Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 181613 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Kynsintää ja raatelua
« Reply #150 on: 19.06.2004 klo 12:43:17 »
Markku: Oikein hienosti olet kehittynyt tussauksen alueella. Vanhat työsi olivat siltä osin aika tasapaksuja, mutta nyt näyttää paremmalta. Nainen näyttää minusta hyvältä ja (yli)pitkät jalat toimii paremmin kuin miehellä. Olen huomannut, että piirrät aika usein hahmot samaan asentoon. Miten olisi, jos kokeilisit vähän dynaamisempia poseerauksia. Keep it up! Kehityt koko ajan.

Ja mitä tuohon muiden kommentoimiseen tulee niin ei sitä kait tarvitse aina osata mitään ammattitaitoista kritiikkiä antaa ja kaikkia ymmärtää. Tekijät yleensä tulevat hyvälle mielelle jo siitä, että joku viitsii mainita jotain pientä. Vaikka vain, että hyvä kuva. Rehellisyys on kait palautteessa tärkeintä kehittymisen kannalta, joskin pidän myös jonkinlaista hienotunteisuutta hyveenä näissä kommentointi hommissa. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni.

8)

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #151 on: 19.06.2004 klo 21:26:22 »
Justus: Farkuissa oli asialinja, kivat värit ja tyyli sopii. Enokone rulettaa, kerrassaan hauska sarja!

Tertsi: Makkarainen & Hullu lehmä -- Hauskaa, tyylikästä ja elävää sarjistyyiliä!

Tuukka: Muistuttaa Petri Hiltusen tyyliä? Vahva rohkea tyyli sopii dark fantasyyn. Kauniskuolema.jpg:ssä oli.. jotain. jäin katsomaan.

Jarmo: Meibi & Pirra & Ragon: Nämä oli oikeasti inspiroivia, hiukan muistuttaa Frank Millerin Sin Cityä. Taitaa olla pakko kokeilla joskus...

Tero: Rockwood Inn sopii varmasti rope-materiaaliksi!

Luikuri: Kvaakhämis ja tohtori Mustekala on tyylikäs ja vielä originaalilla tyylillä!

J.Vehnä: Loistavaa! Elävän, aidon ja mielenkiintoisen näköisiä hahmoja ja sujuvaa kuvallista kerrontaa. Tästä aion ottaa oppia!

FreakyMike: Upeita tribaaleja!

Eppu: Cobain näyttää villilta, pistävä katse!

Hazart: Hämyreissä on vauhtia! "Harjoituskuvissa" (naisia & miehiä) on kiva illustraatiotyyli. "Atleetin" väritys (varjoversio) on hieno!

Wilpuri: Anna Kournikova miellytti varsin paljon. Asento ja värit on hyvät! Kolmisivuisessa näytteessä on tyylikästä se kuinka etuala ja tausta toimivat niin hyvin yhteen.

Minkxu: Robotit jyrää! Robotrobot.jpg on viileä!

Tuuk42: Tulisiipi ja korppi on pelottavia, horror-kansikuvahahmoja...

Welzu: Luonnoksissa oli miellyttävää kuvallista kerrontaa!

O.K.:  Majakka on kerrassaan vallan mahdottoman hieno! Avatarisi on muuten tyylikäs...

Zabbo: Tunnelmallinen ihmissusi, kokonaisuus toimii!

Kai: Oikein kiva muotokuva! Taitaa olla niin että hyvistä tutoriaaleista on aina pulaa...

MMikael: Hieno kissa, etenkin pidin silmästä. Soldier näyttää hyvältä, ehkä aseistus voisi olla hiukan isompaa...?

Leo: Suoramainonta -- Kiva ilme ukolla, hauska idea!

When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #152 on: 20.06.2004 klo 00:47:10 »

Tämä on (tietenkin) omistettu Hazartille!  ;D

Kiitoksia hyvistä neuvoista kaikille.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #153 on: 20.06.2004 klo 11:01:16 »
Markku, kyllähän sankarihahmojen tulee olla sankarillista kokoluokkaa, mutta sinähän piirrät niille pidemmät jalat kuin Hugo Pratt Cortolle. Eli jos hiukan lyhentäisit. Viivajälki on kyllä siistiä.

