Kirjoittaja Aihe: Sandman  (Luettu 82720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
Vs: Sandman
« Vastaus #150 : 05.02.2015 klo 19:15:48 »
No hinde. Täytyypä sit ens viikon ohikulkumatkalla käydä nappaamassa tuo mukaan Libriconilta :P  Alennuksella tai ilman :D
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #151 : 05.02.2015 klo 21:37:06 »
Omani hain tänään Jyväskylän Lukuhetkestä 32 egee. Onhan tää upea versio verrattuna Kalman jatkikseen ja Vertigon enkku pehmeekantiseen.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #152 : 05.02.2015 klo 22:01:23 »
Omani hain tänään Jyväskylän Lukuhetkestä 32 egee. Onhan tää upea versio verrattuna Kalman jatkikseen ja Vertigon enkku pehmeekantiseen.

Amasofi, ehditkö jo kurkata, onko kirjassa esipuhetta tahi muita ekstroja?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #153 : 05.02.2015 klo 23:13:36 »
Amasofi, ehditkö jo kurkata, onko kirjassa esipuhetta tahi muita ekstroja?

On esipuhe ja aika mittavat ekstrat lopussa. Luettukin jo kolme ekaa lukua. Hieno ja kaikinpuolin laadukas julkaisu, RW otti nyt kyllä tosi huikean startin!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #154 : 07.02.2015 klo 09:55:42 »
Kiva kun Sandman ilmestyi jo. Vilkaisin sitä ja yllätyin isommasta koosta, vaikka olivathan mitat lukeneet tuotekuvauksissa. Painatus ja ladonta näyttivät huolellisilta, ulkoasu yhtä siistiltä kuin Egmontilla. Tekstitys tuntui pieneltä, en tiedä ja muista, johtuuko se suomen kielen pituudesta englantiin verrattuna vai olivatko tuolloin 80- ja 90-luvun vaihteessa puhekuplat pienempiä kuin 2000-luvulla. Vilkaisun perusteella ei tässä mitään vikaa ollut, hintakin on kohdallaan, mutta ainakin toistaiseksi jäi minulla ostamatta, koska on olemassa niin paljon aiemmin suomentamatonta ja hankkimatonta sarjakuvaa – saa nähdä, harmittaako myöhemmin, jos tästä tulee kallis harvinaisuus.

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #155 : 07.02.2015 klo 13:34:32 »
Tässä RW-painatteessa on Paul Levitzin johdanto 3 sivua vuodelta 2006 sekä Gaimanin jälkisanat. RW:sssä myös hyvä hahmojen esittely lopussa.  Vertigon enkkuversiossa on Karen Berger esipuhe 4 sivua (13 painos) sekä samat Neil Gaimanin jälkisanat kuin nyt julkaistussa suomiversiossa.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #156 : 07.02.2015 klo 13:41:55 »
Rw:n kirja yksi nyt luettu ja olihan hieno teos. Missasin aikoinaan koko sandmanin kalman alkua lukuunottamatta ja nyt ei malttaisi odottaa seuraavaa, niin hyvään lentoon tarina lähti. Lisäksi piirrosjälki parani mielestäni loppua kohden. Toivottavasti saadaan koko setti suomeksi eikä jää kesken tälläkin kertaa.

Edit: no nyt on luettu kaikki ekstrat ja herkutkin. Täytyy sanoa että odotukset on korkealla kun itse Gaimankin epilogissa piti alkua hieman ailahtelevaisena ja mitä olen tätä ketjua lukenut niin meno tulee paranemaan jatkossa. En tosiaan tuosta Sam Kiethin kuvituksesta tykännyt ollenkaan, vaikka olikin sandmanin hyväksytyn hahmoluonnoksen piirtänyt niin muuten tyyli ei ollut mun mieleen. Dringenbergin kuvitus 24:ssä tunnissa ja koko tohtori kohtalo -kokonaisuudessa taas miellytti, ja jokin (ehkä kuvien/ruutujen asettelu jne) toi mieleen Millerin yön ritarin. Ekstroissa viitattiin Mooreen aika lailla, ilmeisesti Rämeen olentoa tarkoitettiin?

Mutta ihan hiton tiukka paketti oli, toivottavasti seuraava osa tulee pian!
« Viimeksi muokattu: 08.02.2015 klo 14:37:55 kirjoittanut Miqz »

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #157 : 16.02.2015 klo 12:31:20 »
Painatus ja ladonta näyttivät huolellisilta, ulkoasu yhtä siistiltä kuin Egmontilla.

Meikäläisen kirjaan oli sattunut laatumoka, sivun 177/178 kulma oli taittunut, leikattu väärin ja siinä oli pieni repeämä. Ei haittaa lukemista, mutta tämän laatutason julkaisuissa en ole tottunut näkemään tällaisia.

Muutenhan julkaisu on hieno ja oikeinkin tervetullut, vaikka itselläni tämä pariin kertaan jo olikin. Tsemppiä RW:lle ja toivottavasti saavat koko pääsarjan julkaistua suomeksi.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #158 : 16.02.2015 klo 13:48:54 »
Vaikka Sandmanin painos on ilmeisesti kohtuu pieni, hyvin sitä on levitetty kirjakauppoihin. Tai ehkä se painos on Suomen oloihin juuri sopiva.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #159 : 18.02.2015 klo 20:00:24 »
Nyt on ensimmäinen kirja arvioitu Kvaakissa.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #160 : 19.02.2015 klo 17:18:14 »
Nyt on ensimmäinen kirja arvioitu Kvaakissa.

Ensimmäisen kirjan painos on muuten kuulemma myyty nyt jo loppuun. Hyvältä vaikuttaa jatkon suhteen.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #161 : 19.02.2015 klo 21:32:41 »
Ensimmäisen kirjan painos on muuten kuulemma myyty nyt jo loppuun. Hyvältä vaikuttaa jatkon suhteen.

Hienoa! Näiden kirjojen kanssa pitää siis olla nopea ettei vain jää ilman.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #162 : 19.02.2015 klo 21:43:02 »

Myyty loppuun mistä? Kustantajalta? Tukusta? Vaiko ihan kaikista jälleenmyyntiliikkeistä?

Eli lähinnä siis kysymys koskee sitä, voivatko ihmiset tätä vielä jostain ostaa vai kannattaako heidän luovuttaa suosiolla ja jättää kirjakauppakeikka väliin?

Ainakin tämä vihjaisisi siihen suuntaan, että jatkossa kannattaisi harkita isompia painoksia. Ja jos on loppu kaikista kaupoistakin, niin uusintapainos olisi tietenkin hyvä idea.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #163 : 19.02.2015 klo 22:15:38 »
Se on loppu jakelijalta MUTTA kustantajan varastossa Italiassa on vielä pieni erä painoksesta (alle 100 kpl), ja se saadaan Suomeen maaliskuussa. Sarjakuvan erikoisliikkeissä ja Akateemisessa on kyllä Sandmania vielä hyllyssä ja tosiaan jos/kun loppuu, niin pieni täydennys on tulossa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #164 : 20.02.2015 klo 00:31:37 »
Eiköhän se ole kun loppuu. Sandman fanit ovat uskollisia.
Myös yksi hyvistä kustannusperusteista.

Pieni erä, myy kaikki on käsittääkseni monin verroin parempi kuin myydä vielä vuosia alelaareissa isoja eriä.

Mielosen arvostelu kattoi mallikelpoisesti juonta liikoja paljastamatta ensimmäisen osan plussat ja miinukset.
Uponnee kohdeyleisöönsä enimmäkseen.