Otanpa härkää kiinni palleista ja yritän saada vähän aktiivisuutta tähän melkein kuolleeseen sarjakuvantekijät-osastoon.. (Oikeasti, miten te sarjakuvantekijät jaksatte jauhaa AINOASTAAN jostain ¤&(((#!! piirtopöydistä!?)
Osittain tämän ketjun ansiosta olen nykyään erittäin kiinnostunut toisesta maailmansodasta, erityisesti sarjakuvantekomielessä. En tällä hetkellä oikein muuta piirräkään, mikä ei kyllä ole pelkästään hyvä asia.
Tämä sarjakuvasivu on parasta mitä tähän asti on syntynyt, olen kyllä piirtänyt myös kymmenittäin luonnoksia ja aseiden kuvia jotka olen kopioinut ostamastani "World War II" kirjasta.
Curtvile: Kuvasi on hyvä esimerkki eri tyyleistä periaatteessa, mutta mielestäni ukot B ja C ovat liian samaa tyyliä. Minä mieltäisin molemmat huumorisarjakuvaksi. B:n kohdalla voisi olla vaikka minun piirtämäni ukko, joka ei ole realistinen mutta yrittää sitä olla riittävässä määrin kuitenkin ollen samalla omaa tyyliäni. C:n ukko on kyllä loistavan ilmeikäs, tuollaisella tyylillä saisi varmasti aikaan hauskaa ja erilaista sotasarjakuvaa. E taas näyttää aika tuhrulta, tuollaiseen piirrostyyliin en ole koskaan törmännytkään.. onneksi.

D:n tyyli eli anthropomorfinen (olikohan tuo nyt oikein) on mielenkiintoinen kyllä, ja täällä Kvaakissa olen joitakin maistiaisia nähnytkin tuon soveltamisesta sotasarjakuvaan. Varmasti nämä kaksi yhdistämällä, hyvin tehtynä, saataisiin jotain todella hienoa aikaan.
AapoK: Hyvä pointti. Minulla on muuten juuri U-255 lainassa.

Tuollaisiakin sotasarjakuvia tarvitaan, joissa se sota ei ole pääasia, vaan kerrotaan tavallaan aiheen reunalta jotain joka on enemmän kuin sotasarjakuvaa. Tai jotain.

Tarkoitan sitä että vaikka tarina sijoittuu sotaan se voi olla vaikka mitä. Korkeajännitys ei ole todellakaan ainoa tapa, vaikka Korkkarit mainioita ovatkin.
"Tärkeintä on saada kerrottua tarinansa ilman turhia pullisteluja tai vähättelyjä." Tämä on totta, tarina on tärkeä. Mutta tärkeää on myös miten tarinansa kertoo. Tarina joka tietyllä tyylillä päätyy Korkkariin voi toisella tyylillä ollakin ihan jotain muuta, mutta toisaalta vaikkapa U-255:n tarinasta ei millään tyylillä saa väännettyä Korkkaritarinaa, ja Korkkarityyli ei sopisi siihen yhtään. Jos nyt AapoK:n tyyliä saa käyttää esimerkkinä, niin sen voisi varmaankin sanoa sijoittuvan jonnekin "Korkkari - taiteellinen kokeilu" skaalan värikkääseen välimaastoon.
No joo.. Tulipas lässyteltyä taas paljon turhuuksia mutta toivotaan että tämä olisi jonkinlaista tekohengitystä tälle aiheelle ja sarjakuvantekijät-osastolle ylipäätään. En tiedä auttaako tämä mammutiksi kasvanut viesti mitään.. mutta toivotaan. Nimittäin täällä on ollut tosi paljon kiinnostavia ketjuja ja viestejä ja saisi olla jatkossakin!
EDIT: saatana.. ei tällaista viestiä kukaan jaksa lukea. Yritän editoida tiiviimmäksi ja helppolukuisemmaksi. Epäonnistuin. Miksi ei helvetti osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi.. ;___;
Silmäni taitavat tehdä temppuja! En minä noin paljoa kirjoittanut..