Hazartin hämikset ovat mukavan kumimaisia, mutta raajat pysyvät vielä omilla paikoillaan, tulee mieleen vaan nämää McFarlanen hämikset, joissa välillä nähtiin asentoja joihin jooga-maisterikaan ei olisi uskaltautunut. Eli kun kyseessä on kuitenkin tuommoinen irroittelu-työ niin rohkeasti vaan vääntelemään niitä raajoja, ei siihen satu, se on vain piirroshahmo. :)
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #154 on: 20.06.2004 klo 13:59:15 »
Markku: HAHAHAHAH! Siitäs sain! Sulla on muuten kiva tyyli pelkistää kämmen/sormet.

Hege: Ei näillä mun hämiksillä ole kauheasti tekemistä kunnollisten hämisposejen kanssa. Hämiksellä on itseasiassa tosi hienoja asentoja verrattuna muihin supereihin. Täytyy katsoa, jos jaksaisi myöhemmin vääntää lisää. Nyt on tullut kaiken maaliman kuvitushommia sen verran, ettei ehdi harjoittelemaan. Mutta hyvä niin...

8)

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #155 on: 20.06.2004 klo 15:16:49 »
Tuukka: Muistuttaa Petri Hiltusen tyyliä? Vahva rohkea tyyli sopii dark fantasyyn. Kauniskuolema.jpg:ssä oli.. jotain. jäin katsomaan.

Hiltunen oli varhaisteinivuosien piirtäjäidoli #1 ja, Frank Millerin ohella, varmasti suurin vaikuttajani :) Vieläkin luen aika paljon miehen tuotantoa.
Tuo kauniskuolema syntyi aika hassusti... Tarkoitus oli vaan tehdä nopea hutaisu, jonka voisi värittää koneella. Lopputulos olikin yllättävän onnistunut. Eräs suosikkipiirroksistani.

On taas muiden töiden kommentoiminen jäänyt hieman vähemmälle kiireiden vuoksi :-[ Anteeksipyyntöni kaikille jotka jäivät välistä.

Tuuk42: Paljon parempi tuo toinen demonilintu. Kunnon viiva on minun mieleeni. Paljon enemmän potentiaalia väritettäväksi kuvaksi.
Wilpuri: Tietokonevärit istuvat kuin nyrkki silmään :D Alkuperäinen oli hieman "rautalankaa", mutta tämä on jo paljon parempi. Punaiset ruudut ovat hyvä idea. Vielä jos vähän sävytät.
MMikael: Soturin kilpi on, kuten jo mainittiinkin, aivan liian pieni. Tekninen toteutus jää sommittelun varjoon. Käytä luonnosteluun enemmän aikaa.
...Ja se kirves on hieno

PS. Oma seitsemänsivuinen sarjisprojekti on edennyt jo tussausvaiheeseen. Pitää varmaan tännekin piakkoin sivu skannata ;)
« Last Edit: 20.06.2004 klo 15:23:00 by Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Hanna

• Jäsen
« Reply #156 on: 20.06.2004 klo 20:51:15 »
Pari uutta räpellystä minulta, molemmissa tussi & vesivärit.

Paha jalkapallokuume vaivaa...
http://gamma.nic.fi/~ilmonen/futis_tanska.jpg

Viimeisin Tytti & Tatu. Idea on muhinut päässäni jo useamman vuoden, mutta vasta nyt sain toteutettua sen. Kuva on hieman pieni, toivottavasti saatte selvää. Väritykseen olen ensimmäistä kertaa varsin tyytyväinen, vesivärit alkavat viimeinkin totella minua. Muuten, kiitoksia eräälle J:lle inspiraatiosta viimeiseen "ruutuun"  ;)
http://gamma.nic.fi/~ilmonen/tt4_sukupuu.jpg

Kommentoin itse muiden töitä huomenna, nyt olen vähän turhan voipunut elämäni hirveimmän krapulapäivän jälkeen (en enää koskaan juo boolia häissä tai missään muuallakaan...).
Klik klik --> Sarjisblogini

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #157 on: 20.06.2004 klo 21:30:16 »
Hanna: Kiva originaali tyyli, hyvin elävä. Ja niinkuin totesit, vesivärit tottelevat  :) . Paperin tekstuuri tuo vähän samanlaisen fiiliksen kuin Mauri Kunnaksen lastenkirjoissa... (Näin vuosi sitten Kunnaksen originaaleja ja arvostan sitä jälkeä paljon!)

Esa

• Jäsen
« Reply #158 on: 20.06.2004 klo 21:51:36 »
Taas todella hyvä Tytti ja Tatu. Väritys tosiaan on erittäin onnistunutta. Idea on melko klassinen, mutta olet sen hyvin omalla tyylilläsi toteuttanut.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #159 on: 20.06.2004 klo 22:42:46 »
Kiitos Hanna. Loistava pala tuo sarjis. Kehittele lisää. Siitä tulee kova juttu!

