En ole lukenut Yön Ritaria pitkiin aikoihin, mutta onko sekin järjettömästi rytmitetty rymistely jonka juoni on täynnä kuolontähden mentäviä aukkoja?
vastaat itse:
Mikäli asia on jäänyt epäselväksi niin minulla ei ole pienintäkään aikomusta mennä katsomaan tätä leffaan. En pidä MOS:stä pätkääkään, hahmot eivät ole minulle missään muotoa rakkaita tai edes tärkeitä, enkä itse asiassa tunne edes sarjiksia joihin tämä pohjautuu niin hyvin että saisin "I can't believe I saw that on screen" kicksejä. Näin ollen leffan pitäisi olla aidosti hyvä että jaksaisin puuduttaa takapuoltani yli kaksi tuntia teatterinpenkissä eikä tämä selvästikään ole hyvä leffa - ei ainakaan niin hyvä.
Ja minä pidempään:
Hyvä ihminen, jos et tiedä asiasta mitään: älä sano asiasta mitään ennen kuin otat
itse selvää.
Internetkään ei ole sokean luoton paikka.
Ei, NykyDC ja sen yön ritari ei ole onttoa rymistelyä jonka juonessa on massiivisia aukkoja. Tai tietty on jollekulle, se on varmaa.
Aina löytyy joku.
Mutta se ryppyotsainen vakavuus ja väkivaltaisuus, tietty pateettisuus on iso osa lafkan isompia tykkejä kuten Batmania ja Teräsmiestä.
Batman pieksee vastustajansa vereslihalle, Teräsmies ei säästä itseään pelastaessaan viattomia, Flash sen sijaan saattaa heittää herjaa (riippuu
mikä Flash) ja ihan ehdottaa roistolle että josko nyt vaan puhuttaisiin tämä läpi.
Snyderia sopivampaa ohjaajaa näiden hahmojen elokuvalle on siten vaikea keksiä, olisi ollut tietty Tony Scott joka osasi patetian kunhan käsis oli kuosissa mutta meni mokoma päättämään elonkaarensa. Esim Spy Game on nykyDCn henkinen batmantarina. Tavallaan Man on Firekin.
Ja kuten sanottua, niistä saa olla pitämättä.
Mutta:
Jos et lue sarjakuvia joihin pohjaa miksi katsoisit elokuvan joka pohjaa niihin?
Minä en arvostele Matin ja Tepon musiikkia koska en kuuntele kyseistä lajityyppiä, se suomi-iskelmä johon olen itsestäni riippumattomista syistä törmännyt ei ole tehnyt positiivista vaikutusta.
Se etten ole kuullut hyvää Mamban biisiä ei tarkoita etteikö sellaista voisi olla, olen vain kuullut ne mielestäni huonot.
Toistat silti yhä rikinäistä puhelinta toisin kuin esimerkiksi ketjussa aiemmin Toni Jerrman tai Vesa Kataisto.
Joiden kanta on perusteltu koska katsoivat elokuvan.
Minun ei tarvitse uskoa rotten tomatoesia jonka mukaan Avatar ja Prometheus ovat yli 70% tuoreita, eivät ole vaan pikemmin vammaista paskaa.
Niiden juonissa on enemmän aukkoja kuin galaksillamme kokoa. Tienasin oikeuden sanoa näin katsomalla molemmat.
Joku saa kiistää lausumani, kunhan perustaa siihen että on myös nähnyt ne elokuvat eikä vain jonkun sivuston lausumaa.
En hyökkää kimppuusi valitettavasti olen törmännyt kriitikkoihin jotka osaavat arvostella elokuvia ja keikkoja olematta edes läsnä. Ja muutamaan kirja-arvostelijaan joilla on samanhenkinen meno.
Mielipide- ja makueroja on ja saa olla. Pitääkin olla. Se kehittää. Katsomatta paskaa on laiskuutta ja muiden mielipiteeseen sokea luottaminen tuhoisaa.
Wikipedialle tai muille sivustoille oman ajattelun ulkoistaminen ei ole hyvä tai kestävä ratkaisu.
Niiltä osin kun Batman v Supermanissa seurataan sarjakuvaa(/sarjakuvia) homma toimii, mutta tuo aiempi poistettu kohtaus on omiaan osoittamaan ettei ongelmat olekaan ohjaajan tai käsikirjoittajan vaan enemmän osastoa studio/leikkaaja Vrt Kingdom of Heaven jonka elokuvaversio oli umpikömpelö kalkkuna ja pidempi directors cut järkeenkäypä elokuva.
Täysin ongelmaton tämä ei ole, mutta selkeästi paremmin plussalla kuin saamansa kritiikki antaa ymmärtää.