Kirjoittaja Aihe: Batman  (Luettu 186608 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shimo

• Jäsen
Vs: Batman
« Vastaus #240 : 15.12.2012 klo 20:14:47 »
Sitä parempaa Lepistä halloween-muodossa. Enteileehän tämä Long Halloweenia suomeksi, enteileehän?

http://routakoto.com/2012/12/15/batman-riivattu-ritari/
- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto

haplo

• Jäsen
« Vastaus #241 : 06.02.2013 klo 20:23:07 »
Oon Shimon kanssa päinvastaista mieltä kahdesta viime vuonna julkaistusta Batman-kovakantisesta. Sain tänään loppuun Parhaat tarinat ja siihen pääsin Riivattua ritaria paremmin sisään. Kummallista oikeastaan, sillä olihan Parhaat epätasaisempi. Joukossa oli esimerkiksi aiemminkin Suomessa julkaistu tarina jossa Jokerin kiinnijääminen toteutetaan kaikkea muuta kuin hahmon arvolle sopivasti.

Parhaiten taisi jäädä mieleen Lepakkomiehen hourailut armeijan kokeen jäljiltä sekä viimeinen tarina 24/7. Muutoinkin Batmanin ja Bruce Waynen ihmismäisyyden korostaminen oli hyvä teema kokoelmalle. Kun hahmolla ei ole supervoimia, ihmisyyskin on hyvä tuoda esiin silloin tällöin.

Riivattu ritari oli jokseenkin ontto tapaus. Vaikka Parhaat tarinat oli epätasaisempi, siellä tosiaan oli perustellun oloisia tarinoita mukana ja sopivat hyvin joukkoon. Mulla on kyllä se etu puolella että olen lukenut Batmania niin vähän, etten osannut valittujen tarinoiden tilalle mitään kaivata.

Mutta joo, täällä Kvaakissa on muutamaankin otteeseen törmännyt Long Halloweeniin. Kiinnostaisi minunkin tietää millainen se on, joten toivon minäkin että se joskus suomeksi tulisi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #242 : 06.02.2013 klo 20:36:16 »
Itse kiittelin hourailutarinan mukanaoloa, kun satuin tuon kokoelman lukemisen jälkeen tarttumaan Grant Morrisonin Batman-jatkumoon (se joka alkaa Batman and Sonista), ja siinä oli yhtenä lähtökohtana nimeenomaan kyseinen vanha juttu.

Mutta kyllähän tuon(kin) kokooman nimeksi paremmin olisi sopinut Batman - Epätasaiset tarinat. Pohjanoteeraus oli se tuore juttu, jossa Yön synkkä ritari nyyhki lelujunan äärellä jolloin Alfred komensi nukkumaan. Karmeeta luettavaa.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #243 : 07.02.2013 klo 08:56:10 »
Mutta kyllähän tuon(kin) kokooman nimeksi paremmin olisi sopinut Batman - Epätasaiset tarinat. Pohjanoteeraus oli se tuore juttu, jossa Yön synkkä ritari nyyhki lelujunan äärellä jolloin Alfred komensi nukkumaan. Karmeeta luettavaa.

Jep, jos koki Jokeri vääryyttä kokoelmassa, voi samaa sanoa tosiaan Lepakkomiehestä. Tarinan lopetus oli hirveä. Muutoin se ei niin kauhea ollut, vaikka vähän minä ehdinkin arvella että vielä tämä lässähtää.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #244 : 09.04.2013 klo 09:40:42 »
Pöllöjen hovi on nyt luettu. Suosittelen!
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #245 : 09.04.2013 klo 11:29:12 »
Huokaus. Ihan mukavaa kun nykyisin tulee sarjakuvia mutta nyt tulee jo LIIKAA pienituloiselle pikkuihmiselle: Batmania, Somalian miestä, Sillagea jne. jne. Ihan solkenaan, huokaus, kovakantista kamaa 15-30 euron hintaan. Onneksi on kirjastot.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #246 : 09.04.2013 klo 11:32:34 »
Huokaus. Ihan mukavaa kun nykyisin tulee sarjakuvia mutta nyt tulee jo LIIKAA pienituloiselle pikkuihmiselle: Batmania, Somalian miestä, Sillagea jne. jne. Ihan solkenaan, huokaus, kovakantista kamaa 15-30 euron hintaan. Onneksi on kirjastot.
Kyllä tarjonta nykyään tosiaan ylittää maksukyvyn, mutta eipä ollut herkkua reilut kymmenen vuotta sittenkään, kun vuodessa tuli ehkä pari-kolme ostettavaa sarjista.

A propos
Monta kertaa on muuten tehnyt mieli ottaa valokuva Akateemisen kirjakaupan sarjakuvahyllystä, kun se on niin komea!

