Kirjoittaja Aihe: Hellboy & Punisher  (Luettu 86150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vincent

• Jäsen
Vs: Hellboy & Punisher
« Vastaus #240 : 10.08.2012 klo 12:01:18 »
Onko kukaan muu muuten tutustunut kahteen Hellboy animaatioleffaan? Nimeltään ovat Blood and Iron ja Sword of Storms. Hieman ovat molemmat kiven alla, mutta löytyessä lähtevät (ainakin prismasta mistä minä nämä löysin) kahden euron kplhintaan.

Vaikka nämä kierrättävät samoja näyttelijöitä (mikä sopii mainiosti, sillä Ron Perlman on täydellinen Hellboy) niin nämä eivät kuullu samaan jatkumoon del Toron leffojen kanssa. Animaatio ei ole mitään ihmeellistä, mutta ei suoraan DVD:lle päätyneeltä leffalta enempää kehtaa vaatiakkaan ja se saa homman hoidettua. Juonetkin ovat lähinnä vain tekosyy, jonka varjolla Hellboy pääsee mättämään yliluonollisia örkkejä. Vaikkakin ensimmäisen suomeksi julkaistun albumin lukeneet tunnistavat jokusen kohtauksen Blood and Iron leffasta. Kyseinen pätkä on muutenkin näistä kahdesta parempi.

Itse olen pelkästään Hellboyn - sarjisten casual fan ( = hyllystä löytyy pelkästään suomeksi julkaistu matsku, eikä niitäkään ole luettu montaa kertaa) joten en väitä, että ymmärtäisin hahmoa ja sarjisten maailman mytologiaa erityisen hyvin, mutta tietyllä tapaa tuntui, että näissä animaatioissa oli enemmän sarjisten fiilistä. Guillermo del Toron leffat ovat silti reilusti parempi pelkästään miehen visuaalisen silmän ansiosta.

Kyllä nämä katsastaa kannattaa, jos vähänkin kiinnostaa, mutta suurilla odotuksilla ei kannata pilata kokemusta. Nauti vain menosta ja anna leffojen pyöriä omalla logiikallaan.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2012 klo 21:54:15 kirjoittanut Vincent »

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #241 : 10.08.2012 klo 12:47:13 »
Eka Hellboy oli sarjisfilmatisointien aatelia. Omalla sarjisfilmatisointilistalla top-10:ssä, eikä se ole huono saavutus.
Toka sen sijaan oli umpihölmön pahiksen tähden hukkakauraa. Oli siinä hyviä hetkiä, mutta ko. lisähahmo tökki katsomisesta nautinnon.
 Näin ollen kolmonen voisi taas olla hyvä.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #242 : 10.08.2012 klo 13:13:39 »
Joop, hb on ehdottomasti yksi parhaista sarjoista. Leffoista en niin tiedä kun välttelen nykyisin 'sarjisleffoja'. En ole nähnyt viimeisintä transuformesrs vol3., batman 3, captain-a,lukkimies enkä X-men:first classia. (Kostajat leffan olen kiertänyt kaukaa..)

Ihan sivistyksen takia pitäisi varmaan alkaa katsomaan näitä sarjisleffoja. Eipä hirmuisesti kiinnosta, kun tuntuu ettei juurikaan mikään sarjis puhuttele. Enään niinkuin ennen.

Planetary leffa? Tiedän, nyt Riddle vihaa minua.
Kello- viiden- tee.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #243 : 10.08.2012 klo 13:53:57 »
(Kostajat leffan olen kiertänyt kaukaa..)

Aijai, just se olis jokaisen sarjisfanin yleissivistystä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #244 : 10.08.2012 klo 14:29:38 »
Minä katsoin tuossa taannoin ekan Hellboyn, enkä oikein vieläkään tajua mitä ihmeellistä siinä nyt pitäisi olla. Tunnustan että olen alkanut lämmetä Helboylle, siis sarjakuville, ja vihdoin ja viimein alan päästä yli siitä faktasta, että Hellboy on aivan helkkarin typerän näköinen hahmo. Minusta se hemmetin kalamies ja se hemmetin liekkityttö olisi saanut painua helvettiin koko leffasta. En ymmärrä mikä pointti niilläkin on. Ja sitä paitsi kyse on Hellboy leffasta, eikä mistään "Hellboy ja sen typerät apurit" leffasta. Hellboy hahmona on minusta paljon kiinnostavampi. Perlman hoitaa roolin ihan ok. Viimeksi katsoessa en kiinnittänyt häneen mitään huomiota. Tai siis kiinnitin mutta osissa. Ainoa muistikuva koko leffasta itseasiassa oli että minua ärsytti jo silloin se hemmetin kalamies ja liekkityttö. Sarjakuvalle uskollisuudesta en nyt niin piittaa, koska minun täytyy tunnustaa, että juuri ne Mignolan piirtämät ekat Hellboyt olivat ne jota inhosin. Minusta Pimeyden kutsu oli taas paljon paljon paljon parempi juttu. Siitä minä oikeastaan tykkäsin. Ja siihen pohjautuu assosisaationi Hellboysta. Siispä elokuva ei tuntunut minusta ollenkaan Hellboylta. Mutta ehkä tämä on edistystä: Viimeksi kun katsoin elokuvan, minulla ei ollut minkäänlaista positiivista assosisaatiota siitä miltä Hellboy leffan pitäisi näyttää.

Seuraavaksi voisin katsoa sen kakkosen. En edes muista olenko nähnyt sen.
Ai niin, ja olen viimein alkanut pitää Del Torosta. En pitänyt hänestä Pan's labyrinthin vuoksi. Pitääpä katsoa sekin nyt uudestaan.

Juonetkin ovat lähinnä vain tekosyy, jonka varjolla Hellboy pääsee mättämään yliluonollisia örkkejä.

Oikeastaan minusta tämä tuntuu olevan kaiken Hellboyn liittyvän ongelma...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #245 : 10.08.2012 klo 21:47:16 »
Onko kukaan muu muuten tutustunut kahteen Hellboy animaatioleffaan? Nimeltään ovat Blood and Iron ja Sword of Storms. Hieman ovat molemmat kiven alla, mutta löytyessä lähtevät (ainakin primasta mistä minä nämä löysin) kahden euron kplhintaan.

Joo, on minulla nuo. Muistaakseni itse maksoin jopa ehkä 7 euroa kappale. Mikä nyt ei sekään mikään kauhea summa ole. Se Japani-seikkailu (Sword of Storms?) oli vähän outo, noin niinkuin rakenteellisesti, mutta se toinen pelitti kyllä ihan kympillä ainakin minulle.

Itse olen pelkästään Hellboyn - sarjisten casual fan ( = hyllystä löytyy pelkästään suomeksi julkaistu matsku, eikä niitäkään ole luettu montaa kertaa) joten en väitä, että ymmärtäisin hahmoa ja sarjisten maailman mytologiaan erityisen hyvin, mutta tietyllä tapaa tuntui, että näissä animaatioissa oli enemmän sarjisten fiilistä. Guillermo del Toron leffat ovat silti reilusti parempi pelkästään miehen visuaalisen silmän ansiosta.

Joo, minulla melkolailla sama homma, mitä nyt ehkä pari-kolme jenkkitradea on noitten suomalaisten lisäksi. Minusta niissä leffoissa on ihan tarpeeksi sarjiksen henkeä, koska ne sarjikset on kuitenkin aika sillä lailla perus seikkailufantasiaa, mitä tulee hahmojen ja muitten kehitykseen ja muuhun. Että minusta niissä Del Toron jutuissa on kivasti otettu kaikki mikä noissa sarjakuvissa toimii, ja sitten tavallaan tuotu se kolmanteen ulottuvuuteen rakentamalla noille hahmoille kunnon ihmissuhteet, luonteet ym.

Ja minusta kakkosen pahis oli mitä mainioin! No, ok, ei nyt Rasputinin ja Kroenenin tasoa, mutta tyyppi jonka kamppailun tavallaan käsittää, samaistuttava. Ja olihan se peikkohyypiö nyt ihan jumalattoman siisti.

Kuvallisestihan nuo leffat tietenkin kirkkaiten loistaa, mikä on tietysti totta sarjakuvienkin suhteen. Mignolan kuvitus on kuitekin tavallaan *se* juttu niissä, ainakin minulle ollut tähän asti. Ei sillä, että muussakaan vikaa vaikuttaisi olevan. Mutta niin kauan kuin leffa ei ole täyttä katsojien älykkyyden aliarviointia, ei minusta ole mitään vikaa siinä, että tehdään jotakin hienon näköisesti, kun kerran osataan.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #246 : 10.08.2012 klo 21:58:08 »
Ai niin, ja olen viimein alkanut pitää Del Torosta. En pitänyt hänestä Pan's labyrinthin vuoksi. Pitääpä katsoa sekin nyt uudestaan.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset ovat kanssani eri mieltä, mutta nyt on pakko vaatia selitystä. Yksi meikäläisen lempileffoja nääs.

