Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fantom

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #585 : 15.12.2006 klo 14:46:12 »
Itse olisin hyvin onnellinen, jos saisin korvaavan kappaleen ehjänä kotiini kulmaviallisen tilalle. Pelko persauksissa koko ajan... Tässä iässä ei enää edes erota mitään pikselöitymistä - ikänäön etuja  ::)

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #586 : 15.12.2006 klo 16:28:13 »
Muistakaapahan, pikselinviilaajat, että homma muuttuu ykköskirjan jälkeen. Verrattaessa vaikkapa osia I ja XXI eroa kynänjäljessä on vaikka miten.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Monkeybone

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #587 : 15.12.2006 klo 16:41:44 »
Itse olen ihmetellyt tekstaajan ammattitaitoa - näyttää kovin hätäisesti vedetyltä - ymmärtäähän sen toki kun savottaa on varmasti vuodeksi tai pariksi. Kuitenkin, tasoa peliin - ei tämmöistä kaltevaa, vaikeasti luettavaa, josta ei aina tiedä mikä kirjain on mikä! Kukahan lienee ollut tekstaajana.

Kirja itsessään on loistava paketti - odotan vaan milloin amerikassa ilmoittavat tekevänsä saman laitoksen. Joutuu sitten tilaamaan senkin :)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #588 : 15.12.2006 klo 16:51:23 »
Ja mä kun luulin että se on fontilla?
Minusta tuo on maaailman paras sarjakuvafontti. Eikös  Tintit ole juuri saman herran tekstaamia, jonka tyylistä tuo fontti on piirretty? Joku Aaltonen...

[size=07pt]Huomatkaa: En valita, vaan päinvastoin ylistän![/size]
« Viimeksi muokattu: 15.12.2006 klo 16:55:47 kirjoittanut Tertsi »

Monkeybone

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #589 : 15.12.2006 klo 16:58:50 »
Minusta tuo on maaailman paras sarjakuvafontti. Eikös  Tintit ole juuri saman herran tekstaamia, jonka tyylistä tuo fontti on piirretty? Joku Aaltonen...

[size=07pt]Huomatkaa: En valita, vaan päinvastoin ylistän![/size]

Jos näin on, niin suonette anteeksi tyhmyyteni - mielipiteeni pysyy edelleenkin samana - tökeröä - vrt. esim Jari Rasin tekstauksiin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #590 : 15.12.2006 klo 17:02:54 »
Makuasioita.
Rasikin on erittäin hyvä.

Quack

• Jäsen
« Vastaus #591 : 15.12.2006 klo 17:09:20 »
Lista parannuksista:

• Paketointi huolellisemmin
  • Pikselöinnin korjaus jos mahdollista
  • Fontti suorassa

(Lisätkää lisää jos tulee mieleen)

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #592 : 15.12.2006 klo 17:18:01 »
Lista parannuksista:

• Paketointi huolellisemmin
  • Pikselöinnin korjaus jos mahdollista
  • Fontti suorassa

(Lisätkää lisää jos tulee mieleen)

Paketointi, miksipä ei.

Pikselöityminen - ei vaivaa käytännössä kakkososan jälkeen.

Fontti - ei perkeleessä siihen mitään "parannuksia". Parempaa sarjakuvafonttia saa hakea. Jos haluatte lukea Barksin tekstausta, ostakaa sitten teokset englanniksi.

Se on sitten makuasia, että pitäisikö fontin sijaan puhekuplat tekstata kauttaaltaan. Minusta ehkä ei; käsintekstaus ei juurikaan tuohon pakettiin toisi lisäarvoa.

On kyllä melkoista nitinatia ajoittain elämä tää Kvaakin perusteella, voi pieksut, ihan kuin sarjakuva olisi elämää suurempi asia...  :D
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

M.M.

• Uusi jäsen
« Vastaus #593 : 15.12.2006 klo 17:29:01 »
1. kirjan sivulla 30 on kirjoitusvirhe.. voi itku ! .. nyt ,nyt, en tiedä miten saan yöni nukuttua :(

Eli ihan loistava paketti tää musta on, ei valitettavaa, pikselit voi haitata 1. kirjassa mutta kun alkaa olee niin kääk(kä) iässä että ei tommosia enää erota ;D

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #594 : 15.12.2006 klo 17:44:06 »
1. kirjan sivulla 30 on kirjoitusvirhe.. voi itku ! .. nyt ,nyt, en tiedä miten saan yöni nukuttua :(

Pistä palautukseen ja vaadi uutta painosta, sillä eihän Täydellisessä Sarjakuvakokoelmassa voi virheitä olla!  ;D
-Roope Ankka

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #595 : 15.12.2006 klo 19:53:07 »
Nyt silmäilin kahta ensimmäistä albumia sillä silmällä ja todellakin, onhan siellä pientä sahalaitaa havaittavissa nokan kaarissa tms. Tosin lukuetäisyyteni päähän tämä harvemmin erottuu. Pikselöityminen pistää silmään ikäänkuin pienenä pehmeytenä kuvissa ja tällaisia ruutuja tarttui silmiini aina siellä täällä myös kakkosalbumissa.
Samalla havaitsin väritysvirheen, bloody murder! (tää oli sit niinku sarkasmia)

Jos tätä ei olisi markkinoitu niin superekslusiivisena ja hintaa olisi ollut muutama kymppi vähemmän niin tuskin kukaan jaksaisi täällä porata. Sanoma Magazinesin markkinointiosasto vielä kiroaa sitä päivää kun keksivät että "tehdään jotain faneille".

Mutta fakta on ettei minulla ole aikaa haalia kaikkia barkseja muulla tavoin (ihan ilmaista ei ole sekään), ja jäisin ilman artikkeleita. Ja nämä artikkelit kyllä tuntuvat rapsuttelevan kultausta Carlin päältä, sieltähän paljastuu ihminen.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #596 : 15.12.2006 klo 23:44:18 »
Mun Minä Aku Ankka -kirjassani oli kolhu jo vuonna 1972. :'(
Mihin voi valittaa? Valitan Veskulle. Vali vali.

Lähetä kirja mulle, itken sen (ja punaviinilasillisen) ääressä.  :'(
-Roope Ankka

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #597 : 16.12.2006 klo 05:01:10 »
Jos joku lupaa kahdenkymmenen vuoden päästä ostaa kolmella tonnilla koko satsin niin minä voin pistää jemmaan.
Muuten menee tämäkin saunalukemiseksi.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2006 klo 20:35:22 kirjoittanut Crawler »
Tilulilulii.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #598 : 16.12.2006 klo 06:11:35 »
Jos joku lupaa kahdenkymmenen vuoden päästä ostaa kolmella tonnilla koko satsin

Myyty. 20 vuoden päästäkin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Snpp

• Jäsen
« Vastaus #599 : 16.12.2006 klo 09:43:28 »
Carl Barks Kootut vs. Aku Ankka juhlasarjat
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=188442

Carl Barks Kootut vs. Carl Barks library
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=188444     

Toisaalta taas, sekä juhlasarjojen että CBL:n skannauksissa tausta on rasteroitu ja koottujen ruudussa tasavärinen. :)

Eihän tuota pikseli-ilmiötä voi kieltää, mutta en olisi lukemalla huomannut, eikä se nytkään kun sen tietää ihan heti silmään pomppaa. Onhan se ruutu kuitenkin paljon pienempi kirjassa. kuin tässä ruudulla.