Kirjoittaja Aihe: Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?  (Luettu 36010 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Re:Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?
« Vastaus #45 : 11.12.2004 klo 00:00:57 »
Vähänks mulla on coolein työpöytä.
Fyysillinenhän jo tuolla aiemmin näkyikin.

On minulla joskus X käyttiskin päällä, mutta siellä ihan peruspohja sielläkin.
Ei ole jaksanut.

Aiemmin jaksoin, ja väkelsin satamäärin hienoja taustakuviakin.
Mutta 10 vuotta ja siihen kyllästyy....  :P

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #46 : 11.12.2004 klo 00:29:04 »
Meikäpojan monitorista kurkistaa oma mukula (kuola valuu) ja muistuttaa, että välillä täytyy vähän leikkiä.

8)

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #47 : 13.12.2004 klo 19:36:22 »

Onpa sulla Kalmisto komee taustakuva. Hehe. Mulla oli tuo töissä käytössä pari vuotta.

Mjuu, kyllähän sitä nörtillä pitää LotR-desktoppi olla.

Aiemmin jaksoin, ja väkelsin satamäärin hienoja taustakuviakin.
Mutta 10 vuotta ja siihen kyllästyy....

Jos tuo on totta niin minä lupaan...

Zabbo

• Jäsen
« Vastaus #48 : 13.12.2004 klo 20:59:32 »
Minä myös esittelen virtuaalisen (yö)työpöytäni.  

- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #49 : 14.12.2004 klo 11:08:54 »
Zabolla on työpöydän design viimeisen päälle tyylikäs!  :)
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #50 : 03.01.2005 klo 18:00:39 »
Itsekin sain työhuoneeni viimeinkin jonkinlaisiin kuosiin, joten nyt kuvia siitä.

Teknistä tointa varten on tämmöinen nurkkaus:

Ja sitten perinteistä varten tämmöinen:

Mutta ei sovi unohtaa myöskään sarjakuvantekijän lemmikkiä, terapeuttia, muusaa ja välillä kiusanhenkeäkin, kissiä:

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #51 : 06.01.2005 klo 03:54:44 »
No kyllä kelpaa Kouvalaisen poijjan piirrellä... :o Meikällä kun ei ole edes erillistä (pöytä)tilaa perinteisen taiteen harrastamiselle.

Voi kun olisi varaa niin hankkisin työkoneeksi Macin kun ei tällä hiton Wintoosan romulla pysty tekemään mitään. Itku ja paraus.

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #52 : 06.01.2005 klo 15:09:24 »
Voi kun olisi varaa niin hankkisin työkoneeksi Macin kun ei tällä hiton Wintoosan romulla pysty tekemään mitään. Itku ja paraus.
Ole mies, osta macci.

Miulla on tällä hetkellä koneena 12" iBook (vanha) ja sen perässä pikkuwacomi. Sen minkä tehoissa ja näyttökoossa tässä setissä menettää, saa ainakin liikuteltavuudessa takaisin. Näiden kanssa voi töilleen ruveta vaikka puistopenkillä! (no ei ihan mutta melkein) Eikä minulla oikein kunnon työpistettä olekaan.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #53 : 07.01.2005 klo 15:27:15 »
Tämmönen. Tykkään että kaikki on nopeasti saatavilla, siksi olen tunkenut näkyville paljon shortcutteja. Taustakuvaa tulee vaihdeltua kerran pari kuussa, vaihtelu virkistää.

Klik klik --> Sarjisblogini

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #54 : 11.01.2005 klo 21:38:28 »

Macin hankkiminen on justiinsa helpottunut melkolailla.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #55 : 12.01.2005 klo 08:30:24 »

Macin hankkiminen on justiinsa helpottunut melkolailla.

Noinkohan tuommosella sitten kuvankäsittely tai muu työ on yhtään sen helpompaa, kuin PC-raudalla.

Melkein veikkaan että ohjelmat pyörivät takkuisemmin noilla spekseillä kuin samanhintaisella PC-kokoonpanolla, johon on masennettu resursseja hukkaava Micro$ucksin käyttöjärjestelmä.

[provo]Muutenkaan en oikein ymmärrä kitinää noista välineistä, kun ei se Mac oikeastaan ole yhtään sen kummempi alusta graafiseen työskentelyyn kuin PC/Windows tai PC/Linux. Tuskin työn tuottavuus tai tekeminen pelkällä konekannan vaihdolla paranee. PC:llä kuitenkin voi tehdä ihan samat jutut kuin Macilla - ehkä vähän enemmän jumien, mutta on se rauta monta kertaa halvempaakin.[/provo]
« Viimeksi muokattu: 12.01.2005 klo 08:32:15 kirjoittanut Juha Kouvalainen »

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #56 : 12.01.2005 klo 11:28:12 »
[angsti]Windows XP toimi vastaostetussa tietokoneessani noin kaksi viikkoa jonka jälkeen kaikki meni sekaisin. Formatoin aseman ja asensin Windowsin uudestaan. Sen jälkeen taistelinkin kolme päivää ja kolme yötä että sain koneen Windowsin toimimaan normaalisti. Jouduin asentamaan "käyttöjärjestelmän" kolme kertaa uudestaan ja ajurit samaten sekä muutaman kerran asennuksen korjauksen, sillä SP2:n asennus tuhosi Windowsin elintärkeitä tiedostoja.