JV

• Jäsen
« Vastaus #247 : 10.08.2012 klo 22:01:52 »
Hellboy II:ssa on minusta hienoa, ettei lähdetty tekemään enää suoraan adaptaatiota sarjakuvasta, vaan del Toro ja Mignola kehittelivät yhdessä tarinan, joka on yhdistelmä molempien miesten tyyliä ja näkemystä. Ei ehkä täydellinen elokuva, mutta silti yksi parhaista supersankari-elokuvista.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #248 : 10.08.2012 klo 22:32:16 »
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset ovat kanssani eri mieltä, mutta nyt on pakko vaatia selitystä. Yksi meikäläisen lempileffoja nääs.

Huokaus. Kai se on sitten pakko yrittää sanoa leffasta jotain...

No, siis minä en vain pitänyt elokuvasta. Tai siis pidin kyllä alussa viitatuista teemoista, ne olivat piristävän kypsiä noin yleensä ottaen mitä elokuvissa oli/on vieläkin nähty viime vuosina. Mutta sitten jotenkin en vain enää jaksanut keskittyä elokuvaan, ja kiinnostavan alun jälkeen koko homma lopahti. Ja itseasiassa minun piti katsoa elokuva 3 kertaa ennen kuin sain sen katsotuksi loppuun, ja tuolloinkin en vaan saanut koko elokuvasta mitään irti kun en pystynyt keskittymään siihen. Oli kai minulla muitakin syitä, joitakin juttuja mitkä elokuvassa ärsytti tuolloin mutta en vain saa niitä nyt päähäni. Ehkä minulle avautuu asian tuon uudelleen katsomisen jälkeen. Mutta muistan myös reaktioni puolen tunnin kohdalla elokuvaa tyyliin "Tätäkö tämä nyt sitten on koko hemmetin elokuva?" mutta en muista mikä oli tuo ärsyttävä asia.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #249 : 11.08.2012 klo 15:48:08 »
Hellboy II:ssa on minusta hienoa, ettei lähdetty tekemään enää suoraan adaptaatiota sarjakuvasta, vaan del Toro ja Mignola kehittelivät yhdessä tarinan, joka on yhdistelmä molempien miesten tyyliä ja näkemystä. Ei ehkä täydellinen elokuva, mutta silti yksi parhaista supersankari-elokuvista.

Nimenomaan. Näin minäkin olen asian nähnyt.

Pan's Labyrinth oli mielestäni kaikin puolin jees, ja taas ennenkaikkea visuaalisuuden ja maskeerauksen/öllimönkiäisten juhlaa. Mutta temaattisesti, juonellisesti ja hahmojen kautta häviää niin Del Toron muille töille (juurikin Hellboy, Devil's Backbone) kuin hyvin samanlaisella tematiikalla varustetulle, samoihin aikoihin ilmestyneelle Terry Gilliamin loisteliaalle Tidelandille. Jos Vincent ei ole tätä nähnyt, kannattaisi ehkä tarkastaa, jos Pan's Labyrinthkin kerran upposi.

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #250 : 11.08.2012 klo 16:54:21 »
Guillermo Del Toron leffoista Faunin labyrintistä ja Paholaisen selkärangasta pidän mutta sekä Hellboy että Blade II jättivät jotenkin kylmäksi. Ainoa yhteneväisyys Faunin ja Tidelandin kanssa on päähenkilön pako satumaahan, tosin ensiksimanitussa on katsojan tulkinnasta kiinni onko fantasia elementti totta. Enempi siinä kyse on auktoriteetti vs. omatunto asettelusta.

Hellboysta en muista paljon muuta paitsi, että päähenkilön ja Selma Blairin kohtaukset toimivat melko hyvin mutta toiminta ja Rasputinin esittäjä olivat vaisuja. Blade II taas tuntui sarjalta paikoin turhan pitkiä toimintakohtauksia, jotka eivät ihan pärjää anime- ja Hong Kong -esikuville. Kommenttiraidalla Del Toro mainitsee animen ja sarjakuvat useaan otteeseen.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2012 klo 16:59:09 kirjoittanut Marsumestari »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #251 : 11.08.2012 klo 18:22:53 »
Blade 2 on minusta paras Blade leffa.

