Toinen kritiikki minulta on, että viimeisimmät Disney-kirjat ovat olleet painojäljeltään kamalaa pikselimössöä.
Totta; kerään lähinnä vanhoja julkaisuja, mutta itse olen ainakin Ankalliskirjaston yhteydessä törmännyt pikselöitymiseen. Kommenttini siitä tässä threadissa, jossa on yleisesti aiheesta enemmänkin (pätkäisin lisää tässä höpisemästäni sinne):
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=1259.0Painoasiat olivat kyllä usein paremmin ennen digitaalitekniikan yleistymistä. Nykyään pikseleitä esiintyy jatkuvasti kun käytetään pieni-resoluutioista materiaalia paremman puutteessa. Toiste taas on teknisiä ongelmia tai huolimattomuutta. Syistä riippummatta, analogivirheet ovat silti niiden sattuessa vähemmän häiritseviä/luonnollisempia (sama koskee digi-TV:tä joka ei oikein nappaa).
No joo, aihe on kiintoisa, mutta meni tosiaan ohi tämän aiheen. Ja sikälikin, että tuskin tässä sarjassa moiseen sorrutaan. Varsinkin kun Kvaakin luottotiimi on hommassa mukana

(en tosin tiedä ovatko painopuolella vaikuttamassa).
Voi joutua tyytymään ruotsikirjoihin vielä. Kotelo on ainoa, joka niissä on erilainen. Siitä tulee hienompi.
Hyvä juttu. Kiinnostaisi nähdä ne uudet kansiot; saako vielä julkaista vai löytyykö ylipäänsä kuvaa?
Onneksi eivät ole Ruotsin mallisia, jotka eivät ole mielestäni Barksille saati Disneylle ominaista tyyliä. Alkuperäisessä Carl Barks Libraryssa on kaikinpuolin tyylikkäät kansiot.
Itselläni ei ole varaa tätä kotimaista sarjaa hankkia, sitä paitsi muutenkin olen ylivarovainen hyvä-kuntoisten kirjojeni kanssa, esim. Juhlasarjat, ja tuo CB kootut olisi vielä enemmän keräilyä varten niin raaskisiko siihen koskeakaan

.
Keräilyteossarjasta on siis toki kyse, mutta minulle kuitenkin nostalgia merkitsee sen verran, että esim. Vanhan linnan salaisuus tulee lukea numerosta 52b/1987, Maailman rikkain mies Aku Ankan parhaista jne.

. Eli usein sieltä mistä sen on alunperin lukenut.
Sama koskee väritystä; pidän vanhoista ei-niin-"realistisista" värityksistä.