Author Topic: Blueberry  (Read 353389 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vekka_of_savo

• Jäsen
Vs: Blueberry
« Reply #870 on: 14.12.2016 klo 19:16:12 »
Kröhöm, 222 sivua vs. 164 sivua on 58 sivua. Kaikki kunnia ja kiitos Apollolle Buddy Longwaysta, veikkaan kuitenkin että tuo 58 sivua ei olisi tuonut kymppiä lisää hintaa, ja eroa korostaa vielä entisestään se että liken kirja on kovakantinen.

Tuossa Blueberryssa taitaa olla kuitenkin yhteispainatuksen edut takana ja Apollolla riskit suuremmat, kun on miniatyyrifirma.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #871 on: 14.12.2016 klo 22:29:11 »
Kyllä sen Blueberrynkin ovh on kolmenkympin tietämillä. Booky ja Adlibris vaan vetävät sitä alaspäin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #872 on: 14.12.2016 klo 22:47:29 »
Edelliset puhujat, vekka_of_savo ja Petteri Oja, lienevät lähinnä totuutta.

Kovakantisuus turhan formaattina  leikkaa pois omalta hankintalistalta, ei auta. Vaikka Blueberry toki mainiota luettavaa onkin.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Reply #873 on: 15.12.2016 klo 14:54:03 »
Onko kukaan nähnyt tuota Blueberryä myynnissä missään päin pääkaupunkiseutua. Itse eilen kyselin Keskustasta tuota yhteisnidettä, mutta ei löytynyt.
Tiedän, että se on tilattavissa netistä, mutta en osta sieltä...haluun itse ostaa sen oikeasta fyysisestä kaupasta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

vekka_of_savo

• Jäsen
« Reply #874 on: 15.12.2016 klo 17:57:35 »
Onko kukaan nähnyt tuota Blueberryä myynnissä missään päin pääkaupunkiseutua. Itse eilen kyselin Keskustasta tuota yhteisnidettä, mutta ei löytynyt.
Tiedän, että se on tilattavissa netistä, mutta en osta sieltä...haluun itse ostaa sen oikeasta fyysisestä kaupasta.

Ei näytä olevan edelleenkään ainakaan missään pääkaupunkiseudun Suomalaisessa kirjakaupassa. Siellä muuten sitten ovh 12 euroa Adlibriksen hintaa kalliimpi (joulukoodiilla).

Omani tuli postissa tänään ja on kieltämättä hieno. Sopii hyvin hyllyyn Buddy Longwayn kaveriksi.

Toivottavasti tämä nyt myy kunnolla, että saadaan tarinan viimeinenkin osa pihalle. Myös sarjaan aloittava Fort Navajo-jatkumokin kelpaa kyllä vielä näin mainiossa paketissa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #875 on: 16.12.2016 klo 23:13:07 »

Tänään vein kirjaa Turun Sarjakuvakauppaan Kalliossa, Porthaninkatu 9.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #876 on: 17.12.2016 klo 00:34:52 »
Tänään vein kirjaa Turun Sarjakuvakauppaan Kalliossa, Porthaninkatu 9.
Tietysti tota ei ole enää siellä ensi viikon alussa...en taida ehtiä huomenna Kallioon...se on jo silloin kiinni.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #877 on: 17.12.2016 klo 09:45:45 »
Tietysti tota ei ole enää siellä ensi viikon alussa...en taida ehtiä huomenna Kallioon...se on jo silloin kiinni.

On sitä siellä reilusti, ja jos meinaa loppua niin toimitan lisää.

Mosabacka

• Jäsen
« Reply #878 on: 17.12.2016 klo 10:50:22 »
Olihan tuo integraali pakko tilata joululahjaksi. Hieno juttu, että näitä tehdään. Sitähän voisi aloittaa muidenkin Blueberryjen ostamisen, jos kalleimmat saa ostettua uusina. Kyseessä on kuitenkin aivan briljantti a-luokan sarjakuva niin juonellisesti kuin piirroksellisesti. Mustikkaa kehiin!
kehittyvä willeristi

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #879 on: 17.12.2016 klo 19:07:58 »
No niin  ehdin minäkin tänään Turun sarjakuvakaupasta Kalliosta hakemaan oman Blueberry (yhteisniteeni).
Hinta oli ihan kohtuullinen netti-kirjakauppoihin verrattuna. Suomalaisessa kirjakaupassa tuo kirja on 31,95 €, eikä muuten edelleenkään ole tullut sinne. Akateeminen kirjakauppa sanoi kanssa ei oota, mutta se pulju on vain varjo entisestä loistostaan. Adlibriksellä halvinta eli 21,70 € ja jossain muuallakin netissä olla sama hinta.
Turun Sarjakuvakaupassa hinta 25 €...ihan hyvä hinta.

