Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641611 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #570 : 15.12.2006 klo 09:55:52 »
Kyllä juttu on niin, että Egmontille on saatava sana, ja jokin roti, tässä painoasiassa! Varsinkin kun on pääteltävissä, että kyse on paljolti tietotaidon puutteesta eikä kustannuksista! >:(
Pakkauksenhan saa sitä paitsi palauttaa kahden viikon sisällä ilman mitään perusteluja. Eikö vaan olisikin temppu, jos suurin osa tulisi takaisin? Voisi mennä viesti perille, mitä? :P

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #571 : 15.12.2006 klo 10:09:08 »
(otataan mikroskooppisen tarkkoja analyysejä....aina näkyy pikselit digiformaatissa)

Ei välttämättä. Kyllä parempi jälki on mahdollista ja hyvinkin suotavaa. Carl Barks Librarysta en tiedä mtn, mutta pari kertaa on tullut kaupassa törmättyä niin kehnoihin, pikselöityneisiin painotuotteisiin, että hieman huolestuttaa näissä asioissa lepsuilu. Kauniin viivan pitäisi olla itsestäänselvyys jo ihan normaalihintaisessa tuotteessa, puhumattakaan jostain erikoisversiosta.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #572 : 15.12.2006 klo 10:13:41 »
Kauniin viivan pitäisi olla itsestäänselvyys jo ihan normaalihintaisessa tuotteessa, puhumattakaan jostain erikoisversiosta.

Jostain syystä sitä näkee tosi paljon nykyään, oliskohan murros menossa eli ei vielä oikein osata, vaikka ammattilaisia ollaankin...

Onhan Illodiini ja muut laittaneet palautetta kustantajalle? Mä voin kyllä kantaa korteni kekoon, jos se auttaa, vaikken itse sitä suureksi ongelmaksi koekaan. Tai voisiko Timo viedä viestiä eteenpäin, että pieni ja äänekäs osa tilaajista toivoisi parempaa laatua?

-P.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #573 : 15.12.2006 klo 10:52:42 »
Ah ma nautin!
Olin eilen käymässä Ankan toimituksessa, ja Jukka Heiskanen kertoi, että sitten kun koko setti on julkaistu, KAIKKI jäljelle jääneet kappaleet Carl Barksin kirjastoa (jotakuinkin 100+ kpl) makkeloidaan eli hävitetään, silputaan, tuhotaan...

"Hirvittää jo ajatuskin, mutta niin se on tehtävä" - Jukka Heiskanen, Aku Ankan vastaava päätoimittaja.

Oi että pääsisi paikalle ja saisi pistää sirkkeliin kokonaisen, täysin virheettomän setin Barks-kirjastoa...

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #574 : 15.12.2006 klo 10:59:39 »
Ah ma nautin!
Olin eilen käymässä Ankan toimituksessa, ja Jukka Heiskanen kertoi, että sitten kun koko setti on julkaistu, KAIKKI jäljelle jääneet kappaleet Carl Barksin kirjastoa (jotakuinkin 100+ kpl) makkeloidaan eli hävitetään, silputaan, tuhotaan...

Oi että pääsisi paikalle ja saisi pistää sirkkeliin kokonaisen, täysin virheettomän setin Barks-kirjastoa...

Tämähän on kustannusalalla normaalia.
Siis makkelointi.
Ei siitä nauttiminen niiinkään ;)
pitääpä teosten arvon korkealla.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #575 : 15.12.2006 klo 11:02:20 »
Tämähän on kustannusalalla normaalia.
Siis makkelointi.
Ei siitä nauttiminen niiinkään
pitääpä teosten arvon korkealla.

Bloody hell, käytäntö on käytäntö, mutta kuitenkin, Barski- tapauksessa se on ajatuksena niiiin tyydyttävä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Watch_the_K_Foundation_Burn_a_Million_Quid
- Barack Obama

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #576 : 15.12.2006 klo 11:14:56 »
Carl Barks Librarysta en tiedä mtn, mutta pari kertaa on tullut kaupassa törmättyä niin kehnoihin, pikselöityneisiin painotuotteisiin, että hieman huolestuttaa näissä asioissa lepsuilu.

Se riippuu sitten silmästä ja siitä, mitä pitää tärkeänä ja mitä ei. Itselleni tärkeintä Carl Barks -kirjastossa on saada täydellinen, kronologisessa järjestyksessä ja helposti hallittavissa oleva Barks-kokoelma. Keräilyonanointi ei niinkään ole vuosiin kiinnostanut, vaan pelkästään sisältö.

Barksin tarinoiden upeutta ei vähennä tippaakaan se, jos Egmont ei ole osannut skannata töitä aivan riittävän korkealla resoluutioita.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

jyrki68

• Jäsen
« Vastaus #577 : 15.12.2006 klo 11:25:39 »
Ja sitä digiröpöä on lähinnä havaittavissa osassa I. Kirjat XI ja XXI ovat paljon parempia (myös tarinoiltaan) ja hyvin luettavia jos kerran näitä ei julkaista mustavalkoisina tai Risto Suomen värittäminä. Tällä kertaa.

Artikkelit kuvineen ovat kyllä loistavia.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #578 : 15.12.2006 klo 11:27:45 »
Jaa-a. Johtuukohan se sitten siitä, että kuvat ovat tuossa ykkösosassa niin julmetun isoja?
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #579 : 15.12.2006 klo 11:35:37 »
....aina näkyy pikselit digiformaatissa

Ei näy, jos on ammattitaidolla tehty. (totta kai näytöllä näkyy, mutta ei paperilla, kun muste leviää)
Tsekkasin huvikseni helposti käsillä olleen uudehkon albumin Natasha, Maailman laidalla, Egmont. Ei mitään vikaa. Hyvin tehty albumi. Ostakaa.

