Kirjoittaja Aihe: Tyttöjen juttuja  (Luettu 32080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Re:Sananvapauden illuusio näillä sivuilla
« Vastaus #45 : 24.10.2003 klo 10:57:06 »
Aiemmin tässä keskustelussa kommentoitiin: "Parempiakin paikkoja sosiaalipoliittisille vuodatuksille on kuin sarjakuvafoorumi." Tässä ehkä juuri suurin puute tässä foorumissa.

Hyvä, Hans! Pidä lippu korkealla!

Itse asiassa tuohon "takaaviritettävään barbinukkeen" asti epäilin, että kannanotoltasi olisi kärki tylsynyt, vaan näkyy niitä piikkejä vielä riittävän ihan joka suunnalle. Jatka samaa rataa.

Mutta joo, asiaan: Toi Parnasso vs. Conan -vertaus oli aika osuva, ja ymmärrän kyllä että esimerkiksi mä itse hakisin tältä palstalta aika lailla lailla erilaista, yleispätevyydet ohittavaa ja kriittisempää keskustelua kuin mitä varmasti prosentuaalisesti suurempi osa hakee. Toisaalta, kun on muutaman keskustelupalstan nähnyt syttyvän "flame war" -liekkeihin, lienee parasta tyytyä kohtuullisen objektiiviseen kriittisyyteen pahimman kyynäräkepillä ja puntarilla punnitsemisen asemesta.

Mene mene tekel ufarsin. Tai niinkuin Spinal Tapin basisti Derek Smalls sanoi, "noi kaverit on niinkuin tuli ja jää, joten mä olen siinä välissä niinkuin haalea vesi".

Toisaalta, musta on ihan erittäin tärkeääkin, että palsta palvelee keräilypuoleen painottuneita sarjakuvaharrastajia, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä että ne nyt muodissa olevat keräilyn kohteet saavat suhteettomasti tilaa, ja palstan painotus päällisin puolin jää hämäräksi. Kyllä kaikki kukat mahtuu kukkimaan, jos ei niityllä niin asvaltin raoissa.

PS: Eikö teidän mielestänne Hergen studioilta ponnistaneet Tintti, Blake & Mortimer ja Alix oo homosarjakuvia paljon selvemmin kuin Muumit?
:-D :-D :-D

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #46 : 24.10.2003 klo 11:12:47 »
Tässä Johanna Rojolan aloittamassa keskustelussa toimii moderni yhteiskunta pienoiskoossa. Rojola on kyseenalaistanut viestissään monia asioita ja keskusteluun osallistuneet ovat tavalla tai toisella osoittaneet lähestulkoon jokaisen siinä esitetyn väittämän todeksi. Tämä on kuitenkin merkityksetöntä sillä Rojolan argumentit hukkuvat tässä keskustelussa vastapuolen silkan viestimäärän alle ja näinhän se toimii muuallakin. Kovaääniset idiootit mekkaloivat kunnes toisinajattelijat on lannistettu tai hiljennetty.

Tiedän itseni lisäksi useita jotka ovat turhaan etsineet Kvaak.fistä älykästä keskustelua sarjakuvasta ja luovuttaneet.

Auttaako koukeroisesti kirjoitettu potaskan pulputus tätä palstaa parantumaan? Kovaääniset idiootit? löytyyhän niitäkin. itse en lue itseäni tähän joukkoon, en tiedä luetko sinäkään. Rojola syytti meitä naisvastaisiksi. Me sanoimme, että "huitukukkua. Emme ole". Tämä joidenkin mielestä siis todistaa rojun puheet todeksi? Anteeksi vain, mutta putosin vankkureista. Onko se naisvastaisuutta, jos luen enemmän miesten piirtämiä sarjakuva? EI TODELLAKAAN OLE!

Miesten piirtämiä sarjakuvia on tarjolla enemmän ja X-Menit, Daredevilit, Akirat ja muut sattuvat olemaan hyvin pitkälti miesten piirtämiä. Olenko siis sovinistipaskiainen siihen asti, kunnes minulla on yhtä monta naissarjakuvataiteilija sarjakuvaa, kuin miestaitelilijankin tekemää? Kuinka monta kertaa pitää sanoa, että SUKUPUOLELLA ei ole merkitystä, vaan teoksella itsellään. Ostan sarjakuvia, joita luen. Jos näen vaikkapa akateemisessa hyvän oloisen sarjakuva, niin jos lompakko se suo, niin ostan sen. Jos tekijä on nainen, niin se ei vaikuta ostopäätökseen laisinkaan... mutta ettehän te minua kuitenkaan usko. Kuka nyt sovinistinatsisikaa uskoisi.

Ja mielestäni Kvaakissa on juuri niin älykästä keskustelua, kuin sen käyttäjät. Osa suhtautuu sarjakuviin vakavasti, osa ei. Minä olen siinä välissä. Älykäs keskustelu on kovin suhteellista. Jonkun mielestä keskustelu tulee älykkääksi vasta sitten, kun puhutaan asioista, joistä HÄN on kiinnostunut. Kvaakissa on kuitenkin paljon fiksumpi, kannustavampi ja huomaavaisempi meininki, kuin esim. pelit-lehden foorumissa. Täällä on minusta harvinaisen hyvä henki, ja jopa viholliset (Heh, Otto ;D) ovat kavereita ja auttavat...
« Viimeksi muokattu: 24.10.2003 klo 11:17:46 kirjoittanut Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

isi laimee

• Vieras
Re:Tyttöjen juttuja
« Vastaus #47 : 24.10.2003 klo 11:19:21 »
Kyl teiltä vielä armeijassa otetaan luulot pois, nassikat!

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 24.10.2003 klo 11:20:08 »
[
PS: Eikö teidän mielestänne Hergen studioilta ponnistaneet Tintti, Blake & Mortimer ja Alix oo homosarjakuvia paljon selvemmin kuin Muumit?
:-D :-D :-D

en ole miettinyt asiaa aikaisemmin mutta nyt kun mainitsit niin totta tosiaan ainakin Alix vaikuttaa aivan selvältä tapaukselta
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

KH

• Vieras
« Vastaus #49 : 24.10.2003 klo 11:23:56 »
Rojola on kyseenalaistanut viestissään monia asioita ja keskusteluun osallistuneet ovat tavalla tai toisella osoittaneet lähestulkoon jokaisen siinä esitetyn väittämän todeksi. Tämä on kuitenkin merkityksetöntä sillä Rojolan argumentit hukkuvat tässä keskustelussa vastapuolen silkan viestimäärän alle

On mahdotonta käydä keskusteluja älyllisesti tällaisessa foorumissa jossa vallitsee näennäinen sananvapaus. Kenellä tahansa on mahdollisuus kirjoittaa mitä tahansa mutta enemmistön demokratia vesittää JOKAISEN haastavan ajatuksen.
"Merkityksetöntä"? "Vesittää"?
Huomaat kai, että yksi todisteenpuolikas päivastaisesta on oma kirjoituksesi, Hans.

En ymmärrä, miksi enemmistön esittämät mielipiteet tuhoaisivat kriittisen ajattelun, kuten esität. Itse asiassa sitä enemmän syytähän sinullakin olisi osallistua (mistä kiitos).

Lainaus
Kummastelen Rojolan motiiveja aloittaa tällainen keskustelu sivustolla jonka henki on kaikille osallistujille varsin selvä.
Ehkei Rojola ole vielä heittänyt niin kyynisenä kirvestä kaivoon tämän(kään) foorumin suhteen, etteikö toivoisi ampiaispesän kepillä sohaisun olevan sen vaivan arvoista? Näin ainakin itse toivon.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #50 : 24.10.2003 klo 11:24:06 »
Täällä on minusta harvinaisen hyvä henki, ja jopa viholliset (Heh, Otto ;D) ovat kavereita ja auttavat...

