Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Jysäyksestä  (Luettu 166909 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re:Keskustelua Jysäyksestä
« Vastaus #225 : 02.12.2004 klo 10:53:10 »
Näinkö meille täällä aina käy käy käy...
MattiPekalle kiitos hyvästä yrityksestä.

Täytyy sitten lukea Katseen kantamattomissa alkukielellä.

No, ootellaan, mitä tuleman pitää, muttakyllä tämä vetää mielen vakavaksi.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #226 : 02.12.2004 klo 11:13:23 »
tertsi, ei Mattipekan kommentti minun mielestäni niin negatiivinen ollut, että vielä kannattaisi kirvestä kaivoon heittää.

Yhden numeron myyntiluvut eivät sinänsä vielä kerro paljoa, mutta ymmärrän kyllä, että kun kannattavuus ja kustannukset ovat kynnyskysymyksiä pienelle kustantajalle, tälainen taloudellinen järjestely oli tarpeen.

Minun mielenkiintoni kuitenkin Jysäys herätti, uskon että monen muunkin. Jos homma jatkuu mielekkäästi, saattaahan olla että tästä saadaan sellainen taloudellisesti stabiili ja laadukas lehti, jota on toivottu.

Alku aina hankalaa. Mutta minä jaksan uskoa tähän.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #227 : 02.12.2004 klo 11:17:20 »

Hetki... Kai tämän julkaisu kuitenkin jatkuu?

Harmi ettei kuukausittainen lehti toteutunut, mutta onneksi projekti ei kokonaan kaatunut. Arktinen Banaani taustavoimissa kuulostaa hyvältä ajatukselta. Kyllä Jysäys vielä nousee kunnolla siivilleen, näin uskon!

gollum

• Vieras
« Vastaus #228 : 02.12.2004 klo 11:54:52 »
Käy vielä niinkuin Alphalle, ts. huonosti.

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #229 : 02.12.2004 klo 12:36:13 »

Hetki... Kai tämän julkaisu kuitenkin jatkuu?

Teen kaikkeni, että Katseen kantamattomissa saadaan vielä suomeksi. Se todistaisi minulle, että ykkösjysäykselläkin on ollut jotain merkitystä. Mahdollisuuksia on, mutta ei mitään varmaa vielä. Jos maltatte, niin älkää vielä tilatko alkukielistä versiota. On sitten ainakin parikymmentä ostajaa valmiina :)

No, ootellaan, mitä tuleman pitää, muttakyllä tämä vetää mielen vakavaksi.

Äläs nyt. Minä olen käynyt helvetissä ja takaisin tämän projektin kanssa. Se, että sain pääni takaisin pinnalle keskellä marraskuuta jo yksin todistaa, että uskon tähän projektiin.

Se, että tälle löytyi uusi kustantaja, jolla on aiempaa kokemusta paitsi lehden teosta, myös jakelusta ja onnistuneesta markkinoinnista, on pahuksen hieno asia. Lisäksi iso kustantaja on jo huomattavasti helpottanut asiointia Keski-Euroopassa.

Summa summarum: Lehdestä on tulossa paljon parempi. Siitä tulee paksumpi ja monipuolisempi. Minä jatkan päätoimittajana ja olen hyvin innoissani ehdolla olevista uusista sarjoista.

Jos kaikki suunnitelmat toteutuvat, Jysäyksen uudistettu versio tulee vielä muokkaamaan paikallista sarjakuvailmastoa vielä perusteellisemmin kuin vanha konsepti olisi tehnyt.

Alku aina hankalaa. Mutta minä jaksan uskoa tähän.  ;D

Kiitos tuosta. Ja hei, Banaani on vakavissaan tämän projektin kanssa ja sieltä on tullut paljon hyviä ideoita. Kyllä tämä tästä iloksi muuttuu, jahka vaan saadaan se numero ulos. Ja uskokaa pois, kukaan ei ole yhtä malttamaton kuin minä ;)
Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #230 : 02.12.2004 klo 13:06:41 »
Kuulostaa oikeastaan vaan hyvältä kun on saatu lisää voimaa lehden taakse, vaikka harmittaa ettei se jatko tullut odotetussa aikataulussa.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #231 : 02.12.2004 klo 14:16:02 »

Äläs nyt. Minä olen käynyt helvetissä ja takaisin tämän projektin kanssa. Se, että sain pääni takaisin pinnalle keskellä marraskuuta jo yksin todistaa, että uskon tähän projektiin.

