Kirjoittaja Aihe: One Piece  (Luettu 3441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
Vs: One Piece
« Vastaus #150 : 28.08.2005 klo 17:38:04 »
jaa-a nyt siihen one pieceen laitetaan capoeiraakin,,, potentaalia siinä ainakin on.
  mutta kuka niihin kysymyksiin vastaa? tuskin se oda ite tai sitten se asuu suomessa,,,  8]
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Franky

• Jäsen
  • Super!!!
« Vastaus #151 : 30.08.2005 klo 15:50:55 »
Ei kuole.

Se pätee tässä hyvin, että: "Mikä ei tapa, vahvistaa"...

Ja eiks se Mihawk sanonu, että ei tappanu Zoroa?. Jätti henkiin jotta se kehittyisi ja kohtaisivat uudestaan...

Juu kieltämättä Zoro on (myöhemmissä osissa) kehittyny aika kovaksi miekkamieheksi...
In this Wild and Woolly Universe, there are 3 things you can count on:

Your Brains, Your Bros, and Your Bike!

Pepsi

• Jäsen
  • Kukahan.
« Vastaus #152 : 05.09.2005 klo 17:22:06 »
Jotenkin itsestäni tuntuu hieman puurolta tuo One Piecen "kysy vaan"-palsta. Oletetaan nyt että Oda olisi siellä ihan tosissaan vastailemassa, niin kuinka sen aika siihen muka riittäisi?? Että tuohan tuntuu jo hieman epäilyttävältä.
Kyllä se varmasti on niin, että kääntäjät(sun muut kustantajat)ottavat kysymykset suoraan käännettävästä pokkarista.
Mutta silti se tuntuu hieman oudolta, kun pokkarissa oikein lukee, mihin kysymykset voi lähettää!!

http://www.arlongpark.com/?page=sbs

Kuten tuolla sivuilla näytetään, onhan se totta, että kysymykset ovat suoraan ulkomaalaisesta pokkarista käännetty.
Eihän siinä mitään, mutta itseänin vain ihmetyttää, miksi on sitten laitettu, että "tähän ja tähän" osoitteeseen saa lähettää kysymyksiä. Saattaahan olla, että joihinkin helppoihin kysymyksiin kustantajat/kääntäjät/ketkä nyt sitten olivatkaan vastaavat, mutta silti epäilykseni on suuri..
Relax, minä tässä.
(kuva omasta takaa.)

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #153 : 06.09.2005 klo 15:08:54 »
niin, tuossahan huijataan. siis eikö olisi järkevämpää julkaista suomalaisia kysymiksiä eikä mitään käännettyjä naurettavia vitsejä.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #154 : 06.09.2005 klo 17:28:31 »
Ei siinä huijauksesta ole kyse, vaan siitä, että kirjepalstan toimitustyö tehdään jossakin muualla (tämä saattaa johtua mm. lisenssisopimuksesta). Jos siis haluaa kirjeensä julkaistavaksi, niin sitten pitää  lähettää se sinne muualle.
Esim. Kuvalehtien Star Wars -lehdessä olisi ollut hieman tämänkaltainen tilanne, kun Lucas vaati, että julkaistavat kirjeet pitää ensin lähettää hänelle (tietenkin jollekin hänen alaiselleen, joka vastaa semmoisista asioista) tarkistettaviksi (eli käännetään lukijakirjeet englanniksi). Siellä ne hyväksytään ja annetaan wiralliset vastaukset ja lähetetään takaisin. Sitten edessä on taas kääntäminen suomeksi. Ymmärrettävästi Kuvalehden toimittaja(t?) eivät sitten siihen ruljanssiin lähteneet eikä Star Warsissa paljoa lukijakirjeitä tainnut näkyä.
Ja hyvä esimerkki asiasta on myös isojen konsernien (esim. juuri Bonnier) lehdet. Esim. Tieteen kuvalehdessä on kysymyksiä vaikka mistä maista, mikä johtuu luultavasti siitä, että (ainakin osa) lukijakirjeet toimitetaan samana kaikkiin kieliversioihin.
Äh, mutta mitä mä tässä hölötän.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #155 : 11.09.2005 klo 23:43:31 »
Tämä ketju uhkaa luisua jo täysin naurettavaksi. Vähentäkää ihmiset noita yksirivisiä viestejä ettei minun tarvitse.

Lyhkäisiä kommentteja kertyy toki itsekunkin kontolle mutta mikäli huomaat että omista viesteistäsi suurin osa on tällaisia heittoja, miettisin hyvin tarkkaan niiden postaamista vastaisuudessa.

