No niin ehdin minäkin tänään Turun sarjakuvakaupasta Kalliosta hakemaan oman Blueberry (yhteisniteeni).
Hinta oli ihan kohtuullinen netti-kirjakauppoihin verrattuna. Suomalaisessa kirjakaupassa tuo kirja on 31,95 €, eikä muuten edelleenkään ole tullut sinne. Akateeminen kirjakauppa sanoi kanssa ei oota, mutta se pulju on vain varjo entisestä loistostaan. Adlibriksellä halvinta eli 21,70 € ja jossain muuallakin netissä olla sama hinta.
Turun Sarjakuvakaupassa hinta 25 €...ihan hyvä hinta.
Mieluiten ostan tämmöiset paremmat kovakantiset kirjat itse kivijalka-liikkeistä, kun tilaan netistä. Netti-kirjakaupoista ainakin näin joulun aikaan saa aina odotella päiviä lähetystä ja sitten saa syödä kynsiään hermostumispisteeseen asti, että missä kunnossa lähetys saapuu perille. En siis halua ostaa "sikaa säkissä" vaan yritän pitää pysytyssä kirjakauppoja ja sarjakuvakirjakauppoja erityisesti.
Mutta kyllä täytyy sanoa, että itse tämä Blueberry integraali on sitten niin fantastisen super-törkiän hieno. Olen vasta vähän selaillut noita sivuja. Jo kansi ja kansilehden sisäsivutkin ovat tyylikkäät. Paperi hyvää ja en ainakaan vielä ole havainnut rasteria missään.
Ainoa, joka vähän paistoi silmään oli sivulla 128 keskellä oleva sarjakuvaruutu...siinä inkkari jäänyt värittämättä. Itselläni ei löydy tuosta tuota alkuperäistä albumia, joten en tiedä onko siinäkin sama virhe vai onko se tarkoituksella jätetty noin värittämättä.
Kyllä on kiitettävä Like kustantamoa, että ovat tämmöisen luksus-kirjan meille teettäneet. Voi kun näitä tulisi lisää...myös ne osat 1 ja 2. Muuten tässä kirjassa ei lue selkämyksessä tai kannessa numeroa 3, niin kuin ruotsalaisessa versiossa.
Menkää nyt perskutarallaa ostamaan tää sarjakuva, jokaikinen kvaakkilainen, että saadaan jatkoa tälle. Tämä on kulttuuriteko...meikä tekee tilaa kirjahyllyssä tälle ja monelle muulle tulevalle Blueberry integraalille...toivossa on hyvä elää.