Kuinka sitä saisi potkittua itseään perseelle, että saisi aikaiseksi taas jotain luovaa, eikä vain videopelien tahdissa hyytyneitä aivosoluja?
Kuinka usein muut kvaakilaiset kärsivät "luomishäiriöistä"? Mikä on teidän konstinne?
Itselleni motivaation puute ilmestyy, kun pitäisi tehdä kuva, mutta ei ole ideaa. Nahjusfiilis valtaa. Sitten kun idea tulee, tulee intokin.
Jos tuo on porkkana, niin keppiversio motivaation nostattajasta on deadline. Tänä iltana pitää saada sarjakuva tehtyä. Ja teen sen. Piste. (Tosi vakuuttavaa. Mitä minä täällä Kvaakissa pöpötän, kun pitäisi piirtää? Oikeasti olen kokoushuoneessa odottamassa erään kokouksen alkua. Eli tulevana yönä menee myöhään...) Keppiversio on siitä huono, että jos idean pusertaa väkisin, on piirtäminenkin vähän väkinäistä. Mutta valmista tulee.
Tietokonepelit eivät minua häiritse, koska olen niiiiiin vanha, että vain Tetris saattaa joskus koukuttaa.

Tv-ohjelmatkaan eivät hetkauta, koska en omista televisiota. Kätevää.
Jos Sinulla ei tahdo yksin deadline riittää, kokeile yhteistyötä. Kun tekee jonkun kanssa sarjakuvia yhteistyönä tai vaikka kumpikin yhtaikaa itsenäisesti, ei kehtaa lipsua deadlinestä (vrt. lenkkeilyharrastus ja/tai laihdutus porukalla

).