8)

MMikael

• Jäsen
« Reply #160 on: 20.06.2004 klo 23:45:08 »
Markku: Trikoo sankarit jyrää. Äijä on mielestänin parempi. Jälkimmäinen kuva on jes meno ja mieninki sopii paremmin sankari hamoille kuin mallin ura. Rohkeasti vain kommentoimaan enintään joku vain suuttuu .... ei vaiskaan.  :D Ei kai täänne kukaa töitään laitaisi jos ei kommentteja kestä ja laaja tyyli valikoima on vain rikkaus. Yleensä parhaat kommentit tulee juuri niiltä joiden tyyli on kaikkein erinlaisin.

Hanna: Sukupuu heitti kunnon hymyt. Elämän haasteet ne vain muuttuu...  ;D

Jep kiitti palutteesta. Kilpi piti vaihtaa sellaiseen roomalais tyyliseen isoon mutta jäi. Työ oli muutenkin lähinnä sellainen instant action eli luonnosta ei ole ... olen ottanut tavaksi että teen työn virheineen enkä jää sitä viilaileen.
« Last Edit: 20.06.2004 klo 23:48:50 by MMikael »

Jouni Ahola

• Jäsen
« Reply #161 on: 23.06.2004 klo 00:47:10 »
...täällä taas. Satuinpa maalailemaan vähän lisää, ja kun tuli näin omaan sarjakuvaprojektiini liittyvä maalaus, pistänpä näytille: (Hanna tämän onkin jo nähnyt.. ;))

Voisinkin samalla pistää omia fiiliksiäni muista...