Pan's Labyrinth oli mielestäni kaikin puolin jees, ja taas ennenkaikkea visuaalisuuden ja maskeerauksen/öllimönkiäisten juhlaa. Mutta temaattisesti, juonellisesti ja hahmojen kautta häviää niin Del Toron muille töille (juurikin Hellboy, Devil's Backbone) kuin hyvin samanlaisella tematiikalla varustetulle, samoihin aikoihin ilmestyneelle Terry Gilliamin loisteliaalle Tidelandille. Jos Vincent ei ole tätä nähnyt, kannattaisi ehkä tarkastaa, jos Pan's Labyrinthkin kerran upposi.

Täh? Hellboyn teema oli "ammu örkkejä pyssyllä ja älä ole Saatanan kätyri". Kyllä sanoisin että Panin labyrinthit hakkaa kyllä teemojensa puolesta Hellboyn. Oikeastaan näitä nyt ei muutenkaan voi verrata, koska Panin labyrinthi oli älykäs fantasia elokuva kun taas Hellboyn vain keskivertoa edes vähän parempi toimintaleffa.

Tidelandin uppoamista epäilen. En tunne ketään joka ei olisi ärsyyntynyt elokuvasta, enkä tosiaan usko että se uppoaa niille jotka pitivät Panin labyrinthista. Tideland on paljon sekavampi ja oudompi. Älä käsitä väärin, itse pidin Tidelandistä kaikista ärsyyntymisistä huolimatta (päähenkilön näyttelijä on rasittava). Mutta en suosittelisi sitä niille jotka ovat pitäneet PL:stä, vaan niille jotka ovat pitäneet Terry Gilliamista.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #252 : 12.08.2012 klo 03:49:28 »
Blade 2 on minusta paras Blade leffa.

Minusta ygönen on paras, johtuen mielestäni tosi hienosti toistetusta maailmasta ja järjellisestä ja jopa tunteellisehkosta actionrytinäjuonesta. Kivaa perusmättöä, siis. Kakkonen on paljon siistimpi visuaalisesti ja ohjauksellisesti, mutta juonessa ei kyllä ole mitään järkeä, ja mielestäni ne supervampyyrit olivat aika älyttömiä. Siis, fantasian tasoillahan tuossa liikutaan toki, mutta jotenkin oli mielestäni kyseenalaista, että moinen öllö toimisi. Mutta ihan jees leffoja ovat kyllä molemmat, mielestäni. Katsottavia.

Täh? Hellboyn teema oli "ammu örkkejä pyssyllä ja älä ole Saatanan kätyri". Kyllä sanoisin että Panin labyrinthit hakkaa kyllä teemojensa puolesta Hellboyn. Oikeastaan näitä nyt ei muutenkaan voi verrata, koska Panin labyrinthi oli älykäs fantasia elokuva kun taas Hellboyn vain keskivertoa edes vähän parempi toimintaleffa.

No olihan siinä aika vahva kaunotar & hirviö -meininkikin, tyyliin että ei sillä ole väliä, miltä näytät tai miksi sinut on tänne pistetty, koska jos voit toimia mielestäsi oikein ja osaat olla hyvä ihminen (tai mikä lie), niin hyvä juttu. Ja onhan siinä aika lailla kyse myös itsensä löytämisestä, etenkin sekä Lizin että tämän uuden agenttiklopin kanssa, jonka nimeä en nyt kyllä muista.

Enkä muuten verrannut Tidelandin teemoja Hellboyhin vaan juurikin Pan's Labyrinthiin.

Tidelandin uppoamista epäilen. En tunne ketään joka ei olisi ärsyyntynyt elokuvasta, enkä tosiaan usko että se uppoaa niille jotka pitivät Panin labyrinthista. Tideland on paljon sekavampi ja oudompi. Älä käsitä väärin, itse pidin Tidelandistä kaikista ärsyyntymisistä huolimatta (päähenkilön näyttelijä on rasittava). Mutta en suosittelisi sitä niille jotka ovat pitäneet PL:stä, vaan niille jotka ovat pitäneet Terry Gilliamista.

