin vitsin, kahteen sivuun saman liian pitkitetyn tuntuisesti.

Kakkoslehden kissa pukeutuu kassiin -kohtauksessa itse asiassa on melkein kuin kaksi vitsiä. Ensimmäinen on kun kissalla on kassi päällä ja lukija tajuaa vitsin, toinen siinä kun kissan isäntä tajuaa vitsin ja reagoi siihen raivostumalla.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #93 : 03.06.2005 klo 20:44:02 »
Kakkoslehden kissa pukeutuu kassiin -kohtauksessa itse asiassa on melkein kuin kaksi vitsiä.

...mikä taitaa kolmosnumerosta puuttua kokonaan... Tulisikohan siitä liian täyteen ahdettua, jos yrittäisi tunkea useamman vitsin tai vitsintapaisen tuohon kahteen sivuun?

Shinanai

• Uusi jäsen
« Vastaus #94 : 03.06.2005 klo 21:46:35 »
Varmaan aika tekijäkohtaista, mutta yhteen sivuun saa jotenkin kompaktin vitsin, kahteen sivuun saman liian pitkitetyn tuntuisesti. Ei se välttämättä aina edes ole pitkitetty, mutta lukijasta epäilemättä helposti tuntuu siltä, sivumäärä kun roikkuu siinä stripin ja pitkän sarjakuvan välimaastossa...

Olen samaa mieltä Auran kanssa siitä että kahden sivun juttu jotenkin tuntuu pitkitetylle. Tosin kahteen sivuun pystyy kyllä paremmin piirtämään isompia kuvia ja ilmavampia ruutuja, mutta silti se jotenkin tuntuu idean liialta venyttämiseltä sen sijaan että koko jutun saisi siististi yhteen sivuun. Itse ehkä piirtäisin mielummin juuri semmoisia pienempiä strippejä joita jotkut ovat täällä ehdotelleetkin, mutta kyllä tuo kaksi sivuakin alkaa pikkuhiljaa sujumaan. Voisin kokeilla tuota ehdotusta tunkea useampi vitsi kahteen sivuun, jos se vaikka toimisi...
Ideana kuitenkin on että Anipunime olisi jotekin kokonainen, mutta toimisi silti yksittäisinä strippeinä. Juonta ehkä yritän pikkuhiljaa ujuttaa taustalle, mutta yksittäiset episodit tulevat silti olemaan se pääasia koska yritän tehdä sarjasta helpompaa luettavaa niillekin jotka eivät osta jokaista Animen numeroa.

Tennimon on kaiken pahan alku ja juuri. Niih.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #95 : 04.06.2005 klo 10:19:54 »
Tulisikohan siitä liian täyteen ahdettua, jos yrittäisi tunkea useamman vitsin tai vitsintapaisen tuohon kahteen sivuun?

Ei ainakaan minun mielestäni, kun kerran sitä jo ehdotin :)

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #96 : 06.06.2005 klo 22:11:46 »
Tulisikohan siitä liian täyteen ahdettua, jos yrittäisi tunkea useamman vitsin tai vitsintapaisen tuohon kahteen sivuun?
Uskoisin, että se riippuu toteutuksesta. Jos esimerkiksi kaksi sivua täytettäsi yhden rivin stripeillä, olisi kokonaisuus selkeä ja täyteentunkematon, ja lisäksi sivuilla olisi monta vitsiä. Pidän Narulla-sarjakuvan hahmojen keskusteluista (en osaa sanoa, miksi erityisesti juuri keskusteluista, mutta pidän kuitenkin :D). Anna mennä, Aura. ;D

Anime-lehti on minulle erittäin mieluisaa luettavaa. Lehden avulla saan paljon uutta tietoa minua Pokémonin alkamisesta lähtien kiehtoneesta asiasta nimeltä anime :D. Ennen pidin paljonkin eräästä tietokonelehdestä, mutta nyt tuntuu jo siltä, että tiedän jo tarpeeksi ja loput löydän netistä ;). Anime-tietouttani sen sijaan yritän kasvattaa. Missasin Anime-lehden toisen numeron, mutta aion ostaa seuraavat numerot (nyt omistan siis vain osat yksi ja kolme). Toivottavasti lehden sisältö pysyy yhtä mielenkiintoisena kuin mitä se on nyt. ;D

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #97 : 07.09.2005 klo 14:35:14 »
Päätinpä herätellä tätä ketjua, onhan Animelehdestä juuri ilmestynyt viides numero eli homma on jo suunnilleen lähtenyt käyntiin.

Animelehden omalla foorumilla on varsinainen palauteketju joka numerosta, mutta kvaakkilaistenkin mielipiteitä olisi mukava kuulla. :)

Visitor Q

• Jäsen
« Vastaus #98 : 07.09.2005 klo 22:15:16 »
Ihan turha lehti.   Tosi otaku ei tota lehteä tarvii!

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #99 : 07.09.2005 klo 22:21:46 »
Muhahaha. Nyt kyllä repesin. Voisko joku potkia nää helvetin tosi otakut mun foorumilta?

Visitor Q

• Jäsen
« Vastaus #100 : 07.09.2005 klo 22:32:16 »
Ei tota äskeistä kommenttia noin vakavasti tarvii ottaa. Mut ku oon nii pihi etten jaksa ostaa  tai tilata koko lehtee vaikka siit oliskii jotai iloo. Tähäki asti pärjätty ilman

(kaikki löytyy netistä jo osaa ettii)

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #101 : 07.09.2005 klo 23:26:31 »
Mä oon niin tosikko.

Joo netistä kyl löytyy. Minusta toi lehti on kuitenki aika mainio juttu ja kateeks oikeen käy ku omista suosikkigenreistä ei ilmesty vastaavanlaisia julkaisuja.

Itse ostin Miyazaki-numeron mutten tähän hätään löydä sitä mistään joten pidättäydyn lehteä kommentoimasta.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2005 klo 23:29:18 kirjoittanut kaltsu »

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #102 : 07.09.2005 klo 23:43:37 »
Ihan turha lehti.   Tosi otaku ei tota lehteä tarvii!

Jassoo. Kyllä ainakin minussa esim. Saiyukista ja Holsista tehdyt jutut herättivät paljon kiinnostusta enkä muistaakseni ennen ollut lukenut kummastakaan mitään netistä. Kyllä niistä varmaan netistäkin olisi kaiken roskan keskeltä löytynyt tietoa mutta mielestäni on mukavaa, että jotkut(toimittajat) viitsivät viitsivät seuloa kaiken roskan seasta juuri ne jutut, jotka saattaisivat erittäin mahdollisesti kiinnostaa, joista kaikki eivät ole mitään itsestäänselvyyksiä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #103 : 07.09.2005 klo 23:57:42 »
Anime -lehti on ollut yllättävän hyvä ja asiallinen julkaisu. Tarpeellinen. Siellähän on ihan oikeita artikkeleita.  :)

Timo

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #104 : 08.09.2005 klo 08:50:07 »
Anime-lehti on hyvä koska sitä jaksaa lukea ei-entusiastikin.