Tertsi - Tykkään tyylistäsi, sopivan rentoa ja yksinkertaista huumorisarjakuviin. Huumori ei kyllä iskenyt niin hyvin.. :)
Tuukka - Tasainen ja siisti piirrosjälki, viivavarjostus toimii. Itse tykkään enemmän vähän ohuemmista viivoista tosin.. Kuolema on jo hieno, tykkään värityksestä.
Jarmo - Huh, Jarmon mustavalkoiset lassotyöt iskee. (Joskin ensimmäinen toista enemmän.) En tiedä mikä näissä on, mutta yleensäkin hyvintehdyt mustavalkotyöt henkilökohtaisesti miellyttävät enemmän kuin keskinkertaiset värilliset. Hiirestäkin on näköjään vielä jossakin hyötyä.. :) Myös lohari näyttää hienolta, joskin voisi olla vähän terävämpi (vielä).
Tero Mäntylä - Kartta on erittäin onnistunut ja talokin, vaikka vähän huteron oloinen :) toimii. (Itse en osaa piirtää minkäänlaisia rakennuksia, kunnioitan kaikkia jotka osaavat..)
Luikuri - Mukavan rento ja 'sarjakuvamainen' tyyli. Vähän liikaakin joskus. ;) Olen itse enemmänkin anatomian kannalla, mutta tuntuu että nykyään ei osata oikein piirtää tasaisella laadulla. Luikuri näyttää hallitsevan sen, joskin voi olla että johtuu tyylistä.. :D
J. Vehnä - Olen aina tykännyt tyylistäsi, rennonpaa saa hakea. En tiedä olenko saanut vaikutteita omaan tyyliini sinulta, ja jos en, ainakin toivoisin että olisin. :) Varsinkin vesiväritys loistaa sarjakuvissasi.
FreakyMike - Armeijakaverini itse asiassa pyysi minua suunnittelemaan feenix-lintu -tatuoinnin itselleen, tuli sinun tribaalistasi mieleen. En ole oikein tribaaleista koskaan pahemmin välittänyt, mutta nuo sinun kaksi ensimmäistä ovatkin epäsymmetrisyydessään parempia. Joskaan en kyllä haluaisi noista mitään nahkaani. :)
Eppu - Hienoa lyijykynätyöskentelyä! Naama on omistajansa näköinen. Mutta missä sitä valkoista puuväriä on käytetty? :)
Markku Myllymäki - Ehkä hieman liian yksinkertaistettu jälki (realistisemmalle sarjakuvatyylille) minun makuuni. Yksityiskohtaisuutta ja vähän anatomian korjausta (ehkä myös vähän rennompi ote työvälineeseen?) niin supersankarisarjakuvapiirtäjä sinusta tulee. ;)
Hazart - Hämikset ovat hyvin onnistuneita, varsinkin niin nopeasti tehdyiksi.. Supersankarisarjakuvissa tosin asennot ovat yleensä (vieläkin) ylikorostetumpia, varsinkin mitä Hämyriä olen keikkumassa nähnyt. Mutta realistisempaan harjoitteluun kelpaavat. Komiaa kyllä, joo. Jälkimmäisestä tyylistä tykkään enemmän, mukavan persoonallinen tyyli ja onnistunut yksinkertainen väritys. Ukkelit ovat vielä parempia, alimmainenhan on Hercules, hei! :D Tulee ihan Disneyn piirroselokuvat mieleen..
Wilpuri - En tunne Anna Paguinia, joten en osaa sanoa näyttääkö itseltään, mutta en tykkää huulista. Jotenkin ilmapallomaisen näköiset ainakin tuossa väritetyssä versiossa.. :) Silmätkin kaipaisivat ehkä ripsiä? Tykkään enemmän varittämättömästä.. Muuten ihan toimiva, hyvä harjoituspiirros.
Minkxu - 'Robot' on tyylikäs, ja 'robotrobot'issa on hauska idea, mutta muut ovatkin sitten jo pelottavia.. :)
Tuuk42 - Siivet eivät oikein sovi hahmon tyyliin, mutta muuten hieno kuva.
Welzu - Olet yksi lempipiirtäjistäni täällä.. Sinun lyijykynäilysi roxx mutta jotenkin tussatut vesiot eivät enää ole niin hienoja. Tussailuun tarvittaisiin ehkä samanlaista rentoutta kuin luonnosteluun? Mistä saa maailmankuulun Welzun tuotoksia ostettua, perhana?! :)
O.K. - Huh, digimaalauksesi ovat ammattimaista jälkeä. Myytkö vähän kärsivällisyyttäsi minulle, tarvitsisin sitä hyvinkin reilusti.. Sue Sidessa tukka erityisesti plussaa. (Itse en osaa piirtää hiuksia edes mallista..)
Zabbo - Paljon parempi tausta kuin aikaisemmin. Susi on hyvin kehittynyt matkan varrella. Näin se etenee!
Kai Saarto - Erittäin onnistunut kuva ensimmäiseksi Wacom-räpellykseksi. Itselläni on ollut piirtoalusta jo melkein vuoden, mutta en ole saanut edes sitä ensimmäistä aikaan. Mutta tiedän miten vaikeaa se on..
MMikael - Vähän lattea on sotilas kyllä, varsinkin tuo rintapanssari näyttää ihan pahvinpalalta.. Kirvesta pitävä peukalo on vähän oudosti, ainakaan en itse pitäisi kirvestä noin. Ei parhaimpia kuviasi, mutta kotisivullasi on joitakin erittäin hienoja maalauksia.
Leo Lehtinen - Liukuväreistä en todellakaan hirveämmin perusta, mutta idea on hauska. Tästä on hyvä jatkaa.
Hanna - Kuten olen aikaisemminkin sanonut, hieno tyyli. Väritys varsinkin. 'Sukupuu' on yksinkertaisesti aivan mahtava.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Reply #162 on: 23.06.2004 klo 08:58:43 »
Ahola räväyttää jälleen. Todella hieno maalaus. Pidin sitä vanhempaa samantyylistä loistavana, mutta tämä on vieläkin hienompi (kirjoitin aluksi huonompi ;D).
   Jottei nyt menisi pelkäksi ylistykseksi, niin moitittakoon, että etualalle oleva sininen ottaa allekirjoittanutta hieman silmään.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #163 on: 23.06.2004 klo 10:09:27 »
Jouni Ahola: Todella hieno maalaus! Maalipinnan tekstuuri tuo hienosti tunnelmaa kuvaan!
« Last Edit: 23.06.2004 klo 10:10:30 by Markku Myllymaki »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #164 on: 23.06.2004 klo 10:26:20 »
Jouni: Komea maisema. Tussaus ja maalaus on hienoa. Sommitelmassa on jotain häiritsevää. Ehkä hahmon pitäisi olla hieman pienempi. Tai suurempi. Vaikea sanoa.

Todellinen ongelma on kuitenkin kuu. Pilvenpiirtäjissä detaljit häipyvät kauniisti etäisyyden kasvaessa, mutta kuu onkin sitten täynnä teräviä tussiviivoja. Näyttää enemmänkin siltä, että kuu kelluu aivan kattojen yläpuolella.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)