Ja korostan vielä: Mielestäni vain se merkitsee, mitä paljaalla silmällä näkee. Usein vain on niin, että huomaa lukiessaan, että nyt jokin mättää ja luupilla sitten näkee syyn: joskus pikseliä, joskus rasteria.

Minulle sarjakuvat ovat myös visuaalinen nautinto, haluan, että piirtäjän taidokasta jälkeä ei ole pilkottu palikoiksi.
EDIT:
Kuten Jyrki Vainio sanoi, hyvin tehty ei tule tekijälle sen  kalliimmaksi kuin huonosti tehtykään.

Ja niille tiedoksi, jotka ovat ostaneet Kootut siinä toivossa, että ne voisi joskus myydä jollekin friikille pikkuisella voitolla:
Käytän vuodessa sievoisen summan sarjakuviin, usein erikoispainoksiin. Olisin saattanut 5-10 vuoden kuluessa olla hyvinkin kiinnostunut hankkimaan kaikki Kootut kerralla hyllyyni, mutta asioiden näin ollessa; EVVK. Edes ilmaiseksi en ottaisi.

Tämän sarjan ideanahan piti olla: kaikki Barksit priimakuntoisina
kätevästi saatavilla. Nyt asia ei ole näin.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2006 klo 12:14:17 kirjoittanut Tertsi »

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #580 : 15.12.2006 klo 12:02:47 »
Panin tällaista palautetta SanomaMagazinesille:
"Kävin tiistaina 12. joulukuuta noutamassa paketillisen Carl Barksin Koottuja. Paketointi näytti luvattoman kevyeltä, mutta (päinvastoin kuin olen saanut lukea muualta)sisältö ja päällinenkin olivat täysin vahingoittumattomat.
1. kehitysehdotus: Jotta säästyisitte vyörynomaisilta palautuksilta, lisäätte kuplamuovia tai vastaavaa lähetyksen ympärille.

Monet asiat itse Koottujen sisällöstä ovat makuasioita ts. väritys, tekstaustyyli jne. Mutta, MUTTA, kuka on ollut laaduntarkkailijana ja/tai asiantuntijana painopuolella Egmontilla??
Keräilijä, joka odottaa laatua viimeisen päälle, saa varautua lähes shokkiin katsoessaan läpi kaikkien tarinoiden vallitsevaa KARKEALAATUISTA pikselöintiä!! Joku asiaatuntematon voisi luulla Barksin olleen todella huono viivankäyttäjä!
Olen antanut kertoa itselleni, ettei kyse ole edes kustannuksista, vaan nimenomaan asiantuntemattomuudesta ja paremman tiedon puutteesta.
2. kehitysehdotus: Jos ette suoranaisesti PYRI siihen, että sievoinen osa tilaajia jättää keräämisensä ensimmäiseen postitukseen, niin teette asialle jotain! Minä EN laske leikkiä! Äänenpainot ovat sellaisia pitkin nettifoorumeita, että voi Sanomille tulla ikävästi takkiin tästä projektista, jos ette nöyrästi rupea laatutalkoisiin.
Ensimmäinen erä on jo menetetty kaiketi(Ellette sitten paina uutta erää halukkaille savotan päälle. Toki uudesta maksusta!), mutta jatkolle ehkä ehtisitte vielä tehdä paljonkin.

Huolestunein terveisin, ************* "

Ei ne yleensä kovasti huomioi yksittäistä inisijää, mutta jos sinne pikimmiten tömisisi muutama sata vali-valia, niin joku voisi vielä kai ehtiä viemään asiaa niille, jotka asioita sössivät.

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #581 : 15.12.2006 klo 12:29:40 »
Minä kyllä luulen, että tuollaiselle asialle ei ehdi enää mitään tekemään!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #582 : 15.12.2006 klo 12:39:22 »
Minä kyllä luulen, että tuollaiselle asialle ei ehdi enää mitään tekemään!

Suuressa meediotapahtumassa Carl Barks kertoi, että ei hän ainakaan jaksa piirtää mitn uusiksi. SanomaMegazines on sitten eri juttu. Palautetta kehiin, onhan tässä kolme vuotta aikaa...
- Barack Obama

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #583 : 15.12.2006 klo 12:49:44 »
Kun tätä ketjua lukee taaksepäin, niin on ihan totta mitä elre sanoi: valivalivalivalivali. Jumalauta, meillähän on käsissämme yksi Suomen sarjakuvahistorian merkkiteoksista, ja me vain valitamme. Minä en en valita ainakaan enää täällä! Saakoon Sanoma palautetta, jos on aihetta.

Olisi kyllä kiva tietää onko muissa maissa näin paljon kitisty, vai kuuluuko nillittäminen suomalaisten perusluonteeseen.

No, ehkä sävy muuttuu, kun olemme ennättäneet lukea teokset. Itselläni ensimmäinen osakin on vielä kesken. Mutta kolmena iltana olen kyllä saanut vastinetta rahoilleni jo yllin kyllin!

jutuahol

• Jäsen
« Vastaus #584 : 15.12.2006 klo 13:03:10 »
Olisi kyllä kiva tietää onko muissa maissa näin paljon kitisty, vai kuuluuko nillittäminen suomalaisten perusluonteeseen.

Eikös ne ruottalaiset valittaneet väreistä ja niitä korjattiinkin seuraaviin numeroihin?