Kirjoittaja Aihe: Batman v Superman: Dawn of Justice  (Luettu 31904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teronaattori

• Jäsen
Vs: Batman v Superman: Dawn of Justice
« Vastaus #60 : 29.03.2016 klo 09:48:54 »
Joopa joo. Ei Hesari enää uutisoi, paljonko joku elokuva tekee toisella viikonlopulla. Ei ketään kiinnosta. Ensi viikolla on jo uudet elokuvat.

Kansa muistaa, että poski soi, Batman vs. Superman jyräsi ja lisää tulee.

Jos Hesari on ainoa paikka josta osaat selvittää leffojen lipputuloja, niin olisi ehkä korkea aika kokeilla muitakin nettisivuja kuin vain tätä kvaakkia  :laugh:

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #61 : 29.03.2016 klo 10:00:49 »
Jos Hesari on ainoa paikka josta osaat selvittää leffojen lipputuloja, niin olisi ehkä korkea aika kokeilla muitakin nettisivuja kuin vain tätä kvaakkia  :laugh:

Teronaattori, pyrimme Kvaakissa välttämään olkiukko-argumentaatiovirhettä ja sen johdannaisia.

Ja eiköhän Jiksi osaa nettiä käyttää...

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #62 : 29.03.2016 klo 12:07:36 »
Sarjakuvaelokuvan tulee olla sarjakuvan johon pohjaa kaltainen.

En ole lukenut Yön Ritaria pitkiin aikoihin, mutta onko sekin järjettömästi rytmitetty rymistely jonka juoni on täynnä kuolontähden mentäviä aukkoja?
t.Q

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #63 : 29.03.2016 klo 13:12:40 »
En ole lukenut Yön Ritaria pitkiin aikoihin, mutta onko sekin järjettömästi rytmitetty rymistely jonka juoni on täynnä kuolontähden mentäviä aukkoja?

vastaat itse:

Mikäli asia on jäänyt epäselväksi niin minulla ei ole pienintäkään aikomusta mennä katsomaan tätä leffaan. En pidä MOS:stä pätkääkään, hahmot eivät ole minulle missään muotoa rakkaita tai edes tärkeitä, enkä itse asiassa tunne edes sarjiksia joihin tämä pohjautuu niin hyvin että saisin "I can't believe I saw that on screen" kicksejä. Näin ollen leffan pitäisi olla aidosti hyvä että jaksaisin puuduttaa takapuoltani yli kaksi tuntia teatterinpenkissä eikä tämä selvästikään ole hyvä leffa - ei ainakaan niin hyvä.

Ja minä pidempään:
Hyvä ihminen, jos et tiedä asiasta mitään: älä sano asiasta mitään ennen kuin otat itse selvää.
Internetkään ei ole sokean luoton paikka.

Ei, NykyDC ja sen yön ritari ei ole onttoa rymistelyä jonka juonessa on massiivisia aukkoja. Tai tietty on jollekulle, se on varmaa.
Aina löytyy joku.
 Mutta se ryppyotsainen vakavuus ja väkivaltaisuus, tietty pateettisuus on iso osa lafkan isompia tykkejä kuten Batmania ja Teräsmiestä.
Batman pieksee vastustajansa vereslihalle, Teräsmies ei säästä itseään pelastaessaan viattomia, Flash  sen sijaan saattaa heittää herjaa (riippuu mikä Flash) ja ihan ehdottaa roistolle että josko nyt vaan puhuttaisiin tämä läpi.

Snyderia sopivampaa ohjaajaa näiden hahmojen  elokuvalle on siten vaikea keksiä, olisi ollut tietty Tony Scott joka osasi patetian kunhan käsis oli kuosissa mutta meni mokoma päättämään elonkaarensa. Esim Spy Game on nykyDCn henkinen batmantarina. Tavallaan Man on Firekin.

Ja kuten sanottua, niistä saa olla pitämättä.
Mutta:
Jos et lue sarjakuvia joihin pohjaa miksi katsoisit elokuvan joka pohjaa niihin?
Minä en arvostele Matin ja Tepon musiikkia koska en kuuntele kyseistä lajityyppiä, se suomi-iskelmä johon olen itsestäni riippumattomista syistä törmännyt ei ole tehnyt positiivista vaikutusta.
Se etten ole kuullut hyvää Mamban biisiä ei tarkoita etteikö sellaista voisi olla, olen vain kuullut ne mielestäni  huonot.