Miehen puhetta. Joku joka tekee puhumisen sijaan.  8)
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #232 : 02.12.2004 klo 14:35:55 »
Anteeksi, ei ollut tarkoitus lietsoa tappiomielialaa, vaan purkaa omaa pettymystäni.

Onnea vaan Jysäykselle!!

Leo

• Jäsen
« Vastaus #233 : 02.12.2004 klo 20:10:52 »
Minäkin vähistä rahoistani pistin osan tilaukseen, mutta ei sekään riittänyt  :P Toivottavasti vielä joku päivä Jysäyksen voi tilata kotiinsa, sillä paljon mielummin maksaa laskunsa kerran vuodessa kuin raahaa itsensä esmes 6 kertaa vuodessa kiskalle ja maksaa sen muutaman euron, vaikka käyhän se näinkin.

Minua kiinnostaa myös Antin kysymys.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #234 : 02.12.2004 klo 20:42:23 »
Mäkin olisin tykännyt, että postiluukusta olisi tasaisin väliajoin tipahdellut laatusarjakuvaa. Olisi ollut lyhyt matka sohvalle lukemaan. Nyt pitää raahautua satoja metrejä kelillä kuin kelillä Ärrälle tai sitten kirjakauppaan kilometrien päähän.

Mutta ootellaan kuitenkin  mielenkiinnolla.

Ja muakin kiinnostais  se, että paljonko tuli tilauksia. Mutta lienee liikesalaisuus.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2004 klo 20:42:58 kirjoittanut tertsi »

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #235 : 02.12.2004 klo 21:23:18 »
Ja muakin kiinnostais  se, että paljonko tuli tilauksia. Mutta lienee liikesalaisuus.

Joo, tuota...luulen että se on liikesalaisuus. Joka tapauksessa, jos minä sen kertoisin, täällä alkaisivat ihmiset ammuskella toisiaan tai ainakin heittää tuhkaa päällensä. Sanotaan kauniisti, että näin lyhyessä ajassa oli epärealistista olettaa sarjakuvaväenkään aktivoituvan, saati sitten tavallisen kansan.

Sitä paitsi on tapana sanoa, että 1-2 % prosenttia tavoitellusta kohderyhmästä on hyvä arvo. Siinä mielessä meni täydellisesti :)

Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #236 : 02.12.2004 klo 23:17:23 »
Kappas. Olin vahingossa optimisti. :-[
Noh, eikun tsemppiä ja toivotaan uudelle yritykselle vieläkin parempaa menestystä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #237 : 02.12.2004 klo 23:25:27 »
"He nostavat veden meidän kielellemme ja ottavat sen sitten pois kun sitä tarvittaisiin!"

Halusin vaan sanoa tän!  ;)

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #238 : 03.12.2004 klo 11:23:29 »
Jo toinen kerta peräkkäin kun uudesta kotiin tilattavasta sarjakuvalehdestä ei tulekaan uutta kotiin tilattavaa sarjakuvalehteä. Entäpäs jos tekisin nyt niin, että kolmannella kerralla en enää tilaakaan. Ehkä se sen kirouksen voimasta alkaisi mennä kaupaksi laajoille kansalaispiireille?
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #239 : 03.12.2004 klo 11:59:17 »
Lehti on lehti, mutta albumi - ja tukeva sellainen - on aina albumi. Sarjakuvaa tulee olemaan siinä vähintäinkin sama kuin irtolehdissä olisi ollut. Ken elää, hän näkee. Kustannusrakenteet ovat sellaiset, että yksityisen yrittäjän on aivan turha Suomessa yrittää tapella tilasta lehtipisteissä isompien rinnalla. Kestävän kehityksen takaamiseen ei edes yksi lottovoitto piisaisi, prosessi kun kestää vähintään kaksi vuotta...  
« Viimeksi muokattu: 03.12.2004 klo 12:00:18 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama