Kirjoittaja Aihe: Puupäähattu  (Luettu 103097 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
Vs: Puupäähattu
« Vastaus #390 : 14.01.2010 klo 13:27:34 »
Provosoinpas hieman. Käytetäänkö hattua nostamaan tuntemattomuuksia suuren kansan tietoisuuteen vai palkitsemaan jo jotain saavuttaneita?

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #391 : 14.01.2010 klo 13:30:09 »
Provosoinpas hieman. Käytetäänkö hattua nostamaan tuntemattomuuksia suuren kansan tietoisuuteen vai palkitsemaan jo jotain saavuttaneita?

Jälkimmäistä, luonnollisesti.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #392 : 14.01.2010 klo 13:32:45 »
Suurta kansaa se on iäkkäämpikin kansa - varmaan Pystynen on 50-60-luvuilla syntyneille (ja naisille) tunnetumpi nimi kuin nuoremmalle miespolvelle. Äitini, joka ei niin hirveästi sarjakuvia kuitenkaan lue, tykkää esimerkiksi Pystysen töistä kovastikin.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #393 : 14.01.2010 klo 13:36:02 »
Suurta kansaa se on iäkkäämpikin kansa - varmaan Pystynen on 50-60-luvuilla syntyneille (ja naisille) tunnetumpi nimi kuin nuoremmalle miespolvelle.

Never heard, mutta eipä kai se mitään. Todistaapa ainakin, etten kuulu iäkkäämpään kansanosaan. Ja että olen mies!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #394 : 14.01.2010 klo 13:37:25 »
Todistaapa ainakin, etten kuulu iäkkäämpään kansanosaan. Ja että olen mies!

Varmuus! Lopultakin.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #395 : 14.01.2010 klo 13:53:40 »
tunnetumpi nimi kuin nuoremmalle miespolvelle.

Kylläpäs Tonia ja minua imarrellaan.

Mutta rehellisesti sanottuna, minulle ihan outo nimi ja työt samaten. Mutta niinpä oli käytännössä moni muukin hatun saatuaan. En taida kuulua kohderyhmään.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #396 : 14.01.2010 klo 13:58:42 »
Jos olisin ilkeä, niin sanoisin ääneen sentyyppisen taka-ajatuksen, että menikö tämä nyt Tiina Pystyselle siksi että Harri Pystyselle ei ehditty.

Vaan onnea vaan.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #397 : 14.01.2010 klo 14:02:54 »
Höh, oon mää tainnu yhden jopa lukeakin. Onnea vaan.

Timo

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #398 : 14.01.2010 klo 14:07:26 »
Jos olisin ilkeä, niin sanoisin ääneen sentyyppisen taka-ajatuksen, että menikö tämä nyt Tiina Pystyselle siksi että Harri Pystyselle ei ehditty.

Niin, tässä Harri Pystysen kuoleman 20-vuotismuistojuhlan kunniaksi... Kun ei muuta keksitty niin leskelle hattulähetys? ;) No jaa...
« Viimeksi muokattu: 14.01.2010 klo 23:56:15 kirjoittanut Grezen »

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #399 : 14.01.2010 klo 14:17:04 »
Sympaattinen ja persoonallinen tekijä, mutta ei varsinaisesti senkaltainen taitaja jota itse toivoin. Tiina Pystynen kuuluu mielestäni niihin taiteilijoihin, joiden teoksia leimaa enemmän valtava tekemisen halu kuin kyky.
Eikä hän ole mielestäni oikeastaan sarjakuvapiirtäjä lainkaan, vaan jotain poikkisellaista. Vähän niinkuin Julia Vuori.

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #400 : 14.01.2010 klo 14:36:52 »
Tiina Pystyselle onnea!
Palkintoputki jatkuu vihdoin vuonna 1992 myönnetystä Koskenkorva-palkinnosta, tuosta Finlandiaa nokkelammasta varjotribuutista:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Koskenkorva-palkinto
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #401 : 14.01.2010 klo 15:27:11 »
Hieno juttu! Tiinaa olen fanittanut Leskikuningatar-teoksesta lähtien. Toivottavasti kaali ei rutissut kovin kovasti...

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #402 : 14.01.2010 klo 15:35:27 »

Eikä hän ole mielestäni oikeastaan sarjakuvapiirtäjä lainkaan, vaan jotain poikkisellaista. Vähän niinkuin Julia Vuori.
Hohhoijaa. Tässä ote perustelutekstistä:
"Kokeilijoille ei ole aina paikkaa Janten lain mukaan elävässä maailmassa, jossa kaiken pitäisi olla selkeästi lokeroitavissa ja taiteilijan alituinen muuttuminen sekä omien, itse itselleen määrittämiensä rajojen ylittäminen ovat synneistä suurimpia."

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #403 : 14.01.2010 klo 16:17:27 »
Hohhoijaa. Tässä ote perustelutekstistä:
"Kokeilijoille ei ole aina paikkaa Janten lain mukaan elävässä maailmassa, jossa kaiken pitäisi olla selkeästi lokeroitavissa ja taiteilijan alituinen muuttuminen sekä omien, itse itselleen määrittämiensä rajojen ylittäminen ovat synneistä suurimpia."
Joo, valitaan Risto-Matti Ratia seuraavaksi! ::)
En oikeastaan moittinut suoraan SSS:n valintaa, soisin vain ainakin välillä valinnan osuvan teknisestikin taitavaan ja jossain määrin sarjakuvan perinteitä kunnioittavaan tekijään.
Hohhoijaa itsellesi. 8]

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Kati K.

• Vieras
« Vastaus #404 : 14.01.2010 klo 20:06:12 »

ONNEA Tiinalle hienosta hatusta kaaliansa nyt kaunistamassa!

Muistan Tiinan jo 90-luvun alusta, kolahti. Hyva valinta Sarjakuvaseuralta   -just sellaisen lokeron runttaaminen. Elakoon vapaus paperilla!