Ehheh, aivan varmasti Roju pystyy palattuaan tarkentamaan tehokkaammin itsekin - mutta jottei sillä välin enää useampien tarvitsisi lietsoa itseään vallan yltiönärkästykseen, niin käykääpä vilkaisemassa tarkemmin: ei siellä syytetty sinänsä ketään natsiksi, vaan taivasteltiin vain sitä, miten täällä joidenkin "
naiskäsitys on vaikuttanut olevan
melkein samalla
tasolla kuin esim konsanaan uusnatseilla" (oma rautalanka-parafraasini)... Vieno ero? Etenkin kun sen jälkeen aihe tarkennettiin siihen naissarjakuvavihamielisyyteen?
Ja käsi sydämelle: olisiko moiseen annettu ihan pikkuisen syytäkin, enemmän tai vähemmän "huumorilla":
Älkää antako hyvät ihmiset naissarjakuvan hämätä itseänne. Se että siinä kerrotaan rehellisesti omista asioista, ei vielä tarkoita että se on taidetta. Akat vaan tykkää ruikuttaa asioista.
Asia ei johdu siitä, että olisin naisvihaaja... päin vastoin minä pidän naisista oikein kovasti ( ), mutta jostain syystä useimmat omituiset tuherrukset joissa ei edes tekstistä meinaa saada selvää ovat osoittautuneet naispiirtäjien tekemiksi.
myöskään minä en ole naisvihaaja. Itseasiassa pidän naissarjakuvasta samoista syistä kuin pidän kehitysvammaisten taiteesta.
Ei nyt jaksa alkaa enempiä kaivelemaan, mutta mieleen muistuu myös jotkut erilliset hehkuttelut joidenkin naispiirtäjien ulkonäöllä. Nämä olivat epäilemättä syntyneet hyvinkin viattomissa/syyntakeettomissa(

) fiiliksissä, mutta heti edellä mainittujen perään luettuina niiden sävy saattoi korostua epäilyttävästi? Ja pursusihan tässäkin säikeessä heti lisää Isoja Laimeita seinän raoista.
Sitä paitsi Rojun alleviivaama varsinainen Pointtihan täällä ehdittiin jo allekirjoittaakin: jotkut myöntävät oikeasti erottelevansa tytöille ja pojille sopivat aiheetkin toisistaan, ja vieläpä tykkäävänsä naispiirtäjistä enimmäkseen vain silloin kun jälki on lähellä miesten vastaavaa. Eikä siinä sinänsä mitään, makuasiathan ovat sitä ihteään - mutta hivenen kyllä sääliksi kävisi jos maku rajoittuisi niin yksipuoliseksi. (hei: Sienkiewiczin Elektra Assassin on yhtä hieno kuin Åsakin... ja tietty täysin eri tavoilla)
Vielä pari pikakommenttia, eikä millään pahalla:
ensimmäinen naiskommentti:
Itse olen anti-feministi
Hmm? Olin kuvitellut feminismin ajavan
tasa-arvoa (eikä esim naisvaltaa, saati tasapäisyyttä)
Olenhan vain sovinistinen natsisika ja naisvihaaja... minkä minä sille voin.

Älä toki heitä kirvestä kaivoon, vaikka muka olisitkin; ainahan sitä voi yrittää kehittää itseään. Liittyä vaikka johonkin opintopiiriin ja alkaa tarkkailla asenteitaan ja käytöstään ja