Kun sen jälkeen lähdin "lomailemaan" ja morjestamaan vanhempiani, pääsin vaihteeksi taas asennuspuuhiin. Vasta-asennettu Windowsi ei toiminut sielläkään yhtään sen paremmin, joten viiden asennusyrityksen ja kahden päivän päästä olinkin taas hyvin rentoutunut lomalainen. (Olin nimittäin visiitillänikin asentanut Windowsin uudelleen.)

En edes viitsi ruveta selittämään niitä miljoonia syitä joiden takia jouduin kaikissa tapauksissa asentamaan käyttiksen uudelleen, mutta uskokaa pois, ne eivät ole mitään loogista.

Iloisimmat muistoni liittyvätkin juuri Windowsiin ja sen asentamiseen, johon olen käyttänyt luultavasti n. 35% elämästäni. Muistan jo kaikki asennuskoodit ulkoa.

En voi sanoin kuvata miten uskomattoman masentavan ahdistavan ärsyttävän kettumaista Windowsin asennusruudun näkeminenkään on, mutta se on varmaa että minulla on kolme vaihtoehtoa: Mac, Linux tai kirves. Ja nyt viimeaikoina olen kallistumassa tuon viimeisen vaihtoehdon puoleen. Jos en olisi tällä hetkellä mainostoimistossa työharjoittelussa, lopettaisin tietokoneenkäytön kokonaan.[/angsti]

Pointti on siis se, että ei sillä väliä mikä käyttöjärjestelmä tai kokoonpano on tai toimiiko se paremmin, kunhan se EI OLE Windows.

Taidan vaan asentaa tähän Linuxin...

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #57 : 12.01.2005 klo 13:04:58 »
[provo]Muutenkaan en oikein ymmärrä kitinää noista välineistä, kun ei se Mac oikeastaan ole yhtään sen kummempi alusta graafiseen työskentelyyn kuin PC/Windows tai PC/Linux. Tuskin työn tuottavuus tai tekeminen pelkällä konekannan vaihdolla paranee. PC:llä kuitenkin voi tehdä ihan samat jutut kuin Macilla - ehkä vähän enemmän jumien, mutta on se rauta monta kertaa halvempaakin.[/provo]

Niin, nyky(ammattilais)ohjelmat tottelevat samalla tavalla periaatteessa millä alustalla vaan. Omasta puolesta voin sanoa, että olen käyttänyt maccia about 14 vuotta, eikä ikinä ole koneen takia tarvinnut töitään keskeyttää; koskaan ei ole ollut sellaista vikaa, jota en itse olisi osannut selvittää.

Mac on nimenomaan luovan ihmisen työkalu, joka toimii silloin kun pitääkin. Siksi mac on graafisen teollisuuden ja ääni- ja musiikkituotannon perusrauta. Purkaja-kokooja-nörteille tai tehopelaajille kone ei riitä. Macistien ei tarvitse tuntea koneensa sisuksia voidakseen käyttää sitä tehokkaasti.

Mac ei ole tietokone. Mac on filosofia.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2005 klo 13:07:13 kirjoittanut O.K. »

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #58 : 12.01.2005 klo 13:06:17 »
Huomasinpa juuri että oma työpöytäkuvani on poistettu, ja koska se ei muutenkaan ole enää ajan tasalla, pistänpä samalla kuvan uudesta kämpästäni... Uskokaa tai älkää, nyt minulla on vielä ahtaammat oltavat. :)

Huomatkaa uskomattoman ergonominen työtuolini, joka oli alunperin keittiötuolina, mutta koska kyllästyin siihen baarijakkaraan mikä minulla aikaisemmin oli, vaihdoin tuohon.. Tarkoitus on ensi viikolla käydä ostamassa oikea tuoli. Sellainen ihana käsinojallinen jollaista minulla ei koskaan ole ollut, mutta jollaista olen aina halunnut. 8)

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re: Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?
« Vastaus #59 : 02.04.2006 klo 20:26:22 »
Tältä näyttää näyttää työpöytäni. Pahoittelen kuvan huonoa laatua. Ei ilmeisesti saisi kuvata näin hämärässä. Etualalla näkyy vähän valopöytää.

Edit: Lisäsin tarkemmat kuvat.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2006 klo 08:20:55 kirjoittanut Tero Mäntylä »