Minäkään en pitänyt yhtään Teräsbritistä. Harmittaa, että ostin tämän ja ihmettelen suuresti sarjavalintaa. Eivät muuten tanskalaiset Superhelte-foorumille kirjoittavatkaan ole pitäneet tästä. Ehkä Egmontin pitää kokeilla jotakin. Hyvä pointti Lurkerilta, että fanien mielipide ei välttämättä käy yksiin suuren yleisön mieltymyksen kanssa. Annetaan plussaa yhtenäisestä yhden kertomuksen spesiaalista.
VesaK ja Surfin Joe olivat minusta oikeassa teilatessaan tämän Kvaakissa aikoja sitten. Idea on venytetty vitsi, huumori on sisäpiiriläistä ja todella tylsää, tarinassa on pahoja tyylirikkoja kuten krikettiotteluonnettomuudet (tyhmää epärealismia realismin joukossa) ja taide on niin umpikehnoa, hutaistua, että mahtaa Byrneä nolottaa. Kehuisin kuvitusta, jos se olisi suomalaisten 20-vuotiaiden amatöörien aikaansaannosta. Kun tekijänä kuitenkin on eräs kosmoksen tunnetuimmista supersankariartisteista, ison rahan ammattilainen, fanin olo on aivan tyrmistynyt. Vika ei ole tussaajassa. Byrnen sivujen luonnoksista, joihin Veli antoi linkin, näkyy, että Johnilla ei ole ollut ollenkaan innostusta asiaan. Byrnestä ei ole Wally Woodiksi. Hänen olisi pitänyt liioitella hahmoja eikä piirtää niin realistisesti ja vasemmalla kädellä.
Joku, ehkä tosiaan Teräsmiestä vähemmän lukenut ja brittiläistä yhteiskuntaa ja Monty Pythonia tunteva (ilmeisesti tarinassa on Python-viittauksia) tykkää tästä ja toivottavasti spessu myy. Minua ei hymyilyttänyt muu kuin ”mahdottomat tehtävät” ja Lepakkomiehen version nimi Kepakkomies (hyvä keksintö suomentajalta, engl. Bat-Man).
Miksei joo julkaistu mieluummin Generationsia, joka olisi ollut myös vaihtoehtojuttu ja ”oikeaa” Byrneä? Parempi olisi heittää vaihtoehtojossittelut ja syntytarinat jo kuuseen. Tilalle mieluummin vaikka railakasta räimettä Superman/Batmanin tyyliin tai Batman/Superman/Wonder Woman: Trinity (tässä olisi kolme kovaa hahmoa Ra’s al Ghulia vastaan) tai maanläheinen Superman: Secret Identity.
Enemmän netissä ehkä haukutaan Teräsbrittiä kuin kehutaan. Vihreää Lyhtyä ja Nuolta vastaan minulla ei ollut mitään.
Kiva että All-Star Supermania on ilmestynyt neljä uutta jaksoa, jotka saamme suomeksi vuoden lopussa. All-Star Batman #5:ttä en itse kaipaa.