Kirjoittaja Aihe: Batman  (Luettu 209711 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Batman
« Vastaus #570 : tänään kello 13:03:12 »
Tästä on puhuttu Kvaakissa ennenkin. Ja sarjakuvalehden kuolema -ketjussa varsinkin. Kehitys on kulkenut siihen, että kokonaiset tarinat on näissäkin ns. albumimittaisia. Sille että noin 30 -sivuisia lehtiä ei kannata tehdä lienee hyviä syitä. Kuin on myös sille miksi albumeiksi kootut 4 tai useamman jenkkilehden sisältävät albumit ovat sen hintaisia kuin ovat ja niiden julkaisemisen riskit sitä mitä ovat.

Joo ollaan väännetty peistä sen verran että suoraankin mennessä osuu kulman taa.
Tälläkin hetkellä Egmont kustannuksen ( joka on sekä Marvelin että DCn pääasiallinen julkaisija tällä hetkellä Suomessa) linja ei kulje vain yhtä latua.
Elämme hetkistä " olen aallonharjan edellä"  aikaa mutta ei julkaisuissa.
Osa on suht tuoretta kuten Hämähäkkimies ja aiheeseen liittyen se ensi vuoden Batman julkaisu Frank Millerin Yön Ritari -linjasta.
Mutta monet tuoreet julkaisut ovat 30-40 vuoden päästä, osa ensi kertaa kokonaisina.
Salattuja sotia, Byrneä 1980-luvulta, Milleriä 1970-1980 luvuilta.
Minä olen harrastaja, suht vakavissaan harrastava mutta tuttujen sarjakuvaa myyvien ihmisten mukaan näissä käy kauppa.
Ei ehkä ihan tällä tasolla:
Ostaisin melkein mitä vain Marvel tai DC sarjista jos saisi helposti kävelemällä lähikauppaan tai kipakkiin. Käyn tosi harvoin erikoisliikkeissä oli ne mitä hyvänsä.
Koska ovat erikoisliikkeitä, sarjakuvakauppoja, antikvariaatteja ja kirjakauppoja.

Totta kai pituus ja lähestyttävyys ovat asioita sarjakuvan kohdalla. Minäkin olen jättänyt osan kesken noista syistä mutta ihan joka lajityypistä ja kulttuurialueelta ei vain supersankareista.
On mangoja ja BD sarjoja ja graafisia romaaneja joista olen lukenut joko jakson sieltä toisen täältä ja todennut etten yrityksestä huolimatta pääse sisään. Ja niitä paksuja suitsutettuja albumeita joita mainitaan alamme merkkiteoksiksi oikeiden ihmisten oikeista asioista joista on pakko todeta että 130 sivua luettu eikä kenenkään kohtalo kiinnosta, elämä on liian lyhyt jotta lukisi loppuun ne 200 viimeistä sivua.
Jonkun mielestä ovat parasta ikinä, hyvä heille.

Sarjakuva elää aaltoliikkeessä. Nyt on ollut pitkään rasvatyyntä mutta itse uskoisin että tilausta Batmanin omalle lehdelle olisi. Hahmo on yleisesti tunnettu ja yhä suosittu. Naftisti vajaan yhdeksänkymmenen vuoden tuotannosta ei ole nähty Suomessa kuin murto-osa. Ja nyt huomioin vain Batman ja Detective Comics lehtien liki pari tuhatta numeroa.