Kun tätä on nyt tullut mietittyä vähän enemmän ja pääsi katsomisadrenaliineista eroon, niin olihan tässä elokuvassa omat omituisuutensa. Kuten totesin, alkupuolen rytmitys oli välissä ihan hukassa, jotkut kohtaukset alkoivat yhtäkkiä ei mistään ja olivat kuin sillit salaatissa. Tuntuu vähän, että välistä oli leikattu jotain pois, niin että leffa saadaan kahden ja puolen tunnin mittaiseksi. Ehkä se kolmen tunnin Ultimate cut on jouhevampi? Ihan alku ja loppu B:n ja S:n tappelusta lähtien olivat sitten paljon jäsentyneempiä, tosin olihan niissä enemmän toimintaa minkä Snyder on ennenkin osannut.
Batmanin tappomeininki silitti myös vähän vastakarvaan, vaikka osa siitä oli ymmärrettävää vanhojen leffojen valossa (niissäkin Lepis tappoi populaa ainakin välillisesti). Luthorin motivaatioita olisi kans voinut avata vähän enemmän. Joo, hän halusi raivata superolennot pois, jotta olisi itse se kaikkein superein, mutta se ei käynyt hyvin elokuvasta hyvin ilmi. Itse Luthorin hahmo ei sinänsä minua haitannut, toipahan hieman pirteää energiaa kaikkien ylivakavien hahmojen keskelle.
Muuten itse sisällöstä minulla ei ole sen enempää valittamista kuin aikaisemminkaan. Ikonisia kohtauksia riitti ja viittaukset tulevaan oli tehty hyvällä maulla.
Arvosanaksi loppujen lopuksi 3/5 (fanilisän kanssa 4/5). Kiinnittäkääpä poijjaat seuraavalla kerralla huomiota siihen leikkaukseen, niin sitten voisi saada oikeasti hyvän elokuvan aikaiseksi.