Kirjoittaja Aihe: Tyttöjen juttuja  (Luettu 32082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka

• Jäsen
Re:Tyttöjen juttuja
« Vastaus #90 : 30.10.2003 klo 11:45:07 »
Mielipiteitä mielipiteiden perään. Täyttää paskaa ja silkkaa asiaa ja kaikkea siltä väliltä.
 Minä en tiedä totuudesta eikä varmaan kukaan muukaan mutta sanoisin että ihmiset toistavat kyllä aivan liikaa jo sanottuja asioita. Jos viesti alkaa kymmenennen kerran että SANON TÄMÄN NYT VIELÄ KERRAN MUTTA tulee sellainen olo että joopa joo eipä sitä ole sanottukaan vasta kuin yhdeksän kertaa. Toisin kuin näköjään kuvitellaan ihmiset osaavat lukea ja osaavat poimia sen ajatuksen sieltä paskanjauhamisen seasta ilman loputonta toistoakin.

Tämä ei nyt tarkoita niitä joilla on oikeasti jotain uutta sanottavaa.(Ei tietenkään idiootti=minä)
Puhuinkohan nyt läpiä päähäni. Jos puhuin se johtuu vain ja ainoastaan siitä että järkyttävästä krapulastani huolimatta uhrauduin tietokoneen ääreen ja katsoin velvollisuudekseni kirjoittaa mielipiteeni kaiken kansan arvioitavaksi.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #91 : 30.10.2003 klo 11:54:36 »
(BTW- freaky, huh: nyttemmin Wilpuri on näköjään piirtänyt avatarikseen.. Rojun!? ;) )

Häh? En tiedä miltä Rojola näyttää, mutta tuo yrittää esittää ihan omaa nassuani. Rehellisyyden nimissä täytyy kuitenkin tunnustaa, että en oikeasti ole noin komea.

Ja pyydän nyt sitten ANTEEKSI tuota tuhertelu kommenttiani. Kerran vain havaitsin, että suuri osa niistä alppareista, joita kirjakaupoissa olin hypistellyt ja joiden piirrokset eivät minuun iskenet olivat naistaiteilijalta... en minä voi väkivalloinkaan pakottaa itseäni pitämään piirtotyylistä, josta en pidä. Sanottakoon vielä se, että usein tytöistä löytyy huomattavasti lahjakkaampia piirtäjiä ja maalaajia, kuin pojista (puhun tytöistä ja pojista, en miehistä ja naisista siksi, että kerron havainnoistani esim. kuvistunneltia). Tytöt eivät vain useinkaan lähde tekemään sarjakuvia, vaan tekevät yksittäisiä taideteoksia.

Miksi minun pitäisi haluta lukea naisten elämänkertoja sarjakuvan muodossa, mun en pahemmin halua lukea miestenkään elämänkertoja. Åsan uusimman ostan, koska se on niin kehuttu ja vaikuttaa TUHERRUKSISTA ( :D) huolimatta hyvältä teokselta.

Olen ollut useamman kerran Mannisen sarjakuvakurssilla ja muistaakseni VAIN KERRAN on mukana ollut myös tyttöjä. Silloinkin taisi olla vain kaksi. Toinen oli sen verran nuori, että säikähti Mannista ja lähti kirmaamaan pakoon. ;D Onneksi järkytyksen jälkeen hän rauhoittui ja ilmeisesti lakkasi pelkäämästä. (<-Off topic soopaa)

Kurssilla huomasin sen, että tytöt ja pojat ovat eri planeetoilta. Tytöt (ne pari, jotka olivart sinne eksyneet) tekivät "kilttejä" sarjakuva, joissa oli kaksi herttaista hämähäkkiä tai joku mukava tyttö niityllä tai karvaisia ja söpöjä elukoita. Pojat tekivät sairaita massamurhatarinoita (noh... olihan siellä ihan terveitä ja hauskojakin), joissa revittiin suolia irti, ammuttiin, puukotettiin ja sahattiin ihmisä kappaleiksi. Tämä ero on niin valtava, että perinteiseen actionmachobullshit-sarjakuvaan tottuneen on vaikea niellä "tyttösarjakuvaa".....Aivan kuin jenkkileiffoihin tottuneen on todella vaikea joskus niellä esim. japanilaisten vähäeleistä ja hidastempoista kerrontaa tai Hong Kong -actionin genrestä toiseen loikkimista ja teatraalista näyttelyä.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2003 klo 11:58:44 kirjoittanut Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #92 : 30.10.2003 klo 12:02:30 »
"Okei, sanottakoon minua nyt tyhmäksi mutten vieläkään tajua mikä Rojolaa nyt mättää...?
Siis sekö ettei täällä puhuta naisten tekemistä sarjakuvista vai sekö ettei täällä ole(?) naisia keskustelemassa vai sekö että jutut on liian infantiileja vai sekö ettei naisia arvosteta nyky-yhteiskunnassa...?
Anteeksi, minä vain en enää oikein ymmärrä.

Tämä siis keskusteluun osallistujalta, joka edellisellä sivulla kertoo, ettei vain "jaksanut" lukea ensimmäistäkään puheenvuoroa uudestaan..."

Ei vaan aina jaksa. Ei se silti tarkoita etten olisi OSITTAIN silmäillyt läpi noita tekstejä. Tiedätkös, sillä lailla lukien tärkeimmät jäämättä sen tarkemmin sanasta sanaan lukemaan. Joillakin kun ei ole nettiä kotona ja luppoajalla tätä silmäilee.

Tajusitko itse kaiken sen mitä Rojola kirjoitti tai kirjoituksellaan haki? Hmmm...

Kukaan ei ole selittänyt vielä. Mielestäni ihan aiheellinen kysymys.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #93 : 30.10.2003 klo 12:05:59 »
Kuten mainittu, tämä ketju on muuttunut toistoksi. "Viimeinen sana" -mentaliteetti alkaa näkyä. Jos tämä jatkuu, Ylläpito sulkee ketjun.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #94 : 30.10.2003 klo 12:15:54 »
Jos tämä jatkuu, Ylläpito sulkee ketjun.

Voisi olla hyväkin juttu. Roju voisi sitten aloittaa vaikka useamman uuden ketjun joissa hän käsittelisi yhtä asiaa kerralaan, eikä syytäisi kaikkea naissarjakuvien halveksunnasta, sukupuolirooleista, feminismistä, perheväkivallasta, idioottisista pikkupojitsa ja älyllisen keskustelun ja typerän provosinnin ristiriitaisesta ja skitsofrenisestä yhteiselosta kerralla samassa rytäkässä ilman loogista järjestystä. Me pikkupojat putoamme kärryiltä, kun epämääräinen läjä syytöksiä, tietoiskuja ja aatteellista hyminää heitetään kerralla päin naamaa.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

KH

• Vieras
« Vastaus #95 : 30.10.2003 klo 13:31:05 »
Kukaan ei ole selittänyt vielä.
:o   ???
tämä ketju on muuttunut toistoksi.
:'(
Eli valitan, hevosen voi johdattaa veden ääreen muttei pakottaa juomaan jne

Vaan jotta tulisi uusiakin juonteita keskusteluun, alkoi melkein kiinnostaa: mitkä seikat Kovacsin sarjoissa mahtavat vieraannuttaa Wilpuria niistä naisten ajatuksista? Eihän sentään seksi? ;)
(epäilemättä tarpeellinen tarkennus: EN yritä muuttaa makuasi, vaan oikeasti vain kummastuttaa - eikös ne ole niin taidokkaasti piirrettyjäkin?)

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #96 : 30.10.2003 klo 13:48:03 »
mitkä seikat Kovacsin sarjoissa mahtavat vieraannuttaa Wilpuria niistä naisten ajatuksista? Eihän sentään seksi? ;)

Mmm. Kyllä. Tai oikeastaan sen luotaan työntävä esitystapa. Minä olen romantikko/pehmo ja haluan, että jos tätä asiaa pitää jotenkin kuvata, niin se tapahtuisi jotenkin arvostavasti. Ihmettelen myös sitä, että kun miehiä aina sanotaan jalkojenvälillään ajatteleviksi sioiksi ja miesten rivoilua pahekstuaan, mutta naisten vastineet ovatkin taidetta ja korkeaa kultuuria? Ja löytämissäni naisten sarjakuvissa on mielestäni USEAMMIN seksiä, kuin miesten sarjakuvissa. Tämä nyt oli taas yleistys, mutta kuitenkin...

Kovacs on varmasti genressään taitava ja lahjakas, ja kyllä minä joillekin hänen jutuilleen olen nauranut, mutta yleensä ottaen hänen tyylinsä on mielestäni mautonta. Se on taas VAIN minun mieleipiteeni.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #97 : 30.10.2003 klo 14:02:12 »
Eli olen siis t.y.h.m.ä.  :(

Osaltani lopetan tämän turhaksi käyneen keskustelun tähän.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #98 : 30.10.2003 klo 14:06:36 »
Okei en malttanut  ;D

Luin uudelleen sen ekan rojon tekstin. Nyt (luulisin..) ymmärrän!

Siis:

a) Hänen mielestään emme arvosta naisten tekemiä sarjakuvia koska ne ovat eri tavalla piirrettyjä kuin miesten.

b) Naisille tarinat ratkaisevat ei taide

c) Osa foorumin porukasta vihaa(?) naisia...?

d) Osa foorumin porukasta ei ymmärrä naissarjakuvaa?

Tai tuonne päin...

???

Ei. Ei. Ei. Nyt riittäääää...minä en enää ala tähän...

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #99 : 30.10.2003 klo 14:47:27 »
Ja näin vedämme esiripun tämän viestiketjun eteen ja jätämme Kvaakin tytöt ja pojat pohtimaan ihmisten välisen kommunikaation ikiaikaisia mysteerejä.

Tämä viestiketju on suljettu.