Jatkaakseni kukoistavaa nettvihollisuus/toveruussuhdettamme, annan neuvon: toistat itseäsi tässä viestiketjussa. Ketjua lukeneet ovat varmasti tietoisia kannastasi, eikä sen toistaminen tee siitä uskottavampaa, päin vastoin pikemminkin.

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #51 : 24.10.2003 klo 11:38:28 »
Otin oikein asiakseni ja luin koko viestiketjun uudelleen läpi, saadakseni edes jotain tolkkua tähänkin keskusteluun. Huoh, olihan tekstiä. Nyt yritän hieman tuoda omaa lusikkaani soppaan.

Tehdään heti alkuun selväksi että en lue sarjakuvia niiden tekijän nimen tai sukupuolen perusteella, vielä vähemmän tekijän ulkonäön. Siitä johtuen minun on hyvin vaikea yleensä osallistua esimerkiksi äänestyksiin parhaimmasta tekijästä yms. Sama pätee täysin omiin musiikkivalintoihini. Kuuntelen sitä mikä kuulostaa hyvältä. En sitä onko laulajlla C- vai D-koon rintaliivit.

Sarjakuvissa eniten kukkaronnyöreihin vaikuttava seikka on taide. Oli tarina kuinka hyvä tai koskettava tahansa en yksinkertaisesti jaksa sitä lukea jos taide ei miellytä. Oli kyseessä sitten naivistinen tyyli tai Imagen G-koon rintaliivit ja pullistelevat lihakset.

Naivistinen tyyli ei vain pure, oli se sitten miehen tai naisen piirtämää. Se että monet(?) naispiirtäjät käyttävät naivistista tyyliä on valitettavaa siinä mielessä että näin minulta saattaa jäädä lukematta monta hyvää tarinaa. Mutta sehän on puhtaasti oma häpeäni.

Tästä keskustelusta/aiheesta mieleen tulee Dredd tarina Kenny Who. En osaa sanoa miksi, enkä selittää tarinan yhteyksiä mutta se vain tuli mieleen. Kiinnostuneet voivat lukea tarinan Dredd albumista 28.

Piti sanoa muutakin, mutta en nyt saa jäsenneltyä mitään muuta suht. koht. ymmärrettävään muotoon.

Sen vielä sanon että selkeää naisvihamielisyyttä en pahalla tahdollakaan tämän foorumin viesteistä ole löytänyt.

EDIT: Ih, viestiä kirjoittaessani ketjuun ehti tulla viisi uutta viestiä..
« Viimeksi muokattu: 24.10.2003 klo 11:41:33 kirjoittanut thepanu »
huuto.net kohteeni

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #52 : 24.10.2003 klo 11:58:03 »
Sen vielä sanon että selkeää naisvihamielisyyttä en pahalla tahdollakaan tämän foorumin viesteistä ole löytänyt.

Etkö edes vähän? Katso nimerkki KH:n viestiä #26 tässä ketjussa ja siinä lainattuja esimerkkejä.

nissen

• Vieras
« Vastaus #53 : 24.10.2003 klo 11:58:57 »
"Huomaat kai, että yksi todisteenpuolikas päivastaisesta on oma kirjoituksesi, Hans."

Missä ovat käytöstavat? Yksi jos toinenkin, sinuttelee minua, ventovierasta ihmistä. Noh noh.

En kiellä sitä etteikö täällä kirjoitettaisi ajoittain asiaa, mutta tutkimalla mitä tahansa pidempää keskustelua näillä sivuilla voi todeta että lähestulkoon poikkeuksetta provosoivan, älyllisluonteisen avauksen jatkeena on ketju jonka lopussa on kokonainen sivu muutaman lauseen mittaisia älähdyksiä. Yleensä aiheen vierestä. Harva niistä keskusteluista on käyty loppuun ja asia loppuunkäsitelty. Aktiivisella hälinällä voi tukahduttaa viriileimmänkin keskustelun. Kyseinen hälinä on samanlaista kuin pöytäseurueeseen eksyvä humalainen joka alkaa kertomaan armeijajuttuja. Yritä nyt siinä käydä mielenkiintoista keskustelua. Itselläni ainakin on varsin vähän sietokykyä hälinälle enkä jaksa odottaa josko punainen lanka jälleen löytyisi.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #54 : 24.10.2003 klo 12:01:43 »
toistat itseäsi tässä viestiketjussa.

Pitää paikkansa. Anteeksi. Rupesi vain hämäämään, että myös "vastapuoli" nostaa koko ajan samat asian esiin, vaikka niihin on annettu selvä vastaus, ja jatkaa tätä Kvaakkilaisten sättimistä. Se ottaa aivoon, koska se on roskaa. En pidä roskasta.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

thepanu

• Jäsen
« Vastaus #55 : 24.10.2003 klo 12:17:24 »

Etkö edes vähän? Katso nimerkki KH:n viestiä #26 tässä ketjussa ja siinä lainattuja esimerkkejä.

Lainaus
Lainaus:
Älkää antako hyvät ihmiset naissarjakuvan hämätä itseänne. Se että siinä kerrotaan rehellisesti omista asioista, ei vielä tarkoita että se on taidetta. Akat vaan tykkää ruikuttaa asioista.

Lainaus
Lainaus:
Asia ei johdu siitä, että olisin naisvihaaja... päin vastoin minä pidän naisista oikein kovasti ( ), mutta jostain syystä useimmat omituiset tuherrukset joissa ei edes tekstistä meinaa saada selvää ovat osoittautuneet naispiirtäjien tekemiksi.

Lainaus
Lainaus:
myöskään minä en ole naisvihaaja. Itseasiassa pidän naissarjakuvasta samoista syistä kuin pidän kehitysvammaisten taiteesta.  

Hmm.. no ehkä vähän.

Ensimmäinen kommentti käsittelee kärjistetysti nais- ja miestaiteilijoiden erilaisia aihevalintoja. Onhan "ruikuttaa" ehkä huono sana tässä, mutta kirjoittajan opintin kyllä tajuan tästäkin viestistä.

Toinen kommentti puuttuu samaan asiaan kuin oma toteamukseni naivistisen tyylin vetoavuudesta. Edelleen kärjistetysti.

Mutta tuota kolmatta voi jo ehkä sanoa naisvihamieliseksikin. En kyllä tajua täysin että mitä sillä on ajettu takaa. Ja minkälaisia erityisominaisuuksia kehitysvammaisten taiteella on? Vieläpä sellaisia joita löytyy naistenkin töistä?
huuto.net kohteeni

d-g-u-d-g-u

• Vieras
« Vastaus #56 : 24.10.2003 klo 13:04:26 »
Kaikki nuo viestit vaikuttaa pelkältä provosoinnilta. Tuskinpa niiden kirjoittaja on tarkoittanut mitä kirjoitti.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #57 : 24.10.2003 klo 13:09:32 »
jos tarkkoja ollaan niin kyllä tuo koko tämän keskustelun aloittanut viestikin voidaan laskea provoksi
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #58 : 24.10.2003 klo 13:17:53 »
jos tarkkoja ollaan niin kyllä tuo koko tämän keskustelun aloittanut viestikin voidaan laskea provoksi

Niin mulla kyllä kävi mielessä , että tuo aloitus saattoi olla tarkkaan laskettu parodinen trolli.
Jos oli, niin heh heh - jos ei , niin voi tyttöparkaa.

Mutta minkäs voit.
Periskooppiin ui niin lihava brittitankkeri , että sormi väkisinkin lipsahti torpeedon laukasimelle.

Musta NAAMIO on tyly tosikkomaisille elitisteille - viidakon sananlasku.

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

d-g-u-d-g-u

• Vieras
« Vastaus #59 : 24.10.2003 klo 13:28:04 »

Musta NAAMIO on tyly tosikkomaisille elitisteille - viidakon sananlasku.

Ai susta Naamio on tyly tosikkomaisille elitisteille? Onko sulla tästä jotain perusteluja. Mitä olen Naamiota lukenut niin ei siinä viitata tosikkoihin millään tavalla. Vai oliko tuo joku vitsi?