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #247 : 09.04.2013 klo 21:30:18 »
Joo, kyllä minäkin otan mieluummin liikaa kuin liian vähän. Paljon mieluummin olen köyhä ja valinnanvaikeuksinen kuin rikas ja tylsistynyt.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #248 : 10.04.2013 klo 13:30:34 »
Joo, kyllä minäkin otan mieluummin liikaa kuin liian vähän. Paljon mieluummin olen köyhä ja valinnanvaikeuksinen kuin rikas ja tylsistynyt.

Noh, voisihan se olla mukavinta olla rikas ja valinnanvaikeuksinen :)

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #249 : 10.04.2013 klo 19:14:08 »
Joo, siihen toki pyritään. Lottomiljoonia ja sarjakuvien uutta kultaista kautta odotellessa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #250 : 11.04.2013 klo 11:46:56 »
hetkonen, ei että asia vaikuttaisi minun kiinani riisin hintaan mutta siis bongasin arvostelusta:
Lainaus
Tarina jäi jännittävään kohtaan, mutta onneksi jatko-osa, Pöllöjen kaupunki, on tulossa jo tämän vuoden aikana. Odotukset sen suhteen ovat nyt erittäin korkealla.

siis Court of Owls on Pöllöjen hovi siinä mitään mutta millä logiikalla Night of the Owls on på finska Pöllöjen kaupunki?
Eli minä elän Turun yössä?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #251 : 11.04.2013 klo 12:11:51 »
hetkonen, ei että asia vaikuttaisi minun kiinani riisin hintaan mutta siis bongasin arvostelusta:
siis Court of Owls on Pöllöjen hovi siinä mitään mutta millä logiikalla Night of the Owls on på finska Pöllöjen kaupunki?
Eli minä elän Turun yössä?

Eikös Court of Owlsin jatko-osa ole nimenomaan City of Owls, ja Night of Owls kokoaa muihin lehtiin hajaantuneita pöllöjuttuja?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #252 : 11.04.2013 klo 13:49:42 »
Hmmm...tämän(kin) saisi huomattavasti huokeampaan hintaan engl.kielisenä yhdestä sarjisliikkeestä juuri hokasin...tiedän, olen tosi kamala ihminen ja pitäisi tukea suomalaista kustannustoimintaa mutta kun oma talous on kuitenkin etusijalla.

Keravan kirjaston sarjishylly on yhtä sekava kuin Suomalaisen kurjakaupan eli sieltä en osannut uutuus-sarjakuva-alppareita etsiä. I'm very irritated today muutenkin...sen ehkä huomaakin  :laugh:

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #253 : 11.04.2013 klo 13:56:02 »
Kyllä. City of Owls on päätarina Night of the Owls nimisessä crossoverissa. Tarinan koko nimi siis kuuluu "Batman: Night of owls: City of owls. Night of Owls taas koostuu crossoverin tie-ineistä. Molemmat päättyvät lopulta samaan pisteeseen, eli City of Owls kokoelmassakin olevaan Batman Annualiin, joka kertoo erään vanhan konnan syntyhistorian uudelleen.

Tämä siis mikäli Wikipedia ei ole sekoittanut jotain.
Snyder:ilta on käsitykseni mukaan tulossa 2 muuta osaa Batman trilogiaansa.
DEATH OF THE FAMILY ei tietääkseni liity tähän trilogiaan, vaan se on erillinen juttu. Kai. En tiedä, kun en ole lukenut. Mutta aion kyllä nyt lukea.
Ei ole siis käsillä tietoa, että mikä on trilogian osien yhteinen tekijä.
Mutta Pöllöjen Hovi organisaation tarina, siis Pöllöjen Hovi ja Pöllöjen Kaupunki, muodostavat ensimmäisen osan.

Niin joo, ja sarjakuvissahan käsite trilogia on vähän monimutkaisempi. Se voi tarkoittaa kolmea kokoelmaa, kuutta kokoelmaa, kuutta lehteä, kolmea lehteä jne.
Eli se voi kulkea tarinakokonaisuuksien mukaan, tai periaatteessa ihan minkä tahansa logiikan mukaan.

Olettaisin, että Snyder puhuu tässä yhteydessä 6 kokoelmasta. En voi toki sanoa varmasti, mutta uskaltaisin löydä aiheesta sievoisen summan vetoa, koska aika harvoin tietääkseni trilogiat ovat kovin epäsymmetrisiä sarjakuvissa. Minun käsitykseni mukaan ei koskaan. Mutta nyt en kerkeä tarkistamaan asiaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Shimo

• Jäsen
« Vastaus #254 : 25.04.2013 klo 10:13:30 »
Luettu aikoja sitten, mutta nyt kynäkin heilui. Tai näppis rapisi.

http://routakoto.com/2013/04/25/batman-pollojen-hovi/
- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto