Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fantom

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #510 : 12.12.2006 klo 18:58:16 »
Ai painoon meinaat ajella? Onnee vaan...  ;D

Onkohan tästä tulossa jokin ajojahti, ja minun annetaan nyt ymmärtää, etten ole tervetullut tänne sivuille? No, ei kait se niin välttämätöntä olekaan...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #511 : 12.12.2006 klo 19:02:23 »
Onkohan tästä tulossa jokin ajojahti, ja minun annetaan nyt ymmärtää, etten ole tervetullut tänne sivuille? No, ei kait se niin välttämätöntä olekaan...
Tuskinpa vaan. Se, mitä Vesa halusi viestillään sanoa, että postitus hoituu painon puolesta, joten jos haluat noutaa paketin (muualta kuin Postin konttorista), joudut menemään painoon, eikä se välttämättä onnistu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #512 : 12.12.2006 klo 19:14:42 »

Pöh, salaliittoteoriat sikseen, kunhan vaan sarkastiseen tyyliini sanoin sen, mitä Veli seuraavassa viestissään turisee suomeksi. Ei huolta, ei ajojahteja.  :)
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #513 : 12.12.2006 klo 19:16:02 »
Näin niinkuin ylipäätään asiakaspalvelutyöstä sitä itse tehneenä: jos asiakas vittuilee ja on nuiva, kyllä asiakaspalvelija saa myös olla nuiva takaisin. Ei ihmiselle saa olla typerä tai ilkeä, jos joku hemmetin tavara ei ole sitä mitä pitää. Reklamaatiot voi hoitaa asiallisestikin, kuten aikuisen pitäisi tajuta.

Mitä itse kirjoihin tulee, miettikää nyt oikeasti, minkälaisista kolhuista vedätte kurkun nokkaan ja mistä ette, jooko. :)

Paketin hain postista tänään. On aivan perhanan upea kokonaisuus, jonka hankkiminen ei kaduta lainkaan. Liukuvärit eivät kyllä aina sovi silmääni varsinkaan alkupään kuvakieleltään yksinkertaisissa tarinoissa, mutta eipä tuo mitään. Hienoa työtä!

Tosiasia kuitenkin on, että vaikka olin HYVIN kiukkuinen ja pettynyt, kun soitin asiakaspalveluun, en haukkunut ketään; olisin ehkä toivonut, että voisivat vaikuttaa palautettavan kotelon tilalle tulevan kotelon paketointiin siten, etten kokisi toista samanlaista pettymystä. Jotenkin yrittää edes pyrkiä varmuuteen.

Anteeksi, jos pahoitin mielesi, ehkä sinun mielipiteisiisi vaikuttivat kokemuksesi asiakspalvelussa.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #514 : 12.12.2006 klo 19:19:15 »
Anteeksi, jos pahoitin mielesi, ehkä sinun mielipiteisiisi vaikuttivat kokemuksesi asiakspalvelussa.

Pöh, mitään pahoittanut; kunhan vaan toivon, että ihmiset noin kuin ylipäätään jaksaisivat laskea kymmeneen ja laittaa asiat oikeisiin mittakaavoihiinsa. Mutta eiköhän asia ole loppuun käsitelty ja kättä päälle.  :-*

Jotta päästäisiin takaisin asiaan; oletteko ehtineet noita artikkeleita lukemaan? Itse luin innolla ensimmäisen kirjan pitkiä tarinoita sekä kokoelman vaiheista että Barksista itsestään - ja valottuipa ankkamestarista uusia puoliakin. Aivan loistavaa tavaraa - juuri sellaista, jota tuollaiselta definitiiviseltä kokoelmalta toivoisinkin näkeväni.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #515 : 12.12.2006 klo 19:19:42 »
Täytyypä tässä liittyä paketointiin pettyneiden joukkoon.
Itse pahvilaatikko oli melko eheän näköinen, mutta avatessa koitti sitten tästä ketjusta tuttu näky: Kotelossa 8:sta kulmasta 2 oli säilynyt ilman näkyvää jälkeä. Kirjoissa ongelmat eivät olleet niin pahoja, yhden kirjan alakulma on inan painunut ja kaikkien selät ovat vähän kasassa. Kirjoja en jaksa lähteä reklamoimaan, mutta kotelo, joka on olemassa ainoastaan ulkonäön vuoksi, on kyllä ulkonäöltään sellainen, että vaihtoon menee.

Itse sisältö vaikuttaa siltä mitä se onkin, eli upealta. Mutta kyllä se harmittaa, että näin selkeästi keräilytuotteeksi tehty ja upeasti valmistettu tuote onnistutaan sössimään säälittävästi loppumetreillä. Sillä se paketointi on oikeasti luvattoman huonoa. Olen saanut jenkkilästä paketteja, jotka ovat olleet joka kulma pari senttiä kasassa, mutta tärkein, eli sisältö on ollut vauriotonta.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #516 : 12.12.2006 klo 19:22:07 »
Mutta kyllä se harmittaa, että näin selkeästi keräilytuotteeksi tehty ja upeasti valmistettu tuote onnistutaan sössimään säälittävästi loppumetreillä. Sillä se paketointi on oikeasti luvattoman huonoa.

Mikäli vastaavia lootia tulee lisää, lienee syytä olla asiasta yhteydessä asiakaspalvelun lisäksi myös toimituskuntaan ja sitä kautta toimitukseen. Vaikka heitä ei asiasta syyllisinä oikein millään tavalla voi pitää (nuohan opukset vastaavat pakkaamiseltaan sitä, miten muutkin samasta lähteestä tulevat kirjat yms pakataan), lienee ainakin syytä tehdä tiedettäväksi mahdolliset ongelmat, joo. Oon vaikka äänitorvena niinku ite. :)
-Roope Ankka

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #517 : 12.12.2006 klo 19:24:10 »
Pitkä odotus palkittu ja komea setti siis vihdoin hyppysissä. Ja aivan ehjänä, onneksi. Todella upeilta kirjat vaikuttavat näin nopean silmäilyn perusteella. Laatu huokuu joka sivulta lukijan kaikkiin aistimiin. Ei tästä enää sarjakuvalaitos paremmaksi muutu eli ehdottomasti kootut on hintansa ja kaiken sen odotuksen väärti.

Mitä itse kirjoihin tulee, miettikää nyt oikeasti, minkälaisista kolhuista vedätte kurkun nokkaan ja mistä ette, jooko.

Jos yhdestä setistä maksaa liki 200 euroa, niin eiköhän suurin osa tilaajista odota saavansa aivan priimatavaraa. Lommo on lommo, oli se sitten pieni tai suuri. Jos minkä niin juuri tämän sarjan kohdalla on täysin ymmärrettävää, että tilaajat ovat tavallista vaativampia - suorastaan perfektionisteja.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #518 : 12.12.2006 klo 19:29:03 »
Minun ei tarvitse onneksi tukkaani raastaa. Paketti oli yhdestä kulmasta lytyssä, mutta sisältö kuin ihmeen kautta eheä. Minun paketti sisällä ei ollut edes mitään paparikäärylettä suojana. Mutta luvattoman köpöä oli paketointi. Ja harmittaa vitävästi niiden puolesta, jotka ovat saaneet sutta osakseen.

Mutta marinat sikseen. Kirjat olivat kerrassaan mahtavia. Selailin jo, ja ehkä lähiviikkona pääsen jopa lukemaan :). Kun olen Sanomaa niin lytännyt, niin on pakko sanoa, että itse se tärkein tuntuu olevan täyttä laatutavaraa. Yksi asia hiukan ihmetytti. Miksi tarinoiden nimiä ei oltu suomennettu? Ymmärrän vielä efektien jättämisen barksilaiseen, alkuperäiseen muotoon, mutta kyllä tarinoiden nimet olisi pitänyt kääntää. Mutta tämäkään ei ärsytä, ainoastaan ihmetyttää.
"Tex-tieteen yli-morisco"

M.Leppälä

• Jäsen
« Vastaus #519 : 12.12.2006 klo 19:52:35 »
Sain paketin tänään postista ja onneksi sekä kotelo että kirjat ovat priimoja.

Pakettia avatessa tuli suunnilleen vastaava upea fiilis kuin yli 20 vuotta sitten, kun avasin postista tullutta Barksin öljymaalaustaidekirjaa.

Upealta kirjat tosiaan näyttävät ja artikkelit vaikuttavat mielenkiintoisilta.  Mukavaa saada pitkästä aikaa lukea Barksista jotakin uutta suomeksi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #520 : 12.12.2006 klo 20:25:06 »
Ei tästä enää sarjakuvalaitos paremmaksi muutu eli ehdottomasti kootut on hintansa ja kaiken sen odotuksen väärti.

Amen! Ennen kuin sain ekan setin käsiini mietitytti että onko järkeä. Enää ei mietitytä eikä harmita tilaaminen tipan vertaa. Palakoon rahaa, kirjat ovat niin upean näköisiä ja PAINAVIA että rahoileen toden totta saa vastinetta.

Ehjänä tuli paketti mulle. Hankala juttu tuo pakkaaminen. Nythän nää oli tosiaan pakattu niinkuin mikä tahansa kirjalähetys, suht tiiviisti sopivan kokoiseen pahvilaatikkoon. Luulen kyllä että jos haluaisi jokaisen paketin säilyvän vaurioitta postin käsittelyssä, kirjat pitäisi kietoa peltilevyihin tai vähintäänkin vaneriin, joka ei anna periksi yhtään. Ei siinä kuplamuovi mitään auta jos postikuski heittää lootan kulma edellä maahan.

Ai niin, minusta ne tarinoiden suomennetut nimet olisivat saaneet olla jossain kyllä. Oudoksuttaa kun ei niitä oo missään edes pienellä fontilla.

Snpp

• Jäsen
« Vastaus #521 : 12.12.2006 klo 20:36:11 »
Jaahas, Maskun postista noudin tänään mieluisan paketin  ;D

Sieltäpä minäkin tänään ja ihan hyvässä kunnossa on tämä hieno setti. (No, kotelon lyhyessä yläreunassa on minimaalinen "mutru", mutta taitaa olla jo tuotannossa syntynyt eikä ole kuljetusvaurio. Ei haittaa menoa.)

Artikkelit vaikuttivat mielenkiintoisilta ja niitä on höystetty kiitettävästi kuvilla. Ensivaikutelma on varsin tyytyväinen eikä ainakaan vielä hintakaan kaduta yhtään.  ;)

