Kirjoittaja Aihe: Anime ja manga, tämän päivän muoti-ilmiöt...  (Luettu 57188 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tatu Junni

• Jäsen
Re: anime ja manga, tämän päivän muoti-ilmiö...
« Vastaus #45 : 17.03.2005 klo 23:01:57 »
Itse olen saanut vaikutteita runsaasti mangan ulkopuoleltakin, jopa pihalla kasvaneesta kukkasesta (ihan tosi!)

Kerropa lisää! :o

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #46 : 17.03.2005 klo 23:13:38 »
Kerropa lisää! :o

...no katsos kun lemmikit tuijottavat tosi ikävästi. Katsopa joskus oooikein läheltä. (..se mikään kaunis kukka ole...) :D Lemmikki tosin on metsäkasvi. Kasvien tuijottaminen ei tosin ole yleisin harrastukseni, mutta välillä niistä jää jokin yksityiskohta mieleen jonka osaa sitten piirtää ulkomuistista. Erääseen sarjishahmoon sain idean junan ikkunasta näkyneestä puusta.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #47 : 17.03.2005 klo 23:22:34 »

;)

maru

• Jäsen
« Vastaus #48 : 18.03.2005 klo 21:24:32 »
Ei, minä en määrittele - eikä minulla ole oikeutta määritellä - minkään asian suhteen, mikä toimii, mikä ei toimi, minkä pitäisi toimia ja minkä taas ei. Mutta tuo olikin "mielipiteeni" asiasta.
Minun puolestani saat mennä Kauppatorille hillumaan jätesäkkiin pukeutuneena talvella 6.1 kello 22.45 mutta olisiko se sittenkään järkevää.. Minusta ei, mutta tämä on "mielipiteeni". Sinulla on Suomen vapaana kansalaisena ja ihmisoikeudet omaavana henkilönä valta tehdä mitä haluat, niin kauan kun et tuota vahinkoa kellekään.

Sanonpa vain, että ei kaikkiin mielipiteisiin riitä perusteluksi "se on mun mielipiteeni". Elämässäsi tulee vielä vaihe, kun opettajasi, työnantajasi ja läheiset ihmissuhteesi vaativat sinulta paljon enemmän. Toki nauti nyt vaan siitä, että olet lapsi ja saat vedota perustelemattomiin väitteisiin kuten: "se nyt sattuu olee mun mielipide asiasta". Tarkoitukseni ei ollut loukata, mutta myönnän, etten esittänyt asiaani yhtä ystävällisesti kuin olisin voinut. Ajan myötä huomaat varmaan, että suorapuheisuus kannattaa. Itse ainakin arvostan suoraan puhuvia ihmisiä, jotka eivät yritä koristella kaikkea negatiivista sanomaansa. Aikuisille ihmisille ei tarvitse puhua enää yhtä alentuvasti kuin mitä esim. lapsille yleensä puhutaan (lapsillehan sanotaan "kulta pieni eihän noin voi sanoa" ja tuo on mielestäni alentuvaa käyttäytymistä, joka tekee selväksi, että kritiikkiä antava henkilö ei usko vastaanottajan olevan kykenevä suoran puheen hyväksymiseen/ymmärtämiseen).

Itse asiassa viestiesi perusteella sinusta voi päätellä kaikenlaista. Ihmisillä, kun on omituinen tapa kirjoittaa sitä, mitä heidän mielessään liikkuu. Hauskaa, eikö?  ;D

Jos pidät suomen kielestä niin kovin paljon, niin olisko tosiaan ihan kamalaa kokeilla lukea mangaakin suomeksi  ;)