No nyt tunnet: minut. Mutta joo, voit ehkä olla oikeassa. Minulle ne kaksi on vaan aina olleet jotenkin sisarteoksia, kun niin lähekkäin ilmestyivätkin. Ehkä hätäilin suosituksissani, en sano että tykkäisi välttämättä toisesta, jos tykkää toisesta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #253 : 13.08.2012 klo 01:29:46 »
Minusta ygönen on paras, johtuen mielestäni tosi hienosti toistetusta maailmasta ja järjellisestä ja jopa tunteellisehkosta actionrytinäjuonesta. Kivaa perusmättöä, siis. Kakkonen on paljon siistimpi visuaalisesti ja ohjauksellisesti, mutta juonessa ei kyllä ole mitään järkeä, ja mielestäni ne supervampyyrit olivat aika älyttömiä. Siis, fantasian tasoillahan tuossa liikutaan toki, mutta jotenkin oli mielestäni kyseenalaista, että moinen öllö toimisi. Mutta ihan jees leffoja ovat kyllä molemmat, mielestäni. Katsottavia.

En minä pitänyt kakkosessa niistä supervampyyreistä. Vaan siitä että siinä oli toimintaleffaksi ihan jopa juonikin. Ykkösessä vaan ammuttiin ja lennettiin seinään jne. kun taas kakkosessa oli se Bloodpackin kanssa liittoutuminen mikä oli ihan hupaisa juttu, mutta myös kiinnostava juttu. Visuaalisesti elokuva ei kylläkään ollut mitään uutta. Eikä se kyllä muutenkaan kovin hieno ollut. Ainoa hieno juttu oli kait se uskottavan näköinen ruumiinavauskohtaus.

No olihan siinä aika vahva kaunotar & hirviö -meininkikin, tyyliin että ei sillä ole väliä, miltä näytät tai miksi sinut on tänne pistetty, koska jos voit toimia mielestäsi oikein ja osaat olla hyvä ihminen (tai mikä lie), niin hyvä juttu. Ja onhan siinä aika lailla kyse myös itsensä löytämisestä, etenkin sekä Lizin että tämän uuden agenttiklopin kanssa, jonka nimeä en nyt kyllä muista.

Kaunotar ja hirviö juttu kuitattiin ensinnäkin parilla lauseella, ja mikä vittu siinä on että niiden rumien miestenkin pitää saada niissä leffoissa ne naiset? Entä rumat naiset? Tai pitäisikö sanoa "rumat"? Jos joku tietää 5 leffaa jossa sankari saa ruman naisen, niin kertokaa ihmeessä. Enkä tarkoita ruma ankanpoikanen leffoja...

Enkä muuten verrannut Tidelandin teemoja Hellboyhin vaan juurikin Pan's Labyrinthiin.

En ole nyt varma mutta enkös minä sitten sanonut niin? Tai siis...häh?

No nyt tunnet: minut. Mutta joo, voit ehkä olla oikeassa. Minulle ne kaksi on vaan aina olleet jotenkin sisarteoksia, kun niin lähekkäin ilmestyivätkin. Ehkä hätäilin suosituksissani, en sano että tykkäisi välttämättä toisesta, jos tykkää toisesta.

En minäkään siis toki väitä etteikö voisi tykkää, mutta en laskisi sen varaan. Sitä paitsi minusta Terry Gilliamin leffat kuuluisivat vain Gilliam faneille.  ;)

Ja siis okei, sanotaan mielummin näin että minun on vaikea suositella sitä kaikille jotka tykkäsivät Panista...

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #254 : 13.08.2012 klo 01:40:00 »
No kauniita ihmisiähän nyt leffat on toki tulvillaan muutenkin. Viittasin enemmänkin siihen, että ne on ikään kuin hylkiöitä, Liz ei osaa käyttää voimiaan ja Hellboy äpäröi muuten vaan, sillä on tiukka pinna eikä se osaa olla ihmisiksi, mutta silti se kaipaa ulos tms.

Ahaa, no ehkä luin viestisi huolimattomasti. Luulin sinun ymmärtäneen, että vertasin Hellboyn tematiikkaa Tidelandiin... tai jotain. Ymmärsin varmaankin itse päin seiniä.

Joo, olet tuosta lopusta ehkä oikeassa.