Limingassa toimii vakituiseen pari opea (ensi kaudella minä ja Jylhän Mikko, ja varmaan Kostetin Jukka) ja vierailevia opettajia erityiskursseja vetämässä. Useimmin käy Petteri Tikkanen ja viime aikoina Tiitu Takalo ja Jyrki Nissinen. Opettajien näkemykset voivat olla keskenään perin erilaisia, mikä on hyvä.
Opetus kehittyy koko ajan, kun opettajat oppivat. Itse olen ollut tämän talven opintovapaalla ja tutustunut mm. käsikirjoittamiseen sekä itse piirtämiseen, muovailuun ja maalaamiseen.
Pidän itse sarjakuvaa luontevimmillaan nopeana ja vivahteikkaana ilmaisukeinona, en niinkään siistinä ja viimeisteltynä spektaakkeli-ilmaisuna. Viimeksimainittu vaatii paljon harjaannusta, joten sitä ei parissa kouluvuodessa ehdi kovin täydelliseksi hioa, se jää opiskelijan oman harrastuksen varaan. Monipuolista keinoarsenaalia tarjotaan tueksi. Mutta Jylhä arvostaa erilaista tyyliä ja Tikkanen (Sarjakuva-Finlandian voittaja

) on perfektionisti.
Mallikuvia hyödynnetään väistämättä, mutta sitä varten ei tarvita koulua. Havainnosta piirtäminen kehittää piirustusvarmuutta, ja siihen on taidekouluympäristö omiaan. Kysymyshän on myös silmän (tai mielen) harjaannuttamisesta suhteiden vertaamiseen, valoisuuserojen havaitsemiseen, muotojen ja rakenteen tarkkuuteen.
Ihmisvartalon piirtämisessä on Mikko kehitellyt "kokemuksellisen anatomian" kurssia, jossa porukalla vuoroon itse koetaan asentoja ja liikkeitä, vuoroon piirretään niitä. Ja perjantaisin piirretään elävää alastonta tai puettua mallia (joskus, jos on tarjolla, eläimiä).
Opettajien painavin osuus on olojen järjestäminen, oman kokemuksensa ynnä tiedon välittäminen ja hoksaava palaute.
Mutta koko sarjakuvalinjan vahvuus on motivoitunut opiskelijajoukko, joka pystyy opettamaan toisilleen valtavasti. Olot innostavat työskentelemään jatkuvasti. Sarjakuvailmaisuun tulee intohimo. Siinä ei voi olla kehittymättä. Mutta sosiaalisuutta se puoli kysyy - yleensä vetäytyvämmätkin ihmiset löytävät hengenheimolaisia viimeistään kevätkaudeksi.
Huvittava piirre Limingassa on lomien vieroksuminen, opiskeluympäristössä viihdytään.