Franky

• Jäsen
  • Super!!!
« Vastaus #156 : 12.09.2005 klo 17:46:51 »
Niin, eikös tätä jo kerran lyhennetty? Siis poistettiin sellasia turhia vastailuja?...

Jotta tästä ei tuu yhen rivin juttu, niin höpötetään hieman... Tota... Niin joo:

Mitä mieltä ootte siitä Mihawk jannusta?

Mietin myös sitä, että, kun (joskus...) Zoro kohtaa Mihawkin uusintaottelussa, niin onkohan se enään niin ylivoimainen?

Kieltämättä Zoro on kehittynyt/kehittyy kovasti ja kovaksi sen tappion jälkeen...

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #157 : 14.09.2005 klo 02:43:33 »
Tottakai Zoro Mihawkin lyö muttei lähiaikoina, ja onhan maailma täynnä muita voimakkaita miekkamiehiä miteltäväksi sitä ennen.

Usopp vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja monipuoliselta hahmolta, saa kyllä minulta pisteet. ^3^

Päivän turha huomio: suomalaisen version paperi on paksumpaa kuin japanilaisen. Ja sain vihdoin selville minkä maan kartta jokaisen pokkarin kannessa on.  :)

Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Franky

• Jäsen
  • Super!!!
« Vastaus #158 : 19.09.2005 klo 19:31:28 »
Sanjin potkuista tuli muuten vielä se mieleen, että aika moni sen potkuista on saanu Ranskankielisen nimen. Collier, Cotellete...

Mietin vain sitä, että mitä kääntäjät on keksiny niiden kohdalle? Nähdäänkö joitain uusia Suomenkielelle sopivia tai kuulosia nimiä, vai pysyvätkö samoissa?

Tosin jos Zoron liikkeiden nimiä muutettiin Suomalaisille sopiviksi, niin miksikäs ei Sanjin?

Ei siinä, että se olis huono juttu, hauskaahan se olisi saada hieman vaihtelua niihin mihin on tottunu...

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #159 : 20.09.2005 klo 00:04:06 »
Musta voisi pitää vaihteeksi ranksankieliset nimet ja laittaa jonnekin sivuun se käännös koska monet niistä iskuista ovat ruumiinosia ranskaksi ja jotenkin ei iske jos Sanji huutaa "Reisi!" , "Niska!" ja muuta taistelun aikana. "Ciusseau" ja "Collier" toimivat paljon paremmin ja lisäksi ne toimivat myös Sanjin hahmon luomisessa, tämähän kun hienona kokkina tykkää fransmannitermejä käyttää.
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Barguest

• Uusi jäsen
  • Minä itse
« Vastaus #160 : 21.09.2005 klo 17:46:36 »
Perhana,ei olisi pitänyt kai ostaakaan koko One Piece kakkoskirjaa,koska nyt jäin siihen koukkuun ja kaikki rahat menee mangapokkareihin  ;D
Ah,kuinka tyypillistä. Itse meikä osallistui tuohon One Piecen piirustuskilpailuunkin,mutten tiedä tuloksia. Jaa..ei se mitään. Voi sitä odottaa sitten,kun selviää ^-^
No jaa..periaatteessa kyllä onneksi tätä mangaa otin hyllystä. ^-^ Animeakin tästä olisi kiva nähdä..
I exist to kill everyone other than me....
-Gaara

mira

• Jäsen
  • Gackt
« Vastaus #161 : 21.09.2005 klo 17:56:57 »
Kai se piirustuskilpailu meinasi sitä, että piirretään se hauska kohtaus itse kirjoista?? Minä nimittäin piirsin ja lähetin..
www.freewebs.com/nekomanga
Mun sivut, ei viel lähellekää valmiit

Pelimies

• Jäsen
« Vastaus #162 : 21.09.2005 klo 19:21:49 »
Meinasin osallistua siihen piirustuskilpailuun mut en oo mikään kauheen hyvä piirtää mangaa..  :-\

Olisin tehny sitä monta päivää.

Viikon pääst tulee muuten uusin One piece.. jee  :D

Hegs

• Vieras
« Vastaus #163 : 21.09.2005 klo 20:30:46 »
Mie lähetin sellasen kamalan työn Usoppin galleriaan, siinä on Mihawk ja Zoro, molemmat "lievästi" epäonnistuneita xD.
En viittiny laittaa sitä siihen kisaan, sen verran kamala.

Sä sen sanoit, enää 9 päivää!

Nightmare

• Uusi jäsen
« Vastaus #164 : 22.09.2005 klo 15:06:31 »
Minä osallistuin kilpailuun, mutta en tiedä voitinko vai oliko tuomariston mielestä kuvani kauhea... :-\

(Ensimmäinen viestini!)