Toistat silti yhä rikinäistä puhelinta toisin kuin esimerkiksi ketjussa aiemmin Toni Jerrman tai Vesa Kataisto.
Joiden kanta on perusteltu koska katsoivat elokuvan.
Minun ei tarvitse uskoa rotten tomatoesia jonka mukaan Avatar ja Prometheus ovat yli 70% tuoreita, eivät ole vaan pikemmin vammaista paskaa.
Niiden juonissa on enemmän aukkoja kuin galaksillamme kokoa. Tienasin oikeuden sanoa näin katsomalla molemmat.
Joku saa kiistää lausumani, kunhan perustaa siihen että on myös nähnyt ne elokuvat eikä vain jonkun sivuston lausumaa.
En hyökkää kimppuusi valitettavasti olen törmännyt kriitikkoihin jotka osaavat arvostella elokuvia ja keikkoja olematta edes läsnä. Ja muutamaan kirja-arvostelijaan joilla on samanhenkinen meno.

Mielipide- ja makueroja on ja saa olla. Pitääkin olla. Se kehittää.  Katsomatta paskaa on laiskuutta ja muiden mielipiteeseen sokea luottaminen tuhoisaa.
Wikipedialle tai muille sivustoille oman ajattelun ulkoistaminen ei ole hyvä tai kestävä ratkaisu.

Niiltä osin kun Batman v Supermanissa seurataan sarjakuvaa(/sarjakuvia) homma toimii, mutta tuo aiempi poistettu kohtaus on omiaan osoittamaan ettei ongelmat olekaan ohjaajan tai käsikirjoittajan vaan enemmän osastoa studio/leikkaaja Vrt Kingdom of Heaven jonka elokuvaversio oli umpikömpelö kalkkuna ja pidempi directors cut järkeenkäypä elokuva.

Täysin ongelmaton tämä ei ole, mutta selkeästi paremmin plussalla kuin saamansa kritiikki antaa ymmärtää.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #64 : 29.03.2016 klo 14:15:07 »
Hyvä ihminen, jos et tiedä asiasta mitään: älä sano asiasta mitään ennen kuin otat itse selvää.

Hölmöläis-vitsiä mukaillen; jos se näyttää paskalta, haisee paskalta, ja kolmesataa ihmistä jotka ovat biologian asiantuntijoita sanovat että se on paskaa, niin onko siihen oikeasti pakko astua todetakseen itse että se on paskaa?

Mutta se ryppyotsainen vakavuus ja väkivaltaisuus, tietty pateettisuus on iso osa lafkan isompia tykkejä kuten Batmania ja Teräsmiestä.
Batman pieksee vastustajansa vereslihalle, Teräsmies ei säästä itseään pelastaessaan viattomia, Flash  sen sijaan saattaa heittää herjaa (riippuu mikä Flash) ja ihan ehdottaa roistolle että josko nyt vaan puhuttaisiin tämä läpi.

Snyderia sopivampaa ohjaajaa näiden hahmojen  elokuvalle on siten vaikea keksiä, olisi ollut tietty Tony Scott joka osasi patetian kunhan käsis oli kuosissa mutta meni mokoma päättämään elonkaarensa. Esim Spy Game on nykyDCn henkinen batmantarina. Tavallaan Man on Firekin.

Ryppyostaisuus ei ole (valtaosalle kriitikoista) se ongelma. Snyderin visuaalinen toteutus ei ole ongelma. Ongelma on kässäri joka pysyy hädin tuskin kasassa kun audiovisuaalinen tykitys harhauttaa aivoja käsittelemään muuta.

Jos et lue sarjakuvia joihin pohjaa miksi katsoisit elokuvan joka pohjaa niihin?

Enpä ollut lukenut yhtään Ant-Man sooloseikkailua ennen sitä leffaa. Eipä haitannut. Thor-tuntemukseni oli lähellä nollaa ennen leffoja, eikä haitannut. Itse asiassa ainoa Marvel Studios tuotos jonka materiaalin tuntin kunnolla etukäteen oli GOTG. Toisaalta taas RyhmiXet olivat minulle kakarana henki ja elämä, ja olen kerta toisensa jälkeen enemmän tai vähemmän pettynyt FoX-Men leffoihin. Bätmäniä en ollut lukenut lainkaan ennen Burtonin leffoja ja pidin niistä (ja pidän yhä) todella paljon. Niin että se siitä taustamateriaalin tuntemuksesta.

En hyökkää kimppuusi valitettavasti olen törmännyt kriitikkoihin jotka osaavat arvostella elokuvia ja keikkoja olematta edes läsnä. Ja muutamaan kirja-arvostelijaan joilla on samanhenkinen meno.

Minä en ole kriitikko, en ole koskaan väittänytkään olevani. Olen kuluttaja jolle parisataa kriitikkoa on kertonut että tähän ei kannata haaskata aikaa eikä rahaa. Seuraan aktiivisesti lukuisia kriitikoita joista monet ovat myös sarjakuvafaneja, minun ikäisiä ja vanhempiakin. Sellaisia joilla on samat näkemykset kuin minulla (MOS oli sietämätöntä scheissea) ja myös sellaisia joilla on päinvastainen näkemys (Colliderin Steve 'Frosty' Weintraub pitää MOS:ia mestariteoksena). Sekä sellaisiakin joilla ei ole mitään lähdemateriaalin tuntemusta. Ja tätä leffaa on muuten käsitelty huomattavasti paljon laajemmin ja syvällisemmin kuin leffoja keskimäärin. Kaksi-kolmekin kertaa leffa nähneet ruotivat paneelina leffan hyviä ja huonoja puolia, ongelmia ja juoni-aukkoja. Näistä joka aivan ainoa on yhtä mieltä siitä että tämä leffa ei ole hyvä elokuva. Jokainen. En siis missään nimessä pohjusta mielipidettäni RT:n lukuihin mihinkään statistiikkaan. Jos tämä ei ole sinusta riittävä peruste jättää leffa katsomatta niin sille en mahda mitään, mutta se ei myöskään tee tästä leffasta sen parempaa tai huonompaa.

Tuosta "Ultimate Cut" versiosta voidaan keskustella sitten kun sellainen tulee. Jos siinä paikataan leffan rytmitys ja edes suurin osa juonen ongelmista niin sitten katson sen. Mutta teatteriversiota minua ei saa taivuteltua katsomaan millään.
t.Q

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #65 : 29.03.2016 klo 15:35:24 »
Mutta teatteriversiota minua ei saa taivuteltua katsomaan millään.

Olet siis katsonut elokuvan piraattiversion?

Itse en ole vielä katsonut elokuvaa, mutta uskoisin, että siitä löytyy muutama huippuhetki ja pari jännää nyökkäystä sarjakuvien puolelle. Tämä jo sitten riittänee, kun lopun aikaa oletan viihtyväni aivan mainiosti.

En ole samaa mieltä valtavirran kanssa monesta muustakaan asiasta, joten omiin odotuksiini jokin tomaattistatistiikka ei niin vaikuta. Harmi vain, että syrjäseuduilla saa jännittää pitemmän aikaa. Kyllä nimittäin jännittää ihan valtavasti!

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #66 : 29.03.2016 klo 18:26:55 »
Olet siis katsonut elokuvan piraattiversion?

En.
t.Q

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #67 : 29.03.2016 klo 19:12:46 »
q-mies näemmä kommentoi kovin innokkaasti useassa viestissä leffaa, jota hän ei ole katsonut eikä aiokaan katsoa. Ei siinä mitään, jokaisella on näkemyksensä.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #68 : 29.03.2016 klo 20:04:59 »
Linkitetään välillä ihan asiaa, Kalle Kinnusen kynästä: "Anteeksi pitkä listaus epämääräisiä ja varmaan aika hassuja hahmoja."

EDIT: Kannattaa muistaa, ettei se maailma tavallisen elokuvissakävijän silmin näy samoin kuin sarjakuvaharrastajan näkökulmasta. Se mitä kirjoitetaan Hesarissa on merkitsevämpää kuin mitä jollain nimettömällä elokuvaharrastajien sivulla. Kuka sitä paitsi edes tietää, etteivät Teräsmies ja Rautamies voi kohdata toisiaan samassa elokuvassa?
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016 klo 20:18:43 kirjoittanut Jiksi »

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #69 : 29.03.2016 klo 20:47:56 »
q-mies näemmä kommentoi kovin innokkaasti useassa viestissä leffaa, jota hän ei ole katsonut eikä aiokaan katsoa. Ei siinä mitään, jokaisella on näkemyksensä.

Ei ne kässärin virheet korjaudu sillä että minä sinne teatteriin vääntäydyn.

Kuka sitä paitsi edes tietää, etteivät Teräsmies ja Rautamies voi kohdata toisiaan samassa elokuvassa?

Amalgam-leffoja odotellessa  :laugh:
t.Q

Maisteri Outo

• Jäsen
  • (Ei tekstiä)
« Vastaus #70 : 29.03.2016 klo 21:29:18 »
Ei ne kässärin virheet korjaudu sillä että minä sinne teatteriin vääntäydyn.

Ei korjaudukaan, ja tottakai sinulla on oikeus jättää elokuva katsomatta. Moni voisi kuitenkin ottaa mielipiteesi elokuvasta vakavammin, jos olisit itse sen nähnyt. Nyt se vaan tuntuu vähän toisen käden tiedolta,

Muuten olen sitä mieltä, että harvemmin on RT:n ja Metacriticin arvosanat olleet näin paljon pielessä (IMHO). En elokuvaa lähtisi erityisen hyväksi haukkumaan, mutta olihan se helkkarin VIIHDYTTÄVÄ.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #71 : 29.03.2016 klo 22:40:11 »
Ei korjaudukaan, ja tottakai sinulla on oikeus jättää elokuva katsomatta. Moni voisi kuitenkin ottaa mielipiteesi elokuvasta vakavammin, jos olisit itse sen nähnyt. Nyt se vaan tuntuu vähän toisen käden tiedolta,

Muuten olen sitä mieltä, että harvemmin on RT:n ja Metacriticin arvosanat olleet näin paljon pielessä (IMHO). En elokuvaa lähtisi erityisen hyväksi haukkumaan, mutta olihan se helkkarin VIIHDYTTÄVÄ.

Tuskin minua, tai oikeastaan ketään Kvaakkilaista sen suuremmin, otetaan järin vakavasti vaikka olisi katsonut leffan sata kertaa?

MC:stä en tiedä mutta se Rottentomatoes "iso numero" ei mittaa leffa-arvostelujen keskiarvoa, vaan siitä onko leffa-arvostelujen sävy positiivinen vai negatiivinen. Sen ison numeron (tällä hetkellä 26%) alla on arvostelujen keskiarvo, tässä tapauksessa 5/10. Tahtoo sanoa että jokaista 3/10 arvosanaa vastaan joku on antanut seiskan, ja niin päin pois. Vai onko sekin sinusta kovin paljon pielessä?
t.Q

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #72 : 29.03.2016 klo 22:47:59 »
Tuskin minua, tai oikeastaan ketään Kvaakkilaista sen suuremmin, otetaan järin vakavasti vaikka olisi katsonut leffan sata kertaa?

Ei varmasti mutta juuri nyt, koska et ole sitä nähnyt edes kertaa, sinua ei tarvitse ottaa ollenkaan vakavissaan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #73 : 29.03.2016 klo 23:36:44 »
Ei varmasti mutta juuri nyt, koska et ole sitä nähnyt edes kertaa, sinua ei tarvitse ottaa ollenkaan vakavissaan.

Tsk! Keskustellaan nyt taas tästä elokuvasta eikä toisistamme, jos mitenkään vaan käy.

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Vastaus #74 : 30.03.2016 klo 00:28:35 »
Sellainen elokuvallinen ominaisuus tässä oli hakusessa kuin jännitteiden taju. Joku saattaa ymmärtää sen aukkoisuutena, tai huonona näyttelemisenä. Vastuu on kuitenkin Snyderin ja siitä joko pitää tai ei, totisessa tarkoituksenmukaisuudessaan se tosiaan näyttäytyi minulle koomisena kuitenkaan vieraannuttamatta tarinasta täysin.

Tästä seurasi etteivät kiistattoman traagiset sisällöt koskettaneet, mutta tarvitseeko niiden aina fiktiossa niin suuresti koskettaakaan?

Voi että tätä selventämistä, olisikohan sitä pitänyt heti alkuun kirjoittaa pidempi viesti? Vai jättää kokonaan kommentoimatta kuten aluksi piti?

En silti ihan ykkösleffana pitäisi kuten näköjään maailma.  ::)