janskila

• Uusi jäsen
« Vastaus #522 : 12.12.2006 klo 22:40:12 »
Barksipaketoinnista.
Paketin kävin minäkin eilen hakemassa. Hiukan tosiaan ihmetytti kun pahvilaatikon alareunassa oli kolmen sentin pituinen ja sentin levyinen REIKÄ, josta saatoin tiirailla sinistä koteloa..
Ulkona tuli vettä vaakasuoraan kuin saavista heittämällä. Siinä sitten koitin pitää kahta rakastani kainalossa sateelta suojassa. Siis pientä tytärtäni ja tuota Barksipakettia. Tuossa järjestyksessä.
Lisäksi samalla, reikäpuolella, on pahvin päällimmäinen kerros toisesta kohtaa samaisen kolme senttiä repeytynyt. Ei onneksi kuitenkaan läpi niinkuin tuo toinen. Tämän lisäksi yksi paketin kulma on kasassa.
Entäs sitten sisältö?..
Kotelossa "julkisivupuolen" oikea alakulma on kasassa.
Noh, eihän sitä puolta metriä lähempää huomaa..
Entä kun mennään vielä syvemmälle?
Pitää kai olla tyytyväinen kun ainoastaan ykkösosan kirjassa on takakannen vasemmassa alakulmassa pieni taitos. Kyllä sen huomaa kun katsoo, mutta eri asia on mitä se haittaa?
Jos kirjakaupassa olisin ostoksilla ja tuollaisen näkisin ja vieressä olisi virheetön niin kyllä se ruttuinen hyllyyn tietysti jäisi. Nyt ei ollut mistä valita.
Niin. Mitäs nuo sitten haittaavat?
Eivät tietenkään paljoakaan. Kotelo on kaiketikin suojus, jollaisena se on ainakin tässä tapauksessa välttävästi toiminut. Tuollainen kirjan kulmaan tullut taitos tulisi itsellekin helposti jos noin painavan kirjan asettaisi huolimattomasti kulma edellä  pöydälle. Mutta näitä kirjoja ei kyllä ole tarkoitus käsitellä huolimattomasti.. Ja tuolla hinnalla kyllä minusta saa ja pitää vaatia laatua myös pakkaukselta.
Todellakin täytyy myöntää, että pakkaminen on mennyt pahasti metsään. Se "paperitollo" joka sinne paketin sisälle oli laitettu ei kyllä tuollaisena suojaa yhtään mitään. Tuo paketti on sen verran painava, että jo ihan normaali käsittelykin saa noin huonosti pakatun paketin sisältöineen rikki. (Sehän oikeasti liikkuu senttikaupalla siellä paketin sisällä!)
Todella toivon, että mahdollisimman moni antaisi palautetta lähettäjälle. Sieltä sen sitten pitää mennä eteenpäin. Joukossa on voimaa! Seuraava lähetys on kyllä oltava paremmin pakattu. Itse vielä mietin jaksanko lähteä palautusrumbaan ja postin jouluruuhkajonoihin... Syytä kyllä olisi.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #523 : 13.12.2006 klo 09:19:01 »
Minulla ei tosiaan ollut edes sitä paperitolloa suojana. Ja kyllähän se kuplamuovi auttaa, mutta ei ehkä tarpeksi. Kulmathan näissä paketeissa ovat arimmat. Pieni styrokspala kulmiin tai jotain muuta joustavaa täytettä sekä kerros kuplamuovia ympärille, niin valitukset tippuvat prosenttiin. Ai niin, Sanoma on saanut vain yhden valituksen. No, ensi kerralla ei ehkä tulisi sitten sitäkään. Ehkä...
"Tex-tieteen yli-morisco"

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #524 : 13.12.2006 klo 09:39:39 »
Uudessa Ankkalinnan Pamauksessa Timo R on kysynyt asiaa, ja ne pakataan huolella ja vaihto-oikeus on tästä huolimatta.

Kyllähän tuo heikko paketointi ihmetytti, vaikka asiasta oltiin näköjään huolestuneita jo hyvissä ajoin. Myöskään itselläni ei ollut mitään paperimyttyjä pahvilaatikon ja säilytysboxin välissä. Tällä kertaa tavara tuli kuitenkin onneksi ehjänä perille.

Paketointi ei ehkä tällä hetkellä kirpaise niin pahasti, jos onnistui ehjän pakkauksen saamaan. Tässä on kuitenkin vielä 9 lootaa tulossa ja hyvä tuuri saa olla, jos kaikki niistä tällä paketoinnilla ehjänä säilyvät.

Jonkinlaista vahviketta kulmiin ja pehmikettä ympärille on saatava. Tai sitten paketit ovat toimitettava jossain särkyvien tavaroiden luokassa, jossa niitä ei käsitellä kuin rehusäkkejä.

Millehän taholle sitä palautetta sitten pitäisi antaa, että jotain oikeasti tapahtuisi asian hyväksi?