Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Reima Mäkinen 25.06.2026 klo 10:58:34 »
Hesarin juttu oli minusta ihan ok. Eläkeläinen ja freelanceri Römpötti keskittyi siinä enemmän taustoittelemaan kuin kirjoittamaan kyseisestä Sinisalon ja Kämpen sarjakuvasta. Jopa kuvanäytteitä oli kiitettävästi. Sivun juttu on näkyvyyttä, jota ei koskaan ole liikaa.

Näin nyt eilen kyseisen kirjan myös luonnossa. Se vaikutti piirroksiltaan paremmalta kuin mitä oletin tämän ketjun perusteella. Surullista vaan, että ns. sarjakuvia, siis muuta kuin nostalgiaa, tulee Egmontiltakin julki vain leffakytköksinä.
12
Kotimaiset sarjakuvat / Vs: Pekka Puupää
« Uusin viesti kirjoittanut Jari Lehtinen 25.06.2026 klo 10:29:52 »
Lainaus
Hj. Pohjanheimo ohjasi 1920 humoristisen elokuvan Kilu-Kallen ja Mouku-Franssin kosioretki.

Muhkea ja kovaääninen Hjalmar Pohjanheimo (os. Sikanen) oli joidenkin väitteiden mukaan Tiituksen Hra Kenosen esikuva. Puutavarapohatta päätti ryhtyä 1910-luvulla elokuvamoguliksi. Suomen suurruhtinaskunnassa valmistetuista 25:stä draamaelokuvasta Pohjanheimo tuotti 15. Suurliikemies Pohjanheimo haudattiin vuonna 1936 varattomana kunnan laskuun. Tarpeetonta tietoa.
13
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Petteri Oja 25.06.2026 klo 10:17:15 »
Myöskään Curtvile ei peittele antipatioitaan. Spider-Gwen on Googlen mukaan Spider-Woman, joten ei liene ihme, että tämä tieto päätyy myös lehtijuttuun. Ja aivan varmasti Römpötti on halunnut jutun tehdä, kun on sitä kerran lehteen tarjonnut ja läpikin saanut. Freelancereita ei varsinkaan näinä aikoina juuri kotoa haeta ja pakoteta tekemään juttuja.
14
palkkatappaja osa 3/6 Neljän kopla

Vapaasti referoiden, monessako sarjassa nuori mies heittää varttuneelle näyttävälle naiselle " Olen Naruto Izumakisi"
Ja kun alkaa selittämään nainen kertoo lukeneensa ja hankkineensa joka lehden.
Jonka jälkeen harrastavat seksiä.
Minä helpotan Petteri ettei tarvitse erikseen:
Ei tuossa mitään fantasiaa ole, olen nähnyt saman tapahtuvan Suomessakin.  :D
15
Strippi- ja sanomalehtisarjakuvat / Vs: Apu-lehden stripit
« Uusin viesti kirjoittanut poptique74 24.06.2026 klo 15:50:18 »
Tänään tuli hoksattua, että vuodenvaihteen 1982/83 molemmin puolin jatkiksena on julkaistu sarjakuvasovitusta myös Tronista.
16
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Curtvile 24.06.2026 klo 09:17:54 »
Oli digiversiossa jo mutta päivän (24.6.2026) Helsingin Sanomat omaa sivulla B4 Terästyttö Suomen toisella sortokaudella jutun kirjoittaja on Harri Römpötti.

En voi suositella. Römpötti ei varsinaisesti peittele antipatioitaan ja hesari ei laita tästä korjausta vaikka riveiltä löytyy asiavirheitä niiden asennevirheiden lisäksi.
Lähtien mm
Lainaus
Suomen osuuden, tarinanVahvat naiset muuttavat historiaa on kirjoittanut Sinisalo ja piirtänytRosi Kämpe, joka on piirtänyt Amerikkaan myös muun muassa Spider Gweniä eli Hämähäkkinaista
Juu, tiedän ketään ei kiinnosta että Spider-Gwen, Hämähäkkinainen ja Hämähäkkityttö ovat täysin eri hahmoja.
Hesarin lukijalle samaa makkaraa.
Tai että:
Lainaus
Sarjakuvien naispuolisista supersankareita tehdään elokuvia harvoin. Tältä vuosisadalta ennen Supergirliä tulevat mieleen lähinnä kaksiWonder Womania (2017 ja 2020).

Itselleni tämä juuri on ongelma siinä missä HSn " meille vahingossa lipsahti tietovisaan tekoälyn hallusinoimat Päätalo- kirjat ja luku heitti kuudella miljardilla"
Se kun syö uskottavuutta ja antaa lisää ammuksia niille joille ideologinen sota perinteisen median kanssa on asia.
Tietämättömyys tai sen esittäminen ei saisi olla asia.

Eikä Römpöttikään halunnut tehdä koko juttua, mutta:
Lainaus
Sanoma omistaa puolet Story House Egmontista
17
Toimintasarjakuvat / Vs: Mustanaamio
« Uusin viesti kirjoittanut Veli Loponen 23.06.2026 klo 23:44:24 »
Oliko tämä nyt sitä huumoria?
Petri Aarnio on kvaakissa, yllättävällä käyttäjänimellä Petri Aarnio.
Ei ollut huumoria, en vain tiennyt.
18
Toimintasarjakuvat / Vs: Mustanaamio
« Uusin viesti kirjoittanut Curtvile 23.06.2026 klo 23:23:35 »
...Toki eri asia on sitten se, että onko digisoitu. Toisaalta, eikö ruotsalaiset ole tehneet erilaisia kokoelmia myös, joten voi olla, että materiaali on saatu heiltä. Sitten Aarnio on saatua matskua parannellut. Tietenkin voisi vain kysyä häneltä. Hän ei taida olla tällä foorumilla...

Oliko tämä nyt sitä huumoria?
Petri Aarnio on kvaakissa, yllättävällä käyttäjänimellä Petri Aarnio.

19
Toimintasarjakuvat / Vs: Mustanaamio
« Uusin viesti kirjoittanut Veli Loponen 23.06.2026 klo 22:31:28 »
Mullakaan ei ole tietoa, mistä näiden uusien Mustis-julkaisujen materiaali on tullut. Luulisi, että Egmontilla on jonkinlainen arkisto, josta niitä saa hyvälaatuisena, että ei ihan lehdistä tarvitse lähteä skannaamaan. Näähän on ollut entisen Semicin tuontantoa eli luulisi, että alkuperäisfilmit on siirtyneet kauppojen yhteydessä Egmontille. Toki eri asia on sitten se, että onko digisoitu. Toisaalta, eikö ruotsalaiset ole tehneet erilaisia kokoelmia myös, joten voi olla, että materiaali on saatu heiltä. Sitten Aarnio on saatua matskua parannellut. Tietenkin voisi vain kysyä häneltä. Hän ei taida olla tällä foorumilla...
20
Lännensarjakuvat / Vs: Hopeanuoli -lehti (Hopparilandia)
« Uusin viesti kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi 23.06.2026 klo 21:34:38 »
Kun taas selasin Hoppareita, huomasin, että numerossa 9/1980 on aiemmin esitetyistä kolmesta vaihtoehdosta poikkeava hakemuslomake. Siinä lukevat tällaiset kysymykset:

1) Mihin intiaaniheimoon Hopeanuoli kuuluu?
2) Mitkä ovat Harrin ja Tedin lisänimet?
3) Millä nimellä Pekka Kenttää ruvettiin myöhemmin kutsumaan?

Kuitenkin ennen tätä ja tämän jälkeen lehdessä on se kysymyssarja, mikä tuli ensimmäisen kerran numerossa 4/1978. Tällaisia yksittäisiä poikkeuksia saattaa löytyä lisää, sillä en ole plarannut jokaista lehteä läpi, vaan haarukoin niitä. Lomake ei edes ollut joka numerossa.

Huomasin myös yhden poikkeuksen, jossa kyse ei ollut uusista kysymyksistä. Numerossa 7/1982 näkyy olevan aiemmin listattu kysymyssarja 2), mutta heti seuraavassa numerossa 8/1982 on jälleen kysymyssarja 3). Varmaan vanhat kysymykset lipsahtivat vahingossa tuohon 7/1982:een.

E: Kuinka moni muuten tietää tai muistaa vastauksen tuohon kyssäriin "Mitkä ovat Harrin ja Tedin lisänimet?"? Panen vastauksen spoilerin alle.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10