Oletkos itse käynyt USA:ssa ja todennut käyntisi jälkeen, kun noin varmasti sanot, ettei siellä osata muka mangakäännösten (jotka nekin sensuurin iskiessä saattavat poiketa hyvinkin paljon alkuperäisteoksen dialogista http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=1159) lisäksi mitään muuta tehdä? Nykypäivän melkeimpä ainoana suurvaltiona USA:lla on paljon vaikutusvaltaa asioiden suhteen, ja oikeiden ihmisten ollessa puikoissa voi tapahtua paljon hyviäkin asioita. Asuuhan USA:ssakin paljon mukavia ihmisiä (kuulemma, tosin kyllä minullakin on sillä yksi erittäin ihastuttava floridalainen tuttava). Eikä unohdeta USA:n saavutuksia populaarikulttuurin puolella *köhhollywoodköh*

Nostan kyllä siitä hyvästä sinulle hattua, että jaksat pitää mielipiteestäsi kiinni (vaikka välillä kuulostatkin itsepäiseltä ja kapeakatseiselta). Aina on hyvä puolustaa omaa näkökulmaansa, mutta viisas ihminen yrittää parhaansa mukaan ymmärtää myös vastapuolen kantaa.

Jos sinua muuten huvittaa jutella pidemmin, niin minulle saa aina lähettää vaikkapa sähköpostia. Saa turista kaikkea maan ja taivaan välillä.

jei lapsihan minä. tottakai. mutta kyllä minä yhtä sun toista ihmissuhteista tiedän. minä jolle ne merkitsee ehkä liiankin paljon. mutta muuta en tohon jaksa sanoa muuta kuin että en vain pidä usasta. kun katsoo pintaa syvämmälle sen maan politiikka ja kultturia,huomaa paljonkin syitä ei tykkäämiselle.  näkeehän sen jo presidentistä. no mutta,annetaan olla. kommentoin tekstejäni kuten halua. ja muuten tiedoksi,ihminen voi olla ihan kaikkea muuta kuin mitä antaa ymmärtää,ja tuo pätee pinnallisesti sekä henkisesti. ihmiset pystyvät niin uskomattomiin asioihin että ei oo tosikaan. ei sitä ehkä heti uskokkaan mitä kaikkea voi pinnanalla olla,ennenkun ne näkee ja kokee.  mutta juuh.
kaikkea voi epäillä!

Air findand

• Uusi jäsen
  • Mixxkset lähtis Etelmääxmxäx
« Vastaus #49 : 18.03.2005 klo 22:30:09 »
Metro lomonen mielten Raiskaus painaa kansan Diktatuuriin maailma on manga!

Lurker

• Vieras
« Vastaus #50 : 19.03.2005 klo 09:00:57 »
Metro lomonen mielten Raiskaus painaa kansan Diktatuuriin maailma on manga!

Oletko oikea ihminen vai tietokoneohjelma?

tirol

• Vieras
« Vastaus #51 : 19.03.2005 klo 15:27:17 »
Kopiointi ei ole hyvä asia, mutta raaka totuus on, että sitä on jokaisen aloittelevan piirtäjän ensi taival, piirsi sitten millä tyylillä hyvänsä. 

Don Rosa  kopioi muistaakseni ekaan ankka seikkailuunsa ´´Auringon poika´´  kaikki hahmojen asennot vanhoista Barksin sarjoista.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #52 : 23.03.2005 klo 20:23:07 »
Hei, tämähän onkin hauska keskustelu!

Josta ihan OT:na vaan: minun näkökulmastani sekä pissisteini että ns. "tiedostava teini" ovat yhtä naurettavia. Muoti-ilmiö tulee yleensä asioista joista ihmiset ÄO:sta riippumatta tykkäävät. Vähän se harmittaa, kun joku toinen vie sen "oman jutun", mutta kun Japanissakin sitä väestöä on muutamakin miljoona, niin ei mangan harrastamisessa enää mitään kovin omaperäistä voi olla ;)

Lurker

• Vieras
« Vastaus #53 : 24.03.2005 klo 09:25:06 »
Kuulkaahan kaikki te manga-fanit, jotka morkkaatte pissiksiä. Pissiksillä ja japanilaisilla koulutytöillä on yllättävän paljon yhteistä: Burberry, aikaisempia sukupolvia rennompi suhtautuminen omaan seksuaalisuuteen, kännykkä osana omaa minuutta jne.