Mieluiten ostan tämmöiset paremmat kovakantiset kirjat itse kivijalka-liikkeistä, kun tilaan netistä. Netti-kirjakaupoista ainakin näin joulun aikaan saa aina odotella päiviä lähetystä ja sitten saa syödä kynsiään hermostumispisteeseen asti, että missä kunnossa lähetys saapuu perille. En siis halua ostaa "sikaa säkissä" vaan yritän pitää pysytyssä kirjakauppoja ja sarjakuvakirjakauppoja erityisesti.

Mutta kyllä täytyy sanoa, että itse tämä Blueberry integraali on sitten niin fantastisen super-törkiän hieno. Olen vasta vähän selaillut noita sivuja. Jo kansi ja kansilehden sisäsivutkin ovat tyylikkäät. Paperi hyvää ja en ainakaan vielä ole havainnut rasteria missään.

Ainoa, joka vähän paistoi silmään oli sivulla 128 keskellä oleva sarjakuvaruutu...siinä inkkari jäänyt värittämättä. Itselläni ei löydy tuosta tuota alkuperäistä albumia, joten en tiedä onko siinäkin sama virhe vai onko se tarkoituksella jätetty noin värittämättä.

Kyllä on kiitettävä Like kustantamoa, että ovat tämmöisen luksus-kirjan meille teettäneet. Voi kun näitä tulisi lisää...myös ne osat 1 ja 2. Muuten tässä kirjassa ei lue selkämyksessä tai kannessa numeroa 3, niin kuin ruotsalaisessa versiossa.
Menkää nyt perskutarallaa ostamaan tää sarjakuva, jokaikinen kvaakkilainen, että saadaan jatkoa tälle. Tämä on kulttuuriteko...meikä tekee tilaa kirjahyllyssä tälle ja monelle muulle tulevalle Blueberry integraalille...toivossa on hyvä elää.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #880 on: 17.12.2016 klo 21:49:11 »
Lyhyt silmäily tähän uutukaiseen kertoi sen, että käännös on sama kuin 1. painoksessa, mutta fontti on muutettu koneelliseksi. Painojälki on nyt hivenen tummempaa. Mutta kaiken kaikkiaan mahtavan jykevän upea julkaisu.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Reply #881 on: 19.12.2016 klo 16:34:42 »
Kävinpä äsken minäkin hakemassa Turun Sarjakuvakaupasta tuon integraalin. Osittain tein sen kyllä kannatusmielessä. Eipä minulla tosin ole ennestään Rautahepoa suomeksi, muilla kielillä kyllä. Komea julkaisu on, alussa oleva artikkeli on erinomaisen näkemysrikasta tekstiä. Sitä on kiinnostavaa lukea. Onko kirjoittaja Hugo Cassavetti siis sama mies, joka on tehnyt työtä rock-toimittajana?

Darth Mikan mainitsema inkkari on jätetty värittämättä myös Siouxien jäljillä -albumin ranskankielisessä painoksessa, eli se ei ole virhe.

Erityiskiitos vielä oikein ystävällisestä, iloisesta ja pirteästä palvelusta. Tuolla oli mukava käydä ostoksilla.

Mosabacka

• Jäsen
« Reply #882 on: 22.12.2016 klo 10:00:51 »
Blueberryn integraali on hieno. Se on kovakantinen, se on yllättävän kevyt ja sen sisältö on rautaa. Mahtava joululahja.

Hyvää joulunodotusta kvaakkilaisille!
kehittyvä willeristi

kaitsu016

• Jäsen
« Reply #883 on: 22.12.2016 klo 14:02:08 »
Komppaan Blueberry integraalin kehujia. Vaikka hyllyssä oli entuudestaan jo kaikki Blueberry-albumit, tuo piti saada täydentämään kokoelmaa. Hieno kirja. Toivottavasti noita tulee lisää.

junkers

• Jäsen
« Reply #884 on: 22.12.2016 klo 15:02:06 »
Tulipa tuo integraali hankittua, vaikka on nuo alkuperäiset suomenkieliset alpparit.
Ainoa mikä pisti silmään minun mielestäni on alkuperäisten parempi paperin laatu eli vähän kiiltävämpi. Tässä intregraalissa vähän karkeahko matta pinta sivuilla. Muuten oiva albumi alkuteksteineen. Pakkohan toi oli hankkia. ^-^