Kirjoittaja Aihe: Eisner ja antisemitismi  (Luettu 12140 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Re:Eisner ja antisemitismi
« Vastaus #30 : 03.03.2004 klo 00:20:27 »
Sä olet paljon tylympi Hitleriä kohtaan, kun meitä muita tuolla "Näytä kyntesi" osastolla.
Onk sulla jotain ennakkoasenteita vai? Ek sä tykkää Hitleristä ihmisenä?  :P

Näinhän se taitaa olla. Tuntuu, että vanhaa ykskivestä kannustaessa menis ruuti hukkaan.

Toisaalta, jos mulla olis nyt mahdollisuus ottaa hänet taidekouluun, ja sillä tavalla purkaa se turhautuma josta koko maailma sai kärsiä, varmaan tekisin niin. Mutta tämä nyt on vain tätä jälkiviisautta...

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #31 : 03.03.2004 klo 00:42:48 »
Minkälaisessa maailmassa eläisimmekään jos Hitler ja Disney olisivat liittoutuneet.

:o

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #32 : 03.03.2004 klo 00:51:43 »
Toisaalta, jos mulla olis nyt mahdollisuus ottaa hänet taidekouluun, ja sillä tavalla purkaa se turhautuma josta koko maailma sai kärsiä, varmaan tekisin niin. Mutta tämä nyt on vain tätä jälkiviisautta...

No olisihan Adolf siltikin ensimmäiseen maailmaansotaan joutunut ja sitä kautta sotasairaalaan ellet sitten olisi opettanut häntä niin hyvin että olisi päässyt maalaan tauluja ekassa isossa rähinässä. Erään teorian mukaan kun Adolffi sai valaistukset sotasairaalassa ja olisi sittemmin lähtenyt toteuttamaan suurta näkyään ihmiskunnan pelastamiseksi. Toki muiden teorioiden mukaan taustalla oli lapsuuden traumat rikkaista juutalaisista ja menestymättömyys taideopinnoissa tai sitten WWI:n jälkeisen Saksan nöyryytys. Niin ja pitää muistaa, ettei Aatu setä ihan itsekseen päättänyt lähteä maailmaa "pelastamaan" juutalaisilta, vaan kyllä hänellä oli ihan ranskalaisten väsäämä rotuoppi tukenaan samoin kuin pieni oikeistopuolue johon liittyä. Taitaa kuitenkin tuo taidekoulun hylkäys olla aika merkityksetön osa siitä mikä johti natsisaksan muodostumiseen.

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #33 : 03.03.2004 klo 12:53:49 »
Olettehan lukeneet Michael Chabonin olikosenyt Pulitzer-palkitun romaanin The Amazing adventures of Kavalier and Clay? Enemmän kuin sivuaa aihetta. Siitä on monet tykänneet ku hullu puurosta. Mä vähän vähemmän mut mä oonkin nirso. Tai siis tarkennan: hyvä kirja se on absoluuttisesti ottaen, muttei just mun makuun. Viihdyttävä tapa oppia perusasiat sarjakuvan historian ns.  kultakaudesta. Kuten myös Eisnerin The Dreamer /Uneksija.  

Ensinmainitusta on kai muuten tulossa elokuva? Ehkä kirja viimeistään silloin myös suomennetaan...

Joo, luin sen pari vuotta sitten Wonder Boys- leffan innostamana. Todellakin aika hyvä ja supersankarijutuista sain paljonkin irti mutta tällaiset monisatasivuiset kasvutarinat ovat alkaneet kyllästyttämään hiukkasen. Silti, aika monella tasolla toimiva romaani. Hahmot jäivät hyvin "elämään päähän".
Elokuvahan siitä on ymmärtääkseni ollut tekeillä jo jonkin aikaa mutta ei kai ole edistynyt kovin pitkälle. Chaboniltahan on kaksi kirjaa jo suomennettukin, eli ehkä tämäkin muutenkin jossain välissä tulee elokuvasta riippumatta. Tai ainakin ansaitsisi tulla.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2004 klo 12:55:04 kirjoittanut Ilja Rautsi »
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #34 : 03.03.2004 klo 14:24:02 »

No olisihan Adolf siltikin ensimmäiseen maailmaansotaan joutunut

Olisi , mutta Itävalta-Unkarin armeijaan, kelpo svejkien seuraksi .

Ernst Röhmistä olisi tullut Saksan paha puppelidiktaattori.
Ne on pienestä kiinni nää.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #35 : 03.03.2004 klo 14:28:01 »
Minkälaisessa maailmassa eläisimmekään jos Hitler ja Disney olisivat liittoutuneet.

:o

Ainakin piirretyt olisivat hienompia, kun saksalaisten kolmiulotteista tekniikkaa olisi sovellettu disneyllä.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

• Jäsen
« Vastaus #36 : 03.03.2004 klo 20:03:59 »
No onhan niitä tietokoneella tehtyjä...
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Eisner ja antisemitismi
« Vastaus #37 : 17.05.2005 klo 01:52:59 »
Päräytetään tämä ketju takaisin raiteilleen ja kerrotaan että The Plot on ilmestynyt (lukekaa ketju alusta).
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0393060454/ref=sib_rdr_dp/002-5462758-3220847?%5Fencoding=UTF8&no=283155&me=ATVPDKIKX0DER&st=books
Esipuheen on kirjoittanut Umberto Eco.
Linkistä pääsee kattomaan muutamia sivuja ja siellä on näemmä jokunen reviewkin.

Timo