Pissisimi does it!
http://hei-daa.cjb.net/

Japanese Schoolgirl Watch (Wired)
http://www.wired.com/wired/archive/11.04/play.html?pg=10

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #54 : 24.03.2005 klo 13:25:52 »
Hyvä huomio Lurker. Mangan harrastaminen on wanna-be touhua. Samoin pukuilu, sehän liittyy Star Trekiin ja japanilaisnuorten tapaan matkia amerikkalaisia, esim. ammoiseen fiftarimeinkiin ja Hawaii-bimboihin.
Pissikset ovat sitä ihtiään, eli aitoja ja todistettavasti myös käytökseltään ja pukeutumiseltaan lähempänä japanilaista nuorisokulttuuria. Jos pissikset ihailisivat vielä avoimemmin amerikkalaisuutta, niin eihän niitä erottaisi japanilaistytöistä millään!
« Viimeksi muokattu: 24.03.2005 klo 13:28:27 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

neko562

• Vieras
« Vastaus #55 : 24.03.2005 klo 14:27:16 »
on kyll rrsyttävää munki mielest ku pissikset ja wann a be tyypit lukee mangaa ja tsiigaa animee. itte en oo sellanen vaik alotinki massamangan aikaan sen homman, sil vaik manga/anime poistuis muodist (en kyl tiiä muodist mitää ???) en lopettais missää nimes ranman/dragonballin lukemista tai hamtaron/NGE/sailorien töllötystä :o ::)  ;D

Lurker

• Vieras
« Vastaus #56 : 24.03.2005 klo 15:40:32 »
Mä tota siis niingus tarkotin et pissikset on parhaiten sisäistänyt tän trendisurffailun ja on lähinnä sitä alkuperästä japski-asennetta mitä tulee mangaan muoti-ilmiönä.
(Onko tämä slangi-yritelmä yhtään vakuuttava?)

Tatu Junni

• Jäsen
« Vastaus #57 : 24.03.2005 klo 15:43:04 »

(Onko tämä slangi-yritelmä yhtään vakuuttava?)

Muuten aika autenttinen, mutta muista jatkossa korvata "niingus" muotoon "niiq". Me emme elä enää 90-lukua, senkin kalkkis!

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #58 : 24.03.2005 klo 16:28:29 »
Tämäkään ei liity aiheeseen lainkaan (koska kysymyksenasettelu on kaikessa hupaisuudessaan jokseenkin hedelmätön) mutta halusin purkaa mieltäni käsitteestä "katu-uskottavuus", jota olen ihmetellyt pitkään.

Nimittäin: Mitkä ovat uskottavan kadun tunnusmerkit?
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #59 : 24.03.2005 klo 16:44:57 »
Tämäkään ei liity aiheeseen lainkaan (koska kysymyksenasettelu on kaikessa hupaisuudessaan jokseenkin hedelmätön) mutta halusin purkaa mieltäni käsitteestä "katu-uskottavuus", jota olen ihmetellyt pitkään.

Nimittäin: Mitkä ovat uskottavan kadun tunnusmerkit?

Flann O'Brienin Kolmannen konstaapelin mukaan tiellä, varmaan siis myös kadulla, on vain yksi luonnollinen kulkusuunta, "myötäkarvaan" kulkiessa meno on sujuvaa. Esimerkiksi toinen linja on minusta selvästi helpompi kulkea ylös- kuin alaspäin, se siis kulkee selvästi Hakaniemen torilta Diakonissalaitoksen suuntaan, ei päinvastoin. Toivottavasti tämä toi lisävaloa tähän anime/mangakeskusteluun. 
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti