Kirjoittaja Aihe: Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?  (Luettu 36104 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

judea

• Vieras
Vs: Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?
« Vastaus #90 : 06.12.2011 klo 18:49:09 »
Toivoisin vastauksia, luultavasti huomenna aletaan tätäkin projektia väsäämään. Jos saan ohjeet. Koitin etsiä Suomen ja Englannin kielisiltä sivuilta mutta ei tärppää.

(Tämä viesti toimi myös tämän aiheen nostamisena) :D

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #91 : 06.12.2011 klo 19:10:37 »
minulla ei ole valmiita ohjeita mutta kaikkea tullut tehtyä, yritettyä ainakin.

oletan että kyseessä on kiinteä kehikko ei säädettävä malli.
suosittelisin vähintään 20mm paksua levyä jonka eteen ruuvein, nauloin tai hyvän puuliiman avulla kiinnitetään alas etulista paperin ja muiden tarvikkeiden liukumista estämään.

takatuki riippuu halutusta kulmasta kuitenkin lähtisin vähintään 50mm korkeasta levystä, omaan käyttöön olettaisin ~100mm korkean tuen olevan paras. Takatuki voi olla tasamittainen sivu/alatuet voi laittaa tasaisellelle alustalle vierelle ja piirtää levyn tason alapinnan mukaan viivan mitä pitkin sahata pinnan vinous sopivaksi.

Säädettävä malli vaatii hieman enemmän vaivaa.

judea

• Vieras
« Vastaus #92 : 06.12.2011 klo 19:15:43 »
minulla ei ole valmiita ohjeita mutta kaikkea tullut tehtyä, yritettyä ainakin.

oletan että kyseessä on kiinteä kehikko ei säädettävä malli.
suosittelisin vähintään 20mm paksua levyä jonka eteen ruuvein, nauloin tai hyvän puuliiman avulla kiinnitetään alas etulista paperin ja muiden tarvikkeiden liukumista estämään.

takatuki riippuu halutusta kulmasta kuitenkin lähtisin vähintään 50mm korkeasta levystä, omaan käyttöön olettaisin ~100mm korkean tuen olevan paras. Takatuki voi olla tasamittainen sivu/alatuet voi laittaa tasaisellelle alustalle vierelle ja piirtää levyn tason alapinnan mukaan viivan mitä pitkin sahata pinnan vinous sopivaksi.

Säädettävä malli vaatii hieman enemmän vaivaa.

Oletit kaiken aivan oikein. Olen tähän menessä vaan piirtänyt joko levy sylissä tai tasaisella pöydällä, mutta ajattelin kokeilla kaltevaa työ pöytää. Raha-tilanne ei ole paras joten ja tykkään väsätä kaikkea, niin miksikäs ei voisi rakentaa itse.

Laittakaa lisää ohjeita, voi kokeilla tehdä eri tavoilla.

EDIT: Tämän tyylinen olisi hakusessa.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011 klo 19:20:51 kirjoittanut judea »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #93 : 06.12.2011 klo 19:22:03 »
määritä ensin mikä kallistuskulma on sinulle se sopivin ja älä unohda mitoittaa miten koko hoito mahtuu allaolevalle pöydälle.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #94 : 17.12.2011 klo 21:55:24 »
Oletit kaiken aivan oikein. Olen tähän menessä vaan piirtänyt joko levy sylissä tai tasaisella pöydällä, mutta ajattelin kokeilla kaltevaa työ pöytää. Raha-tilanne ei ole paras joten ja tykkään väsätä kaikkea, niin miksikäs ei voisi rakentaa itse.

Voinkin tässä kertoo miten ite tein ton...

Eli ekana sahasin kaikki nuo jalat (mun pöydän jalkojahan ei siis voi säätää).
Sitten laitoin ne yhteen puristimilla, ja höyläsin ja hioin ne prikulleen saman kokosiksi.
Sitten sahasin levystä sen pöytälevyn. (Tuossa vaiheessa kannattaa ennen pöytälevyn sahaamista kattoa, että jaa tilaa lokerikolle yms.
Sitten hioin levyn, siis siitä pinnasta ja reunoista.
Sen jälkee mallasin vielä sitä niihin jalkoihin.
Sitten vaan liimaat ne jalat siihen pöytään, kannattaa käyttää siinä tukia, mullakin on jalkojen vierillä semmoset puupalikat.
Kannattaa antaa kuivua sen kauan ja rauhassa, että varmasti tulee kestävä.

Sitten, se lokero jos semmosta joku ajatteli tehdä.

Sahaa vanerista suikale.
Laita se suorakulman avulla suoraan sen pöytälevyn sivun alle, niin että noin 5 cm jää sinne pöytälevyn alle ja loput jää sitten yli sinne reunaan.
Jos oot oikeekätinen niinkun mä, niin laita se levy pöydän vasemmalle puolelle ja jos vasenkätinen, niin oikeelle puolelle.
Nyt sitten piirrät sen pöytälevyn avulla viivan siihen suikaleeseen, eli viivan toiselle puolelle jää noin 5 cm, ja toiselle sitten enemmän.
Nyt sitten leikkailet vanerista niitä palasia ja muotoilet siihen sen lokerikon niin, että mikään pala ei mene sinne viivan toiselle puolelle.
Liimaa se sit kiinni siihen pöydän sivuun tiukasti.

Varotan vielä et se viivan siinä suikaleessa PITÄÄ olla suora, koska muuten homma menee päin....

Aika sekavat ohjeet taitaa olla, mutta koita saada selvää ;)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #95 : 20.12.2011 klo 14:04:59 »
Virtuaalinen työpöytäni on Carl Barksin työpöytä. Höhöm.

Timo

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #96 : 20.12.2011 klo 14:45:05 »

Tuossa Kupla-Akatemian kuvan mukaisesen ratkaisun taustalla oli idea laittaa tuollainen kalteva häkkyrä tai korkeammasta päästään tuettu levy normaalin pöydän päälle. Säästää huomattavasti vaivaa tekemisessä. Sitäpaitsi itse pöytätasolle, kaltevan pinnan allakin löytyy kyllä käyttöä kaiken maailman paperien ja kynien säilyttämisessä, niin että viritys on sitäkin kautta perusteltu. Kaltevan tason koko on ehkä suurin ongelma, jonka ratkaisuun vaikuttaa moni omaan työskentelyyn liittyvä seikka (esim. paperin koko).
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #97 : 20.12.2011 klo 17:36:59 »
Tuossa Kupla-Akatemian kuvan mukaisesen ratkaisun taustalla oli idea laittaa tuollainen kalteva häkkyrä tai korkeammasta päästään tuettu levy normaalin pöydän päälle. Säästää huomattavasti vaivaa tekemisessä. Sitäpaitsi itse pöytätasolle, kaltevan pinnan allakin löytyy kyllä käyttöä kaiken maailman paperien ja kynien säilyttämisessä, niin että viritys on sitäkin kautta perusteltu. Kaltevan tason koko on ehkä suurin ongelma, jonka ratkaisuun vaikuttaa moni omaan työskentelyyn liittyvä seikka (esim. paperin koko).

Juup, niinku huomasitte nii mulla on kans se siin pöydän päällä nii on sit "aseillekki" tilaa

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #98 : 20.12.2011 klo 17:38:06 »
Virtuaalinen työpöytäni on Carl Barksin työpöytä. Höhöm.

Timo

Vau! Hieno taustakuva :D Mistä sä imuroit ton?

tertsi

• Vieras
« Vastaus #99 : 20.12.2011 klo 18:13:55 »
Timolla hieno Barks-työpöytä!

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #100 : 20.12.2011 klo 22:31:47 »
Google kuvahakuun: Carl Barks desk

Okei :)

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #101 : 05.01.2012 klo 20:06:04 »
Voi surkku, melkein mitkään kuvat ei näy enää. Kyllä nyt purettaa...

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #102 : 08.01.2012 klo 14:33:16 »
Ihanaa. Nyt kun ois hyvä suunnitelma miten sisustaa se työtila, nii tuli uus ongelma.
Äiti. Ei se anna tehä niinkun mulla oli suunnitelmissa, sellanen Don Rosan työhuoneen tapanen, eli pöytä ikkunan eteen ( siis selkä huoneeseen päin) javasemmalle siijen pöydän viereen mun isosiskon vanha pöytä. Se olis niin unelma muttakun ei. Mun piirtopöydässä ei oo laatikoita, joten niitä kaivattais. Sitäpaitsi sekin on valkonen. Ja siinä on laatikoita. Että mä ootan omaa kämppää...

judea

• Vieras
« Vastaus #103 : 08.01.2012 klo 19:09:51 »
...että mä ootan omaa kämppää...

Olitko sä 12 vuotias? :D (ootat omaa kämppää)

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #104 : 08.01.2012 klo 20:11:41 »
Olitko sä 12 vuotias? :D (ootat omaa kämppää)

Kohta 13 ;D No onha siihe aikaa, ihan sama  ::)