Olettehan lukeneet Michael Chabonin olikosenyt Pulitzer-palkitun romaanin The Amazing adventures of Kavalier and Clay? Enemmän kuin sivuaa aihetta. Siitä on monet tykänneet ku hullu puurosta. Mä vähän vähemmän mut mä oonkin nirso. Tai siis tarkennan: hyvä kirja se on absoluuttisesti ottaen, muttei just mun makuun. Viihdyttävä tapa oppia perusasiat sarjakuvan historian ns. kultakaudesta. Kuten myös Eisnerin The Dreamer /Uneksija.
Ensinmainitusta on kai muuten tulossa elokuva? Ehkä kirja viimeistään silloin myös suomennetaan...
Joo, luin sen pari vuotta sitten Wonder Boys- leffan innostamana. Todellakin aika hyvä ja supersankarijutuista sain paljonkin irti mutta tällaiset monisatasivuiset kasvutarinat ovat alkaneet kyllästyttämään hiukkasen. Silti, aika monella tasolla toimiva romaani. Hahmot jäivät hyvin "elämään päähän".
Elokuvahan siitä on ymmärtääkseni ollut tekeillä jo jonkin aikaa mutta ei kai ole edistynyt kovin pitkälle. Chaboniltahan on kaksi kirjaa jo suomennettukin, eli ehkä tämäkin muutenkin jossain välissä tulee elokuvasta riippumatta. Tai ainakin ansaitsisi tulla.