Author Topic: Kirjastot  (Read 64830 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Kirjastot
« Reply #195 on: 25.11.2020 klo 20:13:02 »
LOL!!!!!!!!!!

Eli vuokraat pakettiauton johon pistät nuo kaikki lainaamasi sarjakuvat.

Näillä näkymin kesto on 13. joulukuuta saakka mutta todennäköisesti kestänee tammi-maaliskuuhun saakka.
Tänään kävin Pasilassa, Pohjois-Haagassa ja Kannelmäen kirjastossa vähän tyhjentämässä hyllyjä. Piti käydä välillä kotona tyhjentämässä reppua, kun painoi niin paljon. Tossa laskeskelin, että tällä hetkellä olisi 73 lainausta...kaikki ei ole kylläkään sarjakuvia...on vähän tietokirjaa ja romaanikin löytyy.
Romaaneja voin kuunella äänikirjana, joten sillä saralla ei ole mitään ongelmaa. Monihan noista lainoista on sellaisia, joita olen lukenut aikasemmin, joitakin useemmankin kerran. Onneksi on surkee muisti, joten ne menee ihan hyvin uudestaan. Vielä olisi varaa 27 lainaan. Ooodissa en ole vielä käynyt, joten kyllä mä saldon saan täyteen.

Epäilen, että kirjastot voi olla pitkäänkin kiinni. Varaudun pahimpaan.

Tietysti olisi hyvä, että voisi varata kirjoja ja käydä ne hakemassa kirjaston ovelta. Mutta luultavasti näin ei tehdä ja kirjastot on kiinni Helmetin alueella ja pitkään.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #196 on: 26.11.2020 klo 16:24:45 »
No niin tänään kävin sit Oodissa hakemassa viimeiset "kirjaston sulku-lainat". Nyt on 100 lainaa odottamassa tuossa lukemista. En muuten ollut ainoa, joka lainasi sylillisen kirjoja...moni muukin näköjään varautuu pitkään sulkuun.

Vähän tässä mietin, että keväällä, kun koronan 1. aalto jylläsi Suomea, niin silloin kaupoissa oli vessapaperin hamstraajia. No itse en ruvennut hamstraamaan ja naureskelin, kun vessapapereista nahisteltiin kaupassa...ainakin jenkeissä. No nyt itse olen ruvennut hamstraajaksi...meinaa kirjaston lainojen hamstraajaksi. Hahahahahaaaaa!

Jaa että miltä näyttää 100 lainaa. Jos olisi romaaneja, niin en olisi jaksanut niitä kanniskella kirjastosta. Sarjakuva röykkiö on kyllä silti ihan kohtalaisen korkea. Eikun lukemaan!

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #197 on: 26.11.2020 klo 19:13:33 »
Kas kun et taskareita lainannut.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #198 on: 26.11.2020 klo 20:02:27 »
Kas kun et taskareita lainannut.
Ongelmana taskareissa on, että tykkäsin niistä ekoista taskareista, mutta uudemmat on semmoisia, joita en halua lukea. Ei ole samoja kuin silloin ennen vanhaan. Mulla on itellä ne kunnolliset taskarit...ei tarvitse lainata.
Yritin ottaa monipuolisesti sarjakuvaa...myös eri sarjoja kattavasti, joita en ole aikoihin lukenut.
Joitakin uusiakin sain lainattua...useimmat oli varattuja, joten uudet sai jäädä taka-alalle. Monet sarjakuvat oli tosiaan semmoisia, joita olin jo lukenut.

Kävi muuten omituinen juttu eilen. Kun tulin kotiin ja laskeskelin lainauskokoelmaani ja vertasin sitä tuohon Helmetin omat tiedot listaani. Yksi sarjakuva ei ollut lainautunut ollenkaan, mutta ei se myöskään hälyttänytkään, kun lähdin pois kirjastosta. Tänään tunnollisesti  ihmettelin asiaa kirjastonhoitajalle...eivät pistäneet mua käsirautoihin!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #199 on: 27.11.2020 klo 12:32:34 »
Tässä katselen Pääkaupunkiseudun tiedotusta ja näköjään eivät sulje kokonaan kirjastoja. Voi hakea varauksia ja palauttaa lainoja rajoitetusti. Hyvä näin!

Nooh ei se mitään vaikka otinkin 100 lainaa...tuleehan nuokin luettua taas. Kaksi sarjakuvaa jo luettuna.
Mutta pitää tunnustaa menin Kirjasto-paniikkiin...se keväinen sulku kävi hermoille, kun luettava loppui kesken.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #200 on: 27.11.2020 klo 16:37:48 »
Itellä on kyllä hylly(i)ssäni sen verran lukemattomia kirjoja pinottain odottamassa, että ei haittais kirjastojen sulkeminenkaan vähäksi aikaa.  ;D Melkein joka kerta kun käy kirjastossa, tarttuu mukaan joko ilmaishyllystä tai lainahyllystä joku opus. Yhden palauttaa kaksi lainaa. Eijei.. puh...
Ja kun aikaa pitäisi käyttää omienkin kirjojen kirjoittamiseen, joihin sitten tarvitaan lähdekirjallisuutta...

Timo

X-men

• Jäsen
« Reply #201 on: 27.11.2020 klo 19:19:02 »
Juu itelläkin on "muutama" sarjiskirja lukematta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #202 on: 27.11.2020 klo 21:04:58 »
Juu itelläkin on "muutama" sarjiskirja lukematta.
Mulla ei kyllä kirjahyllyssä ole sarjiksia lukematta kai yhtään. Ostan vain lukeakseni...en osta varastoon.
Olen kyllä kova lukemaan sarjiksia ja aika nopeekin...ehkä nykyisin lukunopeutta hidastaa, etten vieläkään ole käynyt hakemassa kaksiteholaseja, vaikka plussaa selvästi on näköön tullut ns. ikänäköä.

Jotenkin vierastan sitä kaksitehoa. Luen ilman laseja...nenä kiinni kirjoissa...kaverit nauraa mulle ja kommentoi, että etkö yhtään lähempää pääse katsomaan.
Sit kun en enää näe lukea ilman laseja, niin sitten on pakko hankkia kaksitehot ja ehkä myös lukulasit ja yhdet (miinuslasit) leffalasit...meinaa kaksitehoilla ei 3D-leffoja leffateatterissa katsota.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #203 on: 06.12.2020 klo 14:35:10 »
Sama kuin Timolla. Riittäisi omissakin hyllyissä tällä tahdilla lukemista vuosiksi. Ja nyt on vain kaksi sarjislaina kirjastosta. Toisaalta, sain juuri "lockdownin" alla hoardattua paikallisesta älyttömän pinkan sarjiksia ja kirjoja. Piti oikein vlogata aiheesta.
Jotenkin vierastan sitä kaksitehoa. Luen ilman laseja...nenä kiinni kirjoissa...
En minäkään tykkää kaksitehoista. Älä hanki semmoisia jos vierastat.  :) Sanovat että moisiin tottuu, mutta minä en tykännyt. Ne vaikuttivat jotenkin sellaiselta välimallin ratkaisulta, ehkä johtuu siitä kun silmät on muutenkin eri paria. Suosittelen kumminkin erillisiä lukulaseja. Vaik on kahdet lasit ja niiden kanssa temppuilua, niin on se kuitenkin parempi kuin kakstehot IMHO.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #204 on: 06.12.2020 klo 14:58:59 »
Sama kuin Timolla. Riittäisi omissakin hyllyissä tällä tahdilla lukemista vuosiksi. Ja nyt on vain kaksi sarjislaina kirjastosta. Toisaalta, sain juuri "lockdownin" alla hoardattua paikallisesta älyttömän pinkan sarjiksia ja kirjoja. Piti oikein vlogata aiheesta.En minäkään tykkää kaksitehoista. Älä hanki semmoisia jos vierastat.  :) Sanovat että moisiin tottuu, mutta minä en tykännyt. Ne vaikuttivat jotenkin sellaiselta välimallin ratkaisulta, ehkä johtuu siitä kun silmät on muutenkin eri paria. Suosittelen kumminkin erillisiä lukulaseja. Vaik on kahdet lasit ja niiden kanssa temppuilua, niin on se kuitenkin parempi kuin kakstehot IMHO.
No aika hyvin on lähtenyt nuo sarjakuvat tuosta lukuun ja tosiaan pitäisi enemmänkin harrastaa lukea sarjakuvia, joita olen jo lukenut. Muista hittoakaan näistä tarinoista enää. Iltasin ennen nukkumaan menoa oon yhden sarjiksen lukassut. Kyllä nää aika äkäseen taitaa mennä.

Mutta tuo Helmetin järjestelmä ei kyllä pelaa hyvin. Ekaksi ilmoitti, että mulla on sata lainaa siellä ja yhtäkkiä se ihan omavaltaisesti heitti yhden lainan pois. Vein sen kirjastoon ja niiden konneella näkyi, että sen oli lainannut joku ihan toinen henkilö, vaikka se oli mulla. Todella mystistä...ehkä Helmet-järjestelmä ei ole tottunut, että jollain on 100 lainaa ja menee ihan sekaisin.

Ongelmana ehkä kaksissa laseissa on, että unohdan ne lukulasit sitten jonnekin. Enkä muista enää mihin laitoin ne. Vielä olen pärjännyt lukea ilman laseja, joten annan vielä olla hankkimatta mitään.

Lurker

• Valvoja
« Reply #205 on: 06.12.2020 klo 17:05:44 »
Vähän ohi aiheesta, mutta noista rilleistä vielä... meikäläiselläkin oli kaksitehot, ja hankalathan ne ovat.

Mutta reilu vuosi sitten kävin silmäleikkauksessa.

Pitkänäkö on nyt täysin ok, eli leffat ja telkkarin katselu sujuu ilman laseja. Lähelle tarvitsen vielä laseja, mutta sellaiset kympin tiimarilasit (+1) riittävät. Leikkaus oli yllättävän nopea ja helppo toimenpide.

Kallishan se leikkaus oli, muistaakseni jonnekin kolmen tonnin pintaan yhteensä molemmille silmille.

Mutta kalliit ne kaksitehotkin ovat vuosien myötä; ja onhan se mukavaa olla ilman rillejä!

X-men

• Jäsen
« Reply #206 on: 06.09.2022 klo 20:03:30 »
Tuli tänään käytyä kirjastossa ja siellä oli myynnissä pino wanhoja Lucky Lukeja (mm. Tuomari, Mies Washingtonista jne) mutta en viitsinyt ostaa niitä kun kirjastopoistoilla ei ole arvoa ja itellä